Gedachtengang partners ?

Nickos

Bekend lid
192
219
59
Mischien een leuk nieuw topic,

Vaak kunnen andere mensen niet voorstellen/begrijpen hoe gelukkig wij worden met bepaalde upgrades van onze auto’s en dat we er zoveel geld tegen aan gooien.

wat vind jullie vriend/vriendin/partner van deze hobby? Bespreek je al je aankopen?

leuk om verhalen te horen ook van andere mensen.

Volkswagen  R  1.2 TSI 
Dus mijne snapt er niks van en vindt het masr tijd en geld verspilling.. maar.."ze support mij in mij hobby en wat mijn gelukkig maakt" het idee alleen al dat ik mijn 69pk wil inruilen voor 150pk vindt ze al zorgwekkend :grimacing:

Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Nickos en Allison6R
Jaa vrouw lief begrijpt geld spenderen aan de auto niet zoveel, nieuwe velgen?! Dat is zoveel keer me huur zegt ze dan. Maar laatst zei ze maakt me niet uit welke velgen je neemt het is toch jou auto. Ik probeer wel zoveel mogelijk te melden wat ik doe of koop voor de auto.

Nog wel iets leuks wat ze laatst zei, je hebt meer foto’s van je auto dan van ons samen. Ja oeps:grimacing:

Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Heeft er niets mee, maar begrijpt het wel en vindt het leuk voor me. Ondergaat ook dapper en gelaten de sprintjes over de Autobahn en bij invoegen, inhalen, snelheid maken na vertraging op de linkerbaan. Het chippen kon ik altijd "verkopen" met de uitleg dat de DSG minder gevoelig is voor slijtage na aanpassing en prettiger rijdt. Stel dat ik een duur uitlaatsysteem zou willen, dan hoef ik daar niet mee aan te komen. Ik prijs me gelukkig dat ze me dit speeltje gunt.

Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mijn vriend vindt het vooral heel grappig dat ik meer met auto's heb dan hij. Altijd als ik ergens over begin om weer iets aan te passen, moet ie lachen.
Sommige dingen vindt hij echter niks, zoals dat ik m'n Polo 25/30mm wil laten verlagen. Hij is ervan overtuigd dat ik dan te veel comfort verlies en ik in de 1 over alle drempels moet. Maar met die minimale verlaging lijkt mij dat niet. De kans is dus groot dat ik het t.z.t. laat doen en achteraf pas vraag wat hij er van vindt hahaha.
Verder denkt hij wel mee en vindt hij het leuk dat ik een stoere hobby heb Big Grin

@Nickos Nu ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar hoe dat bij jou zit?

Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Heeft er niets mee, maar begrijpt het wel en vindt het leuk voor me. Ondergaat ook dapper en gelaten de sprintjes over de Autobahn en bij invoegen, inhalen, snelheid maken na vertraging op de linkerbaan. Het chippen kon ik altijd "verkopen" met de uitleg dat de DSG minder gevoelig is voor slijtage na aanpassing en prettiger rijdt. Stel dat ik een duur uitlaatsysteem zou willen, dan hoef ik daar niet mee aan te komen. Ik prijs me gelukkig dat ze me dit speeltje gunt.

haha ik kan het! Ook een schroefset aangeschaft toen, ik tegen me vriendin; Ja dit is voor de auto gewoon veel beter, en rijdt ook veel comfortabeler

Volkswagen  R  1.2 TSI 
  • Haha
Waarderingen: Rosinfield
Mijn vriend vindt het vooral heel grappig dat ik meer met auto's heb dan hij. Altijd als ik ergens over begin om weer iets aan te passen, moet ie lachen.
Sommige dingen vindt hij echter niks, zoals dat ik m'n Polo 25/30mm wil laten verlagen. Hij is ervan overtuigd dat ik dan te veel comfort verlies en ik in de 1 over alle drempels moet. Maar met die minimale verlaging lijkt mij dat niet. De kans is dus groot dat ik het t.z.t. laat doen en achteraf pas vraag wat hij er van vindt hahaha.
Verder denkt hij wel mee en vindt hij het leuk dat ik een stoere hobby heb Big Grin

@Nickos Nu ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar hoe dat bij jou zit?

mijn vriendin is wel redelijk makkelijk, maar soms roept ze me wel terug dat is mischien ook wel verstandig :p, ik zeg altijd ik werk zelf hard voor me geld (ben in full time dienst en een eigen bedrijf ernaast) dus dan maakt mij bepaalde upgrades van de auto erg blij. Maar soms kan je het beter maar achteraf vertellen haha.
Ben rustig aan het rondkijken om mischien airride onder de auto te laten zetten, vakantie gaat waarschijnlijk toch niet door ivm Corona dus daar gaat me geld dan naar toe. Maar moet ik even goed over nadenken, en weet ook nog niet hoe ik dat precies moet overbrengen, zeker de prijs

Volkswagen  R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
mijn vriendin is wel redelijk makkelijk, maar soms roept ze me wel terug dat is mischien ook wel verstandig Stick Out Tongue, ik zeg altijd ik werk zelf hard voor me geld (ben in full time dienst en een eigen bedrijf ernaast) dus dan maakt mij bepaalde upgrades van de auto erg blij. Maar soms kan je het beter maar achteraf vertellen haha.
Ben rustig aan het rondkijken om mischien airride onder de auto te laten zetten, vakantie gaat waarschijnlijk toch niet door ivm Corona dus daar gaat me geld dan naar toe. Maar moet ik even goed over nadenken, en weet ook nog niet hoe ik dat precies moet overbrengen, zeker de prijs
Haha herkenbaar ja. Ik word soms ook even terug geroepen, 'even een maandje wachten'.
En verder moet je het tactisch aanpakken inderdaad. Succes met het bedenken van je strategieStick Out Tongue

Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Kort gezegd vind vrouw alles aan de auto aanpassen geldverspilling en eigenlijk heeft ze daar gelijk in. Omdat ik sinds vorig jaar naast mijn baan nog een hobby heb waarmee ik geld verdien heb ik mijzelf getrakteerd op chiptuning. Ik heb het laten doen zonder overleg en was ook niet eens van plan er wat over te zeggen. Ze kwam er zelf achter toen ze de Factuur zag.... gelukkig geen heftige reactie van haar kant. :)

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Leuk dit soort ontboezemingen. In dat kader wil ik ook zeker niet onvermeld laten welke grote rol mijn zoon heeft gespeeld bij de aankoop van dit soort zaken.
Destijds wist hij moeders te overtuigen van de aanschaf van een Yeti (hoge instap, automaat, kun jij ook rijden). En nu met de GTI weer; ik begon iedere keer na zo'n 2 jaar alweer druk uit te kijken naar iets anders. Zo ook nu weer, de Fabia 1.0 met 140 pk was nog geen twee jaar oud en ik begon alweer over een Scala 1.5 (in mijn optiek het hoogst haalbare). Toen mijn wederhelft bij mijn zoon haar nood klaagde over dat gezeur over alweer een nieuwe auto, zei hij (of woorden van gelijke strekking): weet je mam, wat hij echt één keer in zijn leven wil, is een echt snelle auto en zo'n jonge Polo GTI is dan echt een reele optie. Dan ben je voorlopig af van het gezeur en heeft hij wat hij eigenlijk wil. En zo geschiedde.

Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Overigens bleek een nieuwe Scala 1.5 al snel geen optie financieel; dan zou het weer een 1.0 zijn geworden. En ik wilde nu juist wat meer vermogen.

Jaa vrouw lief begrijpt geld spenderen aan de auto niet zoveel, nieuwe velgen?! Dat is zoveel keer me huur zegt ze dan. Maar laatst zei ze maakt me niet uit welke velgen je neemt het is toch jou auto. Ik probeer wel zoveel mogelijk te melden wat ik doe of koop voor de auto.

Nog wel iets leuks wat ze laatst zei, je hebt meer foto’s van je auto dan van ons samen. Ja oeps:grimacing:
Hier liep ik laatst ook tegenaan toen iemand me vroeg naar een foto van mijn vriendin. Mocht een endje terugscrollen door foto's van mijn auto...

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Kort gezegd vind vrouw alles aan de auto aanpassen geldverspilling en eigenlijk heeft ze daar gelijk in. Omdat ik sinds vorig jaar naast mijn baan nog een hobby heb waarmee ik geld verdien heb ik mijzelf getrakteerd op chiptuning. Ik heb het laten doen zonder overleg en was ook niet eens van plan er wat over te zeggen. Ze kwam er zelf achter toen ze de Factuur zag.... gelukkig geen heftige reactie van haar kant. :)
Je heb groot gelijk! Ik vind ook als je een handeltje heb naast je werk, dat dat je eigen keuze is wat je met je hardwerkend verdiende centen doet.

Volkswagen  R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald
Mijn vriendin snapt er geen reet van. En interesseert het ook helemaal niets. Maar ze laat me wel mijn gang gaan, ik wordt dolgelukkig van LED lampjes en m'n auto schoonspuiten, iedereen z'n ding he :tearsofjoy:

Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Fz-errie
Na 7 jaar in een Ibiza Cupra rond te hebben rondgereden, heb ik mijn vriendin gezegd dat het gezien onze leeftijd ( 60+) misschien beter is om het rustiger aan te doen met een automaat. Zij was het met mij eens en wij zijn uitgekomen bij een Polo 6C GTI DSG. De Polo zag er goed uit en het was een automaat. Maar niet gezegd dat die getuned was............:mrgreen:

Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Mijn vrouw kan het gelukkig allemaal wel waarderen. Ze weet dat ik hard werk (ik werk zo’n 60-70 uur per week als interieurbouwer. Dit zijn er 40 voor de baas en rest eigen projecten) en gunt me dan mijn geknutsel aan de auto’s als ontspanning. Zelf aan de auto’s hobbyen doet ze niet maar rijdt maar al te graag in de laagvliegende Polo. (gebruikt ze dus ook als dagelijks vervoer)
Zelf heeft ze wel een voorliefde voor oude VW’s dus toen ik de Kever ging kopen was ze natuurlijk door het dolle heen.
Hier genieten we dan ook samen van als we hem af en toe eens uit z’n stalling halen om er lekker een stukje mee te touren.

VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Het voordeel aan het single-leven waar ik nu in zit is dat ik er geen verantwoording voor hoef af te leggen. Toen ik nog in een relatie zit had ik het er wel over, maar aangezien ik toentertijd geen vaste lasten hoefde te delen, gezien ik gewoon nog bij mijn ouders woonde, was het mijn geld en ook mijn keuze waar ik dat aan wilde besteden ;-)

Meestal liet ik het wel weten. Dan wist ze in ieder geval wel weer waarom ik die maand even niet zo luxe mee kon uiteten :P

SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!