BennyBlueGT
Lid
Hallo,
Mijn naam is Benny en ben sinds 1jan 2022 trotse eigenaar van een polo 6c BlueGT uit 2015. Na ruim 10 jaar en 160.000km in een polo 6n2 vond ik dat ik wat anders had verdiend. Ik heb de auto bij een importeur gekocht met 79k op de klok en hij was volledig origineel.
Sinds ik de auto heb is er al het een en ander aan gedaan en ben aardig tevreden ondertussen. Hier onder een kleine opsomming van wat er de laatste 1,5 jaar aan is gedaan.
Toen ik hem kocht was er een nieuwe koppeling+vliegwiel in gekomen. Later nog een nieuwe (niet gereviseerd) megatronic bij TVS omdat die niet helemaal lekker liep (gelukkig garantie).
Niet veel later naar een motor zaak om de hoek en de midden demper laten verwijderen en een op maat gemaakte rvs terug geplaatst.
De polo is daar na bij JD geweest en heb de motor en dsg door de jongens daar onder handen laten nemen en laten chippen op 95. Later terug geweest en er een gepersonaliseerde schakel map (auto schakelt in D en S bij vollast altijd door bij 5400rpm) en is start/stop uit geschreven en werkt act alleen in 7.
Er zat een krasje op het dak en heb die opnieuw laten spuiten en meteen de vin antenne van een passat er op gezet incl glans zwarte logos samen met een set Philips Ultinon led lampen en drl.
Daar na heeft de polo rondom nieuwe geboorde brembo schijfjes gekregen incl nieuwe blokken (heb voor de liefhebber nog een hagel nieuwe set geboorde brembo’s voor+achter liggen) en een mooi blauw kleurtje op de klauwen. Uiteraard ook een frisse slok castrol edge met nieuwe bougies en origineel luchtfilter.
Niet veel later heb ik een origineel setje 18” rotors gekocht van een S1 en de polo op een Bilstein B12 setje gezet met achter 10mm spacers. Op de originele gt velgen liggen nu de winter slofjes. Toen de airco radiator laten vervangen bij de dealer want deze had ik onderweg naar italie lek gereden.
Daar na is er in alle deuren sfeerverlichting ingebouwd onder de alu lijsten die gebogen boven in de deuren zitten.
Recent heb ik de auto nog laten poetsen (word sinds dien elke 2/3 week met de hand gewassen) en heb de kofferbak getrakteerd op een helix sub. Verder nog wat standaard dingen laten coderen zo als achterlichten aan met drl, ch/lh, bochtenverlichting uit, lap timer, needle sweep, stuurbekrachtiging respons wat aangepast, ect ect.
Ondertussen heeft de polo ongeveer 112k gereden en ben er nog steeds erg blij mee. Overweeg als volgende stap nog een andere downpipe en inlaat te monteren over een tijdje en dan even terug naar jd.
Gr Benny
Mijn naam is Benny en ben sinds 1jan 2022 trotse eigenaar van een polo 6c BlueGT uit 2015. Na ruim 10 jaar en 160.000km in een polo 6n2 vond ik dat ik wat anders had verdiend. Ik heb de auto bij een importeur gekocht met 79k op de klok en hij was volledig origineel.
Sinds ik de auto heb is er al het een en ander aan gedaan en ben aardig tevreden ondertussen. Hier onder een kleine opsomming van wat er de laatste 1,5 jaar aan is gedaan.
Toen ik hem kocht was er een nieuwe koppeling+vliegwiel in gekomen. Later nog een nieuwe (niet gereviseerd) megatronic bij TVS omdat die niet helemaal lekker liep (gelukkig garantie).
Niet veel later naar een motor zaak om de hoek en de midden demper laten verwijderen en een op maat gemaakte rvs terug geplaatst.
De polo is daar na bij JD geweest en heb de motor en dsg door de jongens daar onder handen laten nemen en laten chippen op 95. Later terug geweest en er een gepersonaliseerde schakel map (auto schakelt in D en S bij vollast altijd door bij 5400rpm) en is start/stop uit geschreven en werkt act alleen in 7.
Er zat een krasje op het dak en heb die opnieuw laten spuiten en meteen de vin antenne van een passat er op gezet incl glans zwarte logos samen met een set Philips Ultinon led lampen en drl.
Daar na heeft de polo rondom nieuwe geboorde brembo schijfjes gekregen incl nieuwe blokken (heb voor de liefhebber nog een hagel nieuwe set geboorde brembo’s voor+achter liggen) en een mooi blauw kleurtje op de klauwen. Uiteraard ook een frisse slok castrol edge met nieuwe bougies en origineel luchtfilter.
Niet veel later heb ik een origineel setje 18” rotors gekocht van een S1 en de polo op een Bilstein B12 setje gezet met achter 10mm spacers. Op de originele gt velgen liggen nu de winter slofjes. Toen de airco radiator laten vervangen bij de dealer want deze had ik onderweg naar italie lek gereden.
Daar na is er in alle deuren sfeerverlichting ingebouwd onder de alu lijsten die gebogen boven in de deuren zitten.
Recent heb ik de auto nog laten poetsen (word sinds dien elke 2/3 week met de hand gewassen) en heb de kofferbak getrakteerd op een helix sub. Verder nog wat standaard dingen laten coderen zo als achterlichten aan met drl, ch/lh, bochtenverlichting uit, lap timer, needle sweep, stuurbekrachtiging respons wat aangepast, ect ect.
Ondertussen heeft de polo ongeveer 112k gereden en ben er nog steeds erg blij mee. Overweeg als volgende stap nog een andere downpipe en inlaat te monteren over een tijdje en dan even terug naar jd.
Gr Benny
Bijlagen
-
0c5a3c9d-f4b4-4629-b5ca-ed9ac3bb841f.jpeg158.7 KB · Weergaven: 49
-
658c1883-1e87-430c-aa1a-fa88cc975a29.jpeg150.8 KB · Weergaven: 49
-
uuid=99EF50B4-C250-448F-8389-4651A1B14532&library=1&type=1&mode=1&loc=true&cap=true.jpeg457.2 KB · Weergaven: 46
-
24531B7E-2BA5-44D1-A12C-1B1CB9CDD823.jpeg269.4 KB · Weergaven: 42
-
IMG_7543.jpeg564.3 KB · Weergaven: 40
-
IMG_7103.jpeg444.7 KB · Weergaven: 38
-
IMG_3486.jpeg12 MB · Weergaven: 4
-
7e404863-7a9e-4761-b5ba-48fa49128de9.jpeg420 KB · Weergaven: 35
-
IMG_4462.jpeg63.5 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6c BlueGT 2015