Gechipte VW Polo 1.0 TSI Highline (95pk --> 140pk)

De dealer kan in de computer zien hoevaak de software is geflashed. Hier vallen ook updates bij de dealer onder, echter houd de dealer zelf bij hoeveel updates een auto heeft gehad. correspondeerd dat nummer in hun systeem met het nummer in jou auto, dan gaan ze er vanuit dat de auto niet gechipped is. Komt het nummer niet overeen, is het voor hen al reden genoeg om de garantie te laten vervallen...

Welke reparaties moeten er aan jou auto uitgevoerd worden?
Zelf doe ik veel beunklussen met mn beste maat, we hebben hiervoor al het benodigde gereedschap, een brug en de kennis (mn maat is afgestudeerd als monteur en werkt bij Peugeot)
Nu woon ik helaas niet bepaald in de buurt van Brabant, maar als ik weet welke reparaties er voor jou aan zitten te komen, kan ik misschien een prijs maken die voor jou uit kan incl reiskosten/tijd naar Drenthe.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
De dealer kan in de computer zien hoevaak de software is geflashed. Hier vallen ook updates bij de dealer onder, echter houd de dealer zelf bij hoeveel updates een auto heeft gehad. correspondeerd dat nummer in hun systeem met het nummer in jou auto, dan gaan ze er vanuit dat de auto niet gechipped is. Komt het nummer niet overeen, is het voor hen al reden genoeg om de garantie te laten vervallen...

Welke reparaties moeten er aan jou auto uitgevoerd worden?
Zelf doe ik veel beunklussen met mn beste maat, we hebben hiervoor al het benodigde gereedschap, een brug en de kennis (mn maat is afgestudeerd als monteur en werkt bij Peugeot)
Nu woon ik helaas niet bepaald in de buurt van Brabant, maar als ik weet welke reparaties er voor jou aan zitten te komen, kan ik misschien een prijs maken die voor jou uit kan incl reiskosten/tijd naar Drenthe.
Kun je me een PM sturen? Dan geef ik je alles door!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Een andere optie zou zijn; opzoek naar een mooie polo waarbij je niet hoeft te lenen.
Die auto die je gevonden hebt is vast heel mooi, maar als je goed opzoek gaat dan kan het nog 1k goedkoper en dan de evt inruilwaarde nog ervan af.
Voorbeeldje;


Kilometerstand: 58.762 km
Bouwjaar: 01/2017
Verkoopprijs: € 11.950,-
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Een andere optie zou zijn; opzoek naar een mooie polo waarbij je niet hoeft te lenen.
Die auto die je gevonden hebt is vast heel mooi, maar als je goed opzoek gaat dan kan het nog 1k goedkoper en dan de evt inruilwaarde nog ervan af.
Voorbeeldje;


Kilometerstand: 58.762 km
Bouwjaar: 01/2017
Verkoopprijs: € 11.950,-
Mooie auto inderdaad! Ik ben zelf ook nog aan het rondkijken.. alleen het luxepaard dat ik ben.. .

Op de auto wil ik namelijk climate control, navigatiesysteem (met wat leuke features), parkeersensoren, cruise control en onder de 50k km als het kan..
Ga ik dan zoeken, dan is de enige auto die ik vind de auto die nu gereserveerd staat voor mij..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Mooie auto inderdaad! Ik ben zelf ook nog aan het rondkijken.. alleen het luxepaard dat ik ben.. .

Op de auto wil ik namelijk climate control, navigatiesysteem (met wat leuke features), parkeersensoren, cruise control en onder de 50k km als het kan..
Ga ik dan zoeken, dan is de enige auto die ik vind de auto die nu gereserveerd staat voor mij..
Snap ik, maar als je daarvoor moet lenen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik las je verhaal over de auto opknappen, of de 1.0 tsi polo kopen met een lening.

Ik heb zelf geleerd, na een aantal jaren terug, nooit meer geld te lenen bij mn ouders. Nu was dat wel een totaal andere situatie als heden.

Heb voor ongeveer hetzelfde dilemma gestaan als jij: doorrijden in een oude bak die op breken staat, of een occasion aanschaffen.

Nadeel van het aanschaffen van de ocasion was dat mijn spaargeld flink zou dalen. Verbeteringen aan de woning en nieuwe snufjes zouden dus even moeten wachten.

Uiteindelijk ben ik bij private lease uitgekomen. hier kreeg ik steeds meer interesse voor, 1 eis: moest een nieuwe Polo zijn.

Heb hier mezelf een half jaar lang in verdiept, me overal goed laten inlezen en informeren. Uiteindelijk de stap genomen om een aanvraag te doen, werd bij veel maatschappijen en dealers afgewezen (inkomen in verhouding tot uitgaven was niet goed in balans volgens het landelijk gemiddelde, laat ik nou net minder uitgeven dan het gemiddelde).

1 dealer met een eigen lease maatschappij heeft toch besloten mij te accepteren, ondanks het inkomsten verhaal.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben, ik rijd nu een maand of 4 met een voorloopauto voor dezelfde prijs als mn nieuwe Polo straks, en houd zelfs nog meer geld over dan ik had verwacht. Lease prijs is all-in. Geen onderhoudskosten dus. Alleen brandstof.

Er zitten ook 'nadelen':

Indien je een huis wilt kopen gaat dit lastiger ivm BKR.

Auto is niet jouw eigendom, al word deze vaak wel op jouw naam geregistreerd (kenteken).

Je zit vast voor een x aantal jaar aan een auto. Indien je ontslagen word kan het zijn dat je geen boete hoeft te betalen en dat je het contract kosteloos kunt annuleren.


Er zijn verschillende soorten leasemaatschappijen. Zo heb je bijv. Athlon die massa import doet van import Polo's. Krijg je zo'n karig model, met bijv een klein touchscreen. Geen personalisatiemogelijkheden.

Of bij een VW dealer. Dan kun je je eigen favoriete polo samenstellen, zoals ik heb gedaan.

Niet gekozen voor lease via PON, te veel slechte reviews en niet zo'n goeie ervaringen mee.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Als je de TDI laat maken hou je een hoop spaarcenten over, en deze auto gaat je de komende tijd weer brengen waar je wilt..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik las je verhaal over de auto opknappen, of de 1.0 tsi polo kopen met een lening.

Ik heb zelf geleerd, na een aantal jaren terug, nooit meer geld te lenen bij mn ouders. Nu was dat wel een totaal andere situatie als heden.

Heb voor ongeveer hetzelfde dilemma gestaan als jij: doorrijden in een oude bak die op breken staat, of een occasion aanschaffen.

Nadeel van het aanschaffen van de ocasion was dat mijn spaargeld flink zou dalen. Verbeteringen aan de woning en nieuwe snufjes zouden dus even moeten wachten.

Uiteindelijk ben ik bij private lease uitgekomen. hier kreeg ik steeds meer interesse voor, 1 eis: moest een nieuwe Polo zijn.

Heb hier mezelf een half jaar lang in verdiept, me overal goed laten inlezen en informeren. Uiteindelijk de stap genomen om een aanvraag te doen, werd bij veel maatschappijen en dealers afgewezen (inkomen in verhouding tot uitgaven was niet goed in balans volgens het landelijk gemiddelde, laat ik nou net minder uitgeven dan het gemiddelde).

1 dealer met een eigen lease maatschappij heeft toch besloten mij te accepteren, ondanks het inkomsten verhaal.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben, ik rijd nu een maand of 4 met een voorloopauto voor dezelfde prijs als mn nieuwe Polo straks, en houd zelfs nog meer geld over dan ik had verwacht. Lease prijs is all-in. Geen onderhoudskosten dus. Alleen brandstof.

Er zitten ook 'nadelen':

Indien je een huis wilt kopen gaat dit lastiger ivm BKR.

Auto is niet jouw eigendom, al word deze vaak wel op jouw naam geregistreerd (kenteken).

Je zit vast voor een x aantal jaar aan een auto. Indien je ontslagen word kan het zijn dat je geen boete hoeft te betalen en dat je het contract kosteloos kunt annuleren.


Er zijn verschillende soorten leasemaatschappijen. Zo heb je bijv. Athlon die massa import doet van import Polo's. Krijg je zo'n karig model, met bijv een klein touchscreen. Geen personalisatiemogelijkheden.

Of bij een VW dealer. Dan kun je je eigen favoriete polo samenstellen, zoals ik heb gedaan.

Niet gekozen voor lease via PON, te veel slechte reviews en niet zo'n goeie ervaringen mee.
Zou je me een PB kunnen sturen? Ik kan deze zelf nog niet sturen namelijk.. Maar volgens mij wel reageren! :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Als je de TDI laat maken hou je een hoop spaarcenten over, en deze auto gaat je de komende tijd weer brengen waar je wilt..
Ja, dat ben ik helemaal met je eens! Alleen het 'gevoel' dat ik bijna meer uitgeef aan reparatie dan dat de auto nog waard is zit me niet lekker.. Ik heb mijn dealer gebeld, dit zou wel het laatste onderhoud tot mei 2021 moeten zijn, als het goed is. Ik wil dan sowieso een andere auto aanschaffen. Mochten er in de tussentijd nou nog gebreken aan zijn.. Kost het me weer meer.. (ik heb al een keer langs de A50 stil gestaan... )
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Een extra vraag aan jullie..

Ik werd geattendeerd op het bruto BPM-bedrag van 331 euro (via de RDW -site). Dit bedrag deed veel wenkbrauwen fronzen... Kan iemand mij vertellen wat ik kan opmaken uit dit bedrag? Hoort dit hoger te zijn, waarom wel/niet? En bovenal.. wat zegt het dat het dit bedrag is?

Nu geeft het RDW wel het volgende aan:
'De belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) moet u betalen bij de eerste registratie van een personenauto, bestelauto of motorrijwiel in het kentekenregister. Wat u hier ziet is de bruto BPM voor een ongebruikt motorrijtuig. Gaat het om een geïmporteerd en gebruikt motorrijtuig en is de afschrijving op de BPM gebaseerd op de werkelijke waarde? Dan is de bruto BPM herrekend. Vaak is dat een lagere waarde dan de oorspronkelijke bruto BPM. '
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
Een extra vraag aan jullie..

Ik werd geattendeerd op het bruto BPM-bedrag van 331 euro (via de RDW -site). Dit bedrag deed veel wenkbrauwen fronzen... Kan iemand mij vertellen wat ik kan opmaken uit dit bedrag? Hoort dit hoger te zijn, waarom wel/niet? En bovenal.. wat zegt het dat het dit bedrag is?

Nu geeft het RDW wel het volgende aan:
'De belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) moet u betalen bij de eerste registratie van een personenauto, bestelauto of motorrijwiel in het kentekenregister. Wat u hier ziet is de bruto BPM voor een ongebruikt motorrijtuig. Gaat het om een geïmporteerd en gebruikt motorrijtuig en is de afschrijving op de BPM gebaseerd op de werkelijke waarde? Dan is de bruto BPM herrekend. Vaak is dat een lagere waarde dan de oorspronkelijke bruto BPM. '

Laag BPM bedrag op een import auto, betekend vaak dat deze schade heeft gehad. Moet je een vergelijkbare NL auto ff opzoeken en kijken waar daar de BPM van is.
 
Laag BPM bedrag op een import auto, betekend vaak dat deze schade heeft gehad. Moet je een vergelijkbare NL auto ff opzoeken en kijken waar daar de BPM van is.
Rond de 2500 euro zie ik gemiddeld voorbij komen. 331 euro is dan dus wel erg laag. Is schade ergens te achterhalen van een geimpoteerde auto? Dit is in ieder geval een vraag die ik weg zal leggen bij de verkoper.. Want het is dus op z'n zachtst gezegd wel bijzonder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
waar staat de auto te koop? eventueel wil ik wel een keer met je mee kijken bij de auto?
Heb inmiddels wel ervaring genoeg met schade-auto's herkennen (en vooral hoe je kunt zien dat deze snel en goedkoop is opgelapt)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
De BPM zou mij ook zorgen geven. Ik zie overigens bij een andere polo (vergelijkbaar op 1 maand). Een Bruto BPM van € 1698 (import datum 2 maanden verschil).

Hij is ook al een tijdje in NL:
Datum laatste tenaamstelling24 februari 2020

PS: Heb je de velgen erbij bij de deal? Wel echt een hele mooie polo.
 
Audi  A6 4K Avant  40TFSI 
De BPM zou mij ook zorgen geven. Ik zie overigens bij een andere polo (vergelijkbaar op 1 maand). Een Bruto BPM van € 1698 (import datum 2 maanden verschil).

Hij is ook al een tijdje in NL:
Datum laatste tenaamstelling24 februari 2020

PS: Heb je de velgen erbij bij de deal? Wel echt een hele mooie polo.

Nee, exclusief velgen! Zitten standaard lmv met allseason banden onder!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!