Dag allemaal,
Ik ben al een tijd bezig met het schoonmaken / repareren van het EGR systeem van mijn Polo 9N 1.4.
Door zeer ernstige vervuiling op de MAP sensor was mijn Polo uitgevallen tijdens het rijden. Na het vervangen van de sensor liep hij voor geen meter. Ik heb toen eerst het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt (was erg vies) en ik heb mijn EGR klep vervangen door eentje van de sloop (ook schoongemaakt & opnieuw ingeleerd).
Door de bovenstaande acties is de auto weer gaan normaal gaan lopen en valt die ook niet meer uit. Echter, merk ik wel dat er af en toe nog kleine fluctuaties zijn in het stationair toerental (+/- 100 RPM) maar ook dat het motorlampje nog brand met P0402 (Excessive Gas Recirculation Flow Detected).
Omdat ik nu al 2x vervuiling ben tegen gekomen, wil ik eigenlijk het inlaatspruitstuk loshalen en schoonmaken om te kijken of dat het probleem verhelpt. Echter vraag ik mij af of meerdere mensen dit probleem zijn tegengekomen, want ik tast een beetje in het donker.
Groet,
Ik ben al een tijd bezig met het schoonmaken / repareren van het EGR systeem van mijn Polo 9N 1.4.
Door zeer ernstige vervuiling op de MAP sensor was mijn Polo uitgevallen tijdens het rijden. Na het vervangen van de sensor liep hij voor geen meter. Ik heb toen eerst het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt (was erg vies) en ik heb mijn EGR klep vervangen door eentje van de sloop (ook schoongemaakt & opnieuw ingeleerd).
Door de bovenstaande acties is de auto weer gaan normaal gaan lopen en valt die ook niet meer uit. Echter, merk ik wel dat er af en toe nog kleine fluctuaties zijn in het stationair toerental (+/- 100 RPM) maar ook dat het motorlampje nog brand met P0402 (Excessive Gas Recirculation Flow Detected).
Omdat ik nu al 2x vervuiling ben tegen gekomen, wil ik eigenlijk het inlaatspruitstuk loshalen en schoonmaken om te kijken of dat het probleem verhelpt. Echter vraag ik mij af of meerdere mensen dit probleem zijn tegengekomen, want ik tast een beetje in het donker.
Groet,
Volkswagen
Polo 9N
1.4 75pk