Ervaringen Eibach 25-30 op een 6R

De Polo is een 3e auto die door ons dagelijks gebruikt word inclusief een kind van 1 jaar op de achterbank. We hebben voor dagelijks vervoer een A6 Avant en de Polo, en ik nog de M3 voor de hobby, maar die staat in de winter geschorst.

Ik wil dus niet al teveel aan de Polo versleutelen en hij moet goed rijdbaar blijven voor mij en ook de vrouw. Aangezien er veel drempels zijn hier heeft een schroefset geen zin, want ik kan hem toch niet echt laag zetten. En daarbij is een schroefset gewoon echt een stuk stugger als gewoon een setje 25-30 Eibach veren en dat wil ik gewoon niet in deze auto.
Veren is dus voldoende in dit geval.

Op de M3 ligt een Variant 2 schroefset waar ik zeer tevreden over ben.
Ik heb eerder al een Golf V 2.0 TDI gehad met KW Variant 2 en een BMW
330i Touring ook met Variant 2. Beviel heel goed, super laag en goed stug.
Maar als je graag veel comfort wil behouden gaat het toch tegen vallen ben ik bang, zeker in combinatie met grote velgen.
Kwaliteit van zo'n set is wel echt super, nooit probelemen mee gehad en altijd goed te verstellen na een keer goed schoon te vegen met een staalborstel.

Ps. Bas, misschien wel een optie gezien jij vlakbij woont. Heb je een brug ter beschikking om er evt veren op te leggen ?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline 
Martijn6R, Ik dacht de V2 te nemen om er voor te zorgen dat je met een mooie verlaging niet in een hel hoeft te rijden.. Is de instelbare hardheid dan zo relatief?? Ik moet zeggen, lager dan de m3 zou ik nooit gaan en mijn dagelijks woon-werk-verkeer bedraagt 90km waarvan 80km snelweg ;)
Mijn wens is een maximale (of eender welke) verlaging met een minimum aan comfortverlies.. Had gehoopt dat v2 de oplossing was..

Grtz
 
Hij gaat echt wel een stuk stugger worden, hou daar rekening mee.
Je kunt hem wel wat soepeler instellen, maar feit blijft dat je gewoon een stuk lager gaat rijden en daar is de set op afgesteld zodat hij niet tever doorveert zodat je niet vanalles gaat raken. De veerweg is gewoon korter en moet dus abrupter worden afgeremd, eigenlijk ook heel logisch.

Ik heb het nooit heel erg gevonden, maar ik heb wel eens mensen in de auto gehad die echt zeiden "zo zou ik niet dagelijks willen rijden".

Het is ook wat je gewend bent. Ik vind het gewoon super om laag te rijden en een super wegligging te hebben. Dat het dan stug is neem ik te koop toe.

Echter in de polo die als familieauto dient is dit niet belangrijk voor mij, vandaar dat ik daar gewoon een paar veren op wil zetten om voor het oog het cross-effect eruit is en ik gewoon een leuke vlotte polo heb die overal overheen kan zonder eruit te rammelen en bumpers te schuren.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline 
Hoi Martijn,

Ik heb er ook de 25/30 op zitten. Bewust en alleen o de zelfde reden, het gapende gat achter dichten!

Daarom heb ik als compromis voor 16" velgen gekozen. Ik moet zeggen het comfort is goed te doen, aleen voor duikt hij soms wel redelijk naar beneden omdat de schokbrekers niet zijn aangepast.

Optisch: Ik zeg doen!, zie eventueel mijn pics op mijnpolo
 
Mannen als ik op een GTi de eibach 25/30 veren te monteren icm met 18 inch, hoeveel lager komt ie dan effectief te liggen in vergelijking met standaard?
 
Ik vind hem voor flink doorzakken, dat merk je goed wanneer je over een hoge drempel rijdt. Dan zakken de veren behoorlijk diep in.

Wat ik ook vervelend vind is de klap die je krijgt als je door een kuil in de weg rijdt.
 
Martijn6R, Vanuit jouw standpunt met de polo als familiewagen en een kleintje achterin begrijp ik volledig dat je voor de veren gaat.. Maar verder begrijp ik ook dat dat de enige reden is :D :D
Ik heb geen van beiden (nja familie wel, maar nog geen gezin) en ben ook redelijk sportief aangelegd, dus jouw historie kennende denk ik dat jij in mn plaats zeker de v2 neemt ;) Dat het stugger gaat worden heb ik me al bij neergelegd, ik denk aan -3/-4 en op de soepelste stand 8-)
Trouwens hoeveel zou de achterkant moeten zakken tov de voorkant zodat ie mooi gelijk staat??

Grtz
 
Als ik het zo lees is de Kw Variant 2 een hele goeie keus voor jou.
Je kunt hem precies zo laag leggen dat het er perfect uitziet. Hij zal zeker een stuk stugger worden maar als je dat voor lief neemt went dat ook heel snel.

Ik heb alles bij elkaar in 3 verschillende auto's denk ik wel 7 jaar V2 gereden en heb er nu nog geen spijt van. Echter mijn persoonlijke omstandigheden zijn ietwat veranderd waardoor ik het mooi vind op de M3 voor de hobby, maar niet meer in mijn dagelijkse auto's.

Die set is in ieder geval geen miskoop, kwaliteit is super en het comfort van zo'n set is absoluut veel beter als een schroefset van bijv VMAX, want dan krijg je echt zo'n stuiterkist waar het dashboard van ellende na 50.000km los in hangt.

Gewoon die set eronder gooien !!!!


Met monteren gewoon de standaard fabriek hoogte aanhouden, hoogstens ietsje soepeler zetten. Daarna kan je toch eenvoudig de hoogte verstellen.
Voorzijde kan je wel gewoon verstellen ook na inbouw, dus dat komt niet zo nauw.

Let wel op dat je achter de stugheid na inbouw niet meer kunt veranderen zonder uit te bouwen. Ik zou een beetje de middenweg kiezen tussen het soepelste en de fabrieks instelling wat betreft de stugheid.

Dan gewoon op het oog netjes zetten zoals je hem mooi vind.
Wel links en rechts gelijk zetten uiteraard. Ik deed dit altijd door de draad van onderuit te meten.
Dan niet vergeten uit te laten lijnen als je hem zo hebt staan als je wilt.

Succes
 
Volkswagen  Polo 6c Highline 
Martijn6R, You gave me the final push :D :D
Tnx voor de nuttige info, zeker kwa soepelheid ;) Ik denk er trouwens aan om te wachten tot na de winter.. Alles meteen in zomermodus (middenstand hardheid en wielkassen mooi vol) instellen en het dan een lange periode intensief kunnen inrijden :P Jaartje later mss wat bijstellen en gaan :D :D
Dat is natuurlijk theorie, als in de praktijk de dollars op de de rekening staan tegen eindejaar... 8-)

Grt
 
lijkt me maar raar, nog nooit van gehoord bij een auto, zo laag ga je niet en ik heb ze zelfs niet?? :/
 
is alleen nodig bij erg brede banden en is ook afhankelijk van de ET waarde, ik heb 205 banden en eibach verlaging en heb nergens problemen mee.
 
waar ze het over hebben zijn de koppelstangen, ze raden aan deze te veranderen door kortere exemplaren, dit om de stabilisator stang anders te plaatsen.
echt nodig, neen. zelf rij ik met aangepaste KW schroefkit is lager gaat dan standaart en dit is ook met de originele stabilisatorstang en koppelstangen ;)
bij mij ligt die wat genepen, maar als je uw schroefkit origineel laat ga je zeker niks merken.
tijdens rijden hoor of voel ikzelf ook niks, en slaat ook nergens tegen ofzo.
gewoon schroefkit eronder steken, losse veren is weggesmeten geld vind ik.

je gaat zoveel meer tevreden zijn over een schroefkit, je legt hem zoals je wil.
natuurlijk hoe lager hoe harder die wordt.
 
alleen veren is zeker geen weggegooid geld hoor, ik ben dik tevreden, je moet er alleen geen vermogen voor neerleggen, ik heb er 350 eu voor betaald incl verenset, montage, uitlijnen en koplampen opnieuw afstellen. dat is toch aanzienlijk goedkoper tov een schroefset..
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!