Voorstellen Even voorstellen Polo 1.2 tdi Slowmotion uit 2010

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en stel me graag even voor.
Sinds 13,5 jaar ben ik in het bezit van een Polo 1.2 Bluemotion (6R, CFWA)waarmee inmiddels ruim 195.000 km is afgelegd.
Ooit gekocht als mileuparel van VW, inmiddels weten we allemaal wel beter.
Er is niet veel kapot geweest aan deze auto, behalve natuurlijk de egr al binnen de eerste 2j..... Onder coulance vervangen door de dealer en door.
Daarna is bij ca. 175.000km het bekende lampje van de egr weer aan gegaan, waarna ik deze heb laten wegschrijven en tevens stage 1 heb laten chippen. Het rijdt nog steeds prima, echter heb ik nu problemen met de roetuitstoot (1,5 miljoen deeltjes gemeten). Ik lees hier al heel veel over op het forum, dat is echt super!

Zelf sleutel ik veel aan mijn eigen auto's (heb ook nog een Golf VII 1.4 TSI, bj 2014) en ben nu ook van plan een en ander aan te pakken.
Ik vraag me nog enkele zaken af waarbij ik kennis en tips graag ontvang maar plaats ik mijn vragen hier in dit bericht of best in een nieuw topic in de daarvoor bestemde sectie van het forum?
Michiel
 
Volkswagen  6R  1.2 tdi 
Hi Andries.
Tja ik vind de auto nog te goed om zo maar weg te doen. De RDW truc werkt voor mij niet, is een Belgische wagen. De makkelijkste maar onnodig dure oplossing is om een gebruikte benzine aan te schaffen. Geen idee wat ik nog terug zou krijgen voor deze sjoemel diesel met te hoge uitstoot...

De vraag is even wat er precies vervangen moet worden. De egr is stuk, die kan ik vervangen of eerst afdoppen en opnieuw laten meten.
De DPF geeft via icarsoft aan dat deze gegenereerd (nu ca. 600km terug) en dat er brekend 19g roet in zien en gemeten 6g??
Ik weet niet zo goed wat ik met die waardes kan of welke ik zou moeten meten met lopende motor.
Heeft daar iemand ervaring mee?
 
Volkswagen  6R  1.2 tdi 
Als het na regenereren en eventueel reinigen nog steeds te hoog is moet die vervangen worden. Als je dat doet kun je echt het beste ook je egr gelijk doen want daar kun je perfect bij als het roetfilter eruit is.
Als je je vinger door de uitlaat pijp aan t einde haalt en het is al helemaal zwart van het roet is het over het algemeen einde verhaal voor een roetfilter en reinigen is het dan ook niet waard
 
Helder, wat zijn de ervaringen na het vervangen van de roetfilter? Distributie + waterpomp moet ook nog gedaan worden, dat neem ik dan meteen mee als de koelvloeistof er toch al uit is.

Enkele gegevens:
Verzadiging roetfilter staat nu op 39g. Limiet is 60g
Berekend 19g, gemeten 6g, regeneratie 663km geleden
EGR is weggeschreven, niet afgedopt
Originele sjoemel software met stage 1 tuning
 
Volkswagen  6R  1.2 tdi 
Helder, wat zijn de ervaringen na het vervangen van de roetfilter? Distributie + waterpomp moet ook nog gedaan worden, dat neem ik dan meteen mee als de koelvloeistof er toch al uit is.

Enkele gegevens:
Verzadiging roetfilter staat nu op 39g. Limiet is 60g
Berekend 19g, gemeten 6g, regeneratie 663km geleden
EGR is weggeschreven, niet afgedopt
Originele sjoemel software met stage 1 tuning
Ik heb het gedaan op een auto die van 3.5 miljoes deeltjes naar 20.000 ging
 
  • Wow
Waarderingen: MikegoesPolo
Hi Andries.
Tja ik vind de auto nog te goed om zo maar weg te doen. De RDW truc werkt voor mij niet, is een Belgische wagen. De makkelijkste maar onnodig dure oplossing is om een gebruikte benzine aan te schaffen. Geen idee wat ik nog terug zou krijgen voor deze sjoemel diesel met te hoge uitstoot...

De vraag is even wat er precies vervangen moet worden. De egr is stuk, die kan ik vervangen of eerst afdoppen en opnieuw laten meten.
De DPF geeft via icarsoft aan dat deze gegenereerd (nu ca. 600km terug) en dat er brekend 19g roet in zien en gemeten 6g??
Ik weet niet zo goed wat ik met die waardes kan of welke ik zou moeten meten met lopende motor.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Maar je hebt al een TSI dus je probleem is deels opgelost....
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Van 3,5 miljoen naar 20.000 deeltjes geeft de man hoop! Het moet toch kunnen. In Duitsland is dit al langer de norm en ook in Nederland lees ik dat er Polo's goedgekeurd worden met lage waardes.
@Thomaskol; De TSI is echt top, helaas hebben we twee wagens nodig om alle logistiek te kunnen regelen.
 
Volkswagen  6R  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!