Welkom, veel leesplezier!
Upgrades op de planning?
Jazeker !
Komt verlaging set onder.
Twijfel nog wel tussen eibach b12 pro kit en schroefset van AP.
Tips, adviezen en of ervaringen welkom.
Volgende week wordt ie gechipt.
Deze week grote beurt met nieuwe distributieset.
To do:
* Armsteun
* andere bestuurdersstoel ( golf 4 ?)
* cruisecontrol inbouwen
* grille vervangen
* decat, wil zelf een complete uitlaat maken.
* veerpootbrug
* dubbel din geschikt voor google nav.
Geschreven in volgorde van prio.
Aanvullende info voor wie graag leest.
Waarom nu een Polo ?
Na jarenlang Volvo te hebben gereden (D5) was ik rijkelijk verwend met luxe, comfort, veiligheid en vooral rijplezier.
Ivm werkverandering andere auto aangeschaft. Een benzine. Gekozen voor sportieve looks. Daarmee een C4 coupe 1.6 VTR+ zwart. Leuke auto om te zien.
Minpunten: deuren zijn voor het gevoel twee meter lang. Parkeer-uitstapprobleem ! Je komt ook nauwelijks bij de gordels. Vreselijk korte overbrengingen in de bak. Au Revoir Citroën !
Ingeruild voor een Astra H station benzine.
Proefrit... heerlijk. Nadien merk je allerlei irritatie dingetjes... o.a pruts bediening kachel. Irritante knipperlicht schakelaar. In 4 maanden tijd veel onderhoud en storingen gehad. Hoog verbruik. Te lage zitpositie op lange afstanden storend.
Extreem wind gevoelig. Ook na uitlijnen.
Opeens ben je er klaar mee. Ik wil weer diesel. Maar ruime MRB betalen ...nee liever niet. Een auto zoeken onder de 1150 kg zoeken.
Was geen fan van 1.2 tdi, en dacht dat de 1.4 tdi een vergelijkbaar exemplaar was. Totdat ik erachter kwam dat dit motortje een "afgezaagde" 1.9 tdi is ( exact minus de cc's van 1 cilinder) Die staan bekend om betrouwbaarheid. Toen ik me begon te verdiepen in de 1.4tdi was ik positief verrast. Dit moest hem worden.
Omdat de auto van mij als 2e auto fungeert, moet het budget binnen de perken blijven.
Toch wil ik geen auto over de 350 dkm.
Toen vond ik in de Achterhoek vlakbij de huidige auto. Na een proefrit besloten de Astra H voor een prikkie aan te bieden op marktplaats. En zo binnen 2 dagen cash in de knip. De Polo aangeschaft. Direct oliefilter en longlife olie vervangen om een proefrit te maken. Ff van de Achterhoek naar Calais-Dover door naar voorbij Birmingham en viceversa. 1750 km erbij op de klok, moet ik bekennen dat de Polo een hele volwassen auto is. Hij voelt zeer solide aan. Niets geen rammels in het interieur.
Helaas zijn de stoelen wat minder voor een lange rit. De 69pk is niks te veel. Maar verbazingwekkend prettig in gebruik.
Maar oei... wat mis ik eigenlijk een cruisecontrol.
De auto geeft op de snelweg een veilig gevoel. Absoluut niet gevoelig voor wind of (belgische) spoorvorming.
De keuze voor een BNM is de reden dat deze nog niet is uitgerust met een roetfilter. Persoonlijk de slechtste uitvinding ooit. Gezien op de nog fijnere fijnstof uitstoot. Kosten van storingen/reparaties/snellere slijtage externe gerelateerde onderdelen.
Nee. Roetfilter niet voor mij weggelegd.
2006 model ? Ja ! Het kantel moment dat men begon te bezuinigen vanaf die jaren op productie kosten. Zie de geringe koperdraaddikte van de huidige generaties.
Ik maak te veel storingen mee die terug te koppelen zijn aan dunne draden en goedkopere stekkerverbindingen.
En ja... ook in het luxe dure A segment.
Is de Polo heilig. Nee vast niet. Maar ik heb er nu al vertrouwen in dat ik nu een minder storingsgevoelige auto heb als voorheen. Bijkomstigheid... als er dan gesleuteld moet worden heeft VW dat gewoon erg goed en praktisch voor elkaar.
Neem alleen als voorbeeld het wisselen van een interieurfilter. Bij de Polo is dit 1 minuut. En perfecte werkwijze en zonder moeite te monteren.
Bij de franzoos C4 kost het je 20 minuten en een paar verschoven rugwervels. Om niet over het vloe### te spreken, over het kreukende net gemonteerde filter dat gewoon net niet past...(onder een hoek) alsmede het plastic afdekklepje hebben de franzosen ontwikkeld voor slechts éénmaal passende montage.
Kijk naar een Polo... het kan echt goed en simpel hoor !
Brandstoffilter... gewoon 2 good-old knijpklemmetjes aan de slang...3 klikjes los ... et voilà.
Gemaakt ook voor en door de monteurs onder ons.
Ja. Ik ben blij. Morgen de distributie en waterpomp doen. Remmetjes ff loshalen.
Oja.. de stuurverstelling zit muurvast. Nog niet naar gekeken.
To be continued.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk