Ervaringen Eibach 25-30 op een 6R

Ik heb een 6R 1.4i 5 deurs comfortline.
Nou wil ik van de zomer een setje velgen op de Polo leggen.

Echter staat de auto origineel zo hoog op zijn wielen dat dat er waarschijnlijk een beetje cross-polo achtig uit gaat zien.

Nou wil ik hem dus verlagen, maar zeer zeker niet teveel in verband met alle drempels hier in de buurt.

Ik zat dus te denken aan een setje Eibach 25-30.

Graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen met zo'n set wat betreft comfort en of het niet te laag is voor een dagelijkse auto zonder er al teveel rekening mee te moeten houden.

Ook foto's van deze set zouden welkom zijn.
Mocht iemand zo'n set te koop hebben ook welkom.

Martijn

Volkswagen  Polo 6c Highline 
hey martijn6r

ik heb 20.000 km geleden een eibach set laten plaatsen

fotos via onderstaande link

viewtopic.php?f=41&t=1745&start=10

in comfort lever je niet zo veel in, voor wordt de auto maar een beetje lager, achter zakt hij flink.

ik vond de afname in comfort tussen de originele 185/60/r15 banden en 205/40/r17 banden groter dan het harder worden door het verlagen.

Dat ziet er ongeveer precies zo uit zoals ik het wil. Stukje lager met name voor, maar niet overdreven inderdaad.
En Colorshop in Venlo ligt ongeveer 5min van mijn werk af, dus dat komt ook goed.

BlackPoloBM zei:
enveekaa zei:
Veren heb je voor ongeveer 150,-. Schroefset is stuk duurder? Misschien wel 700!

Waarom nemen mensen dan een schroefset als ze hem ook door veren kunnen verlagen?

Misschien een domme vraag, maar ik ben niet technisch hehe.

kan hij nog lager en voor mij nog mooier ;)

groeten ger

Voor mij op de polo geen schroefset.
Ik heb altijd schroefsets gehad op eigenlijk al mijn auto's.
Voor de hobby heb ik nog steeds een E46 M3 met 19" en KW variant 2 schroefset.
Helemaal super, maar niet op een dagelijkse auto meer voor mij.

De polo moet gewoon goed en vlot dagelijks over de hobbels heen kunnen, echter staat de polo origineel zo idioot hoog op zijn wielen dat daar wel even iets aan moet veranderen. Ik zoek een beetje de middenweg.

Fototje van de M3 met schroefset.
http://i630.photobucket.com/albums/uu22/MartijnM3/P1020376.jpg?t=1298131091

@Martijn 6R
Erug dikke M3.. Lekker laag.

Zit zelf ook te denken aan veren om mijn (toekomstige) Polo BM te verlagen...

Is het vervangen van de veren zelf te doen?? met standaard gereedschap?

@Ger
Oke, is de voorzijde wel zelf te doen, door een amateur? En welk gereedschap is hiervoor noodzakelijk.

Hoeveel lager ligt jou Polo eigenlijk Ger?

Mijn polo is voor 40mm gezakt en achter 30mm, ook met Eibach veren. Ik schraap iedere dag wel een keer mijn voorsplitter af, terwijl ik als een slak over drempels heenkruip.

Martijn6R, Waarom geen schroefset meer?? Ik sta op het punt een Variant 2 aan te schaffen, dus de mening van een kenner is welgekomen ;)
Je kan met een set toch ook net even laag gaan dan met veren? Dan wordt het wel duur voor wat je maar verlaagt, maar verder zijn toch alle pluspunten voor de set mag ik hopen? :P :D

Grtz

Je kunt de veren/schroefset ook laten monteren. Door Johan of mij.

PB dan even wat het zou kosten ;)

Wat is dat toch een idioot land op het gebied van regeltjes omtrent auto's!!

Een klant van ons in Antwerpen had 39 nieuwe trekkers gekocht (in NL) En dan moet je dus met iedere Truck afzonderlijk naar de keuring :S Terwijl het 39 Nieuwe en exact dezelfde auto's zijn :S

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!