Extra koeling 1.2 tsi stage 2

LeondeLigt

Premium lid
Goedeavond allemaal,

Ik ga dus volgende zomer denk ik een swap doen naar een 1.8 tsi. Nu lijkt het me leuk om stage 2 te gaan en misschien stage 2+ met de 1.2 tsi. Maar ik denk dat ik daarvoor extra koeling nodig heb. Een extra oliekoeler, misschien? Maar welke en waar moet ik hem dan monteren?

Groetjes Leon

Volkswagen  Polo 6r 
Goedeavond allemaal,

Ik ga dus volgende zomer denk ik een swap doen naar een 1.8 tsi. Nu lijkt het me leuk om stage 2 te gaan en misschien stage 2+ met de 1.2 tsi. Maar ik denk dat ik daarvoor extra koeling nodig heb. Een extra oliekoeler, misschien? Maar welke en waar moet ik hem dan monteren?

Groetjes Leon
Heb tot nu toe niet veel meer dan stage 1 gezien op een 1.2 tsi. Hoe wil je dat doen? Naar mijn idee kan het blok meer dan 140pk hebben

Volkswagen  Polo 6r 
Goedeavond allemaal,

Groetjes Leon
Mag ik de pret een beetje drukken? De 1.2TSI heeft al moeite om zichzelf heel te houden met 105pk.. Kheb een aantal van deze motoren ook van binnen mogen bekijken en oliedrukproblemen mogen opsporen. Meestal is het bij de melding van te weinig druk al te laat. De lagerjes (ja, werkelijkwaar, lagerTJES) zijn erg marginaal uitgevoerd en de focus heeft duidelijk gelegen op economisch draaien en niet op veel vermogen. Daarnaast zijn de drijfstangetjes ook niet heel erg zwaar uitgevoerd.

Verder dan de stage 1 tuning (chipje) zou ik niet gaan met een 1.2TSI eerlijk gezegd. Dat heeft geen lang leven beschoren. Ik weet dat er hybrid turbo's voor te krijgen zijn en dat ze wel eens gemonteerd worden, maar verwacht niet dat ie dan 20k probleemloos zal draaien. Nogmaals: Tis een ECOmotortje, geen racemotortje

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Kia Zaad 1.0T-GDI 100pk| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Heb tot nu toe niet veel meer dan stage 1 gezien op een 1.2 tsi. Hoe wil je dat doen? Naar mijn idee kan het blok meer dan 140pk hebben
Ik heb nu een stage 1+ tune met cold air intake. Hij draait nu al 143pk en 250nm aan koppel. Gaat al hard zat maar toch is het nooit genoeg. Ik wilde er een downpipe van Bullx erop monteren. Ik verwacht dan rond de 155 a 160pk en 260 a 270nm koppel. Hij is trouwens getuned door Vagtechniek en wilde het daar ook weer laten doen.

Volkswagen  Polo 6r 
Mag ik de pret een beetje drukken? De 1.2TSI heeft al moeite om zichzelf heel te houden met 105pk.. Kheb een aantal van deze motoren ook van binnen mogen bekijken en oliedrukproblemen mogen opsporen. Meestal is het bij de melding van te weinig druk al te laat. De lagerjes (ja, werkelijkwaar, lagerTJES) zijn erg marginaal uitgevoerd en de focus heeft duidelijk gelegen op economisch draaien en niet op veel vermogen. Daarnaast zijn de drijfstangetjes ook niet heel erg zwaar uitgevoerd.

Verder dan de stage 1 tuning (chipje) zou ik niet gaan met een 1.2TSI eerlijk gezegd. Dat heeft geen lang leven beschoren. Ik weet dat er hybrid turbo's voor te krijgen zijn en dat ze wel eens gemonteerd worden, maar verwacht niet dat ie dan 20k probleemloos zal draaien. Nogmaals: Tis een ECOmotortje, geen racemotortje
Goeie kritiek is altijd goed.
Ik rijd momenteel al bijna 30k km met stage 1+ tune. Hij rijd naar mijn gevoel nogsteeds het zelfde als toen de tune er net op ging. 0-100 is het zelfde, en ik trap hem nog al vaak op zn staart. Hij was idd voor eco doeleinden bestemd maar bij mij niet haha. Hij draait nu 143pk en 250nm aan koppel.

Volkswagen  Polo 6r 
Je kan het zo gek maken als je portemonnee het aankan!
Heb je overwogen om een 2.0 TSI te plaatsen uit de Polo R WRC?
Die CDL blokken, welke volgens mij ook in de Golf 6 R en Golf 6 GTI Ed 35 geleverd zijn, gaan lachend naar 320pk+…
Ja heb ik overwogen, maar ik wil graag mijn dsg behouden

Volkswagen  Polo 6r 
@iichel heeft net zn pretpakketje verkocht.. DNU motor (goed voor 400+ pk) en een mooie DSG die er achter kan voor t snelle optrekwerk

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Kia Zaad 1.0T-GDI 100pk| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
ja is een cfg motor (cr170pk), moet nog wel wat aan gebeuren de komende tijd
heb je nooit gedacht aan een retrofit van een panodak? Een bekende van mij met een schadebedrijf zegt dat panodakken het snelste verkocht worden van schade auto’s. Zag laatst een wrc op marktplaats zelfs met een panodak.

Volkswagen  Polo 6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!