Voorstellen ReefblueAW

Hallo allemaal,

ik zal mijzelf en de auto even voorstellen, Mijn naam is Mike, ben 48 jaar en inmiddels een paar maandjes de gelukkige eigenaar van een Polo GTI uit 2020.
Hiervoor heb ik een hele tijd in een Volkswagen Up gereden, maar altijd de wens gehad om wat mooiers en snellers te rijden.
Ik heb nog gekeken om een Volkswagen Up GTI te kopen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de Polo omdat dit, naar mijn mening, niet iets meer auto is, qua interieur en exterieur.
Samen met een kennis heb ik de auto geïmporteerd uit Duitsland. Deze kleur en zonder panorama dak komt niet veel voor in Nederland. Met het dakje zou ik niet in de auto passen vanwege mijn lengte en nu gaat het prima
Tot nu toe niets dan lof over de polo.
Inmiddels heb ik een APR Pex filter gemonteerd. Alleen direct daarna is mijn check engine lampje gaan branden en gaat niet meer uit.
Ik verwacht dat dit door de toename van lucht komt, maar weet het niet zeker.
Binnenkort maar eens naar VAG-techniek om te kijken wat zij kunnen.
Mogelijk op te lossen door een stage 1 tuning.

Verder wil ik nog graag een Milltek uitlaat gaan monteren, een mooie verlaginsset en knap setje velgen met andere banden.
Wensen genoeg dus.

Polo3.jpgPolo4.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSi 
Welkom!
Motorstoringslampje komt door de toename van lucht wat de MAF niet leuk vindt.
Het is op te lossen door te tunen, maar ook zonder tuning te fixen.

Daarnaast zou ik eerst de uitlaat doen, dan tunen, anders kan je dubbel rijden richting de rollerbank. :)
Inderdaad, een aftermarket grotere inlaatbuis heeft bijna altijd een vernauwing op het punt van de maf sensor om die waardes correct te houden. Maar dat maakt de meeste 'brede' luchtinlaten ook broodje aap
 
  • Leuk
Waarderingen: ReefblueAW
Bedankt voor het welkom mensen.
Zeker ook voor de tips wat betreft de motorstoring. Waarschijnlijk dan eerst nog de APR turbo elbow en de uitlaat voordat ik naar VAG-techniek ga rijden. :)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSi 
Welkom!
Motorstoringslampje komt door de toename van lucht wat de MAF niet leuk vindt.
Het is op te lossen door te tunen, maar ook zonder tuning te fixen.

Daarnaast zou ik eerst de uitlaat doen, dan tunen, anders kan je dubbel rijden richting de rollerbank. :)
zou ik dit dan kunnen fixen zonder tuning?
Heb de negatieve pool al van de accu gehad, de storing laten wissen alleen die komt weer gewoon terug.
Alle tips welkom, want ik wil de tuning eigenlijk pas laten doen wanneer de garantie verlopen is.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSi 
Inderdaad, een aftermarket grotere inlaatbuis heeft bijna altijd een vernauwing op het punt van de maf sensor om die waardes correct te houden. Maar dat maakt de meeste 'brede' luchtinlaten ook broodje aap
Ik weet dat het monteren hiervan me geen extra vermogen gaat opleveren.
Bij de APR Pex intake zit dan blijkbaar geen vernauwing, want het is bijna een rechte pijp. De behuizing van de MAF sensor is wel 1 op 1 gemonteerd op de intake. Online ook niets over terug te lezen dat het monteren hiervan een check engine zou opleveren.
Maar ik krijg wel een grijns op mijn gezicht van het geluid wat het wel oplevert. :)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSi 
Welkom, Mike!
Blauwe maatjes, leuk! Haha.
Veel leesplezier en veilige km's gewenst met de Polo GTI! :cool:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!