Geen geluid na bellen Android auto

Sjefkuh

Premium lid
Beste forumleden,

Zoals de titel al zegt zit ik met het volgende;

Als ik wordt gebeld terwijl ik muziek afspeel via Android auto (ook Apple CarPlay), en het gesprek is afgelopen. Dan gaat mijn muziek wel verder met afspelen maar ik heb geen geluid meer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Heb al meerdere dingen geprobeerd maar het enigste wat tot nu toe helpt is de stekker uit me mobiel halen en er weer opnieuw in.

Ik heb dit al sinds dat ik de auto heb (+-3 weken)
En hoopte eigenlijk dat een software update van het multimediasysteem het zou oplossen maar dit heb ik afgelopen Maandag laten doen en het probleem is er nog steeds.

Weet iemand anders een oplossing?

Audi  A4 Avant (B9) 
ik ben totaal niet thuis in de verschillende radio types, ik hoop dat je wat aan de foto's hebt.

Bijlagen

• PXL_20250105_141721888.jpg
    PXL_20250105_141721888.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 18
  • PXL_20250105_141725337.jpg
    PXL_20250105_141725337.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 19
Audi  A4 Avant (B9) 
Ik herken het probleem dat je hebt, echter heb ik het niet in de radio in de Polo AW (Discover Media), maar in een Skoda Karoq met een Bolero radio (die de laatste firmware heeft: MST2_EU_SK_ZR_P0480T). De firmware in de radio is voor zover ik weet exact hetzelfde als voor de radio van de Polo die wel navigatie heeft.
Bij de Karoq heb ik ook dat als ik een Iphone SE 2 heb gebruikt met bellen via carplay, dat ik daarna de radio via DAB kwijt ben qua geluid. Als ik daarna het volume probeer omhoog te draaien, dan zie je ook op de radio dat het volume van de telefoon omhoog gaat, en dus niet van de radio!
Ik moet ook de telefoon fysiek van de kabel afhalen om het weer terug te krijgen, en soms zelfs de radio resetten door de powerknop lang vast te houden.
Daarna heb ik dan last om de telefoon weer te verbinden met de radio via BT, kabel werkt nog wel gewoon. Als ik hem alleen via BT heb verbonden dan heb ik het probleem nog niet ervaren trouwens.
Dit alles al eens geprobeerd na te spelen in de Polo, maar tot nu toe geen probleem kunnen ervaren hierbij!
Dus er zal misschien toch iets anders aan de hand zijn?!

Mijn vrouw gebruikt de Polo vaak, haar telefoon (Android) lijkt het probleem ook niet te hebben, al kan zij dus moeilijk carplay starten met Android...

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 
Ik herken het probleem dat je hebt, echter heb ik het niet in de radio in de Polo AW (Discover Media), maar in een Skoda Karoq met een Bolero radio (die de laatste firmware heeft: MST2_EU_SK_ZR_P0480T). De firmware in de radio is voor zover ik weet exact hetzelfde als voor de radio van de Polo die wel navigatie heeft.
Bij de Karoq heb ik ook dat als ik een Iphone SE 2 heb gebruikt met bellen via carplay, dat ik daarna de radio via DAB kwijt ben qua geluid. Als ik daarna het volume probeer omhoog te draaien, dan zie je ook op de radio dat het volume van de telefoon omhoog gaat, en dus niet van de radio!
Ik moet ook de telefoon fysiek van de kabel afhalen om het weer terug te krijgen, en soms zelfs de radio resetten door de powerknop lang vast te houden.
Daarna heb ik dan last om de telefoon weer te verbinden met de radio via BT, kabel werkt nog wel gewoon. Als ik hem alleen via BT heb verbonden dan heb ik het probleem nog niet ervaren trouwens.
Dit alles al eens geprobeerd na te spelen in de Polo, maar tot nu toe geen probleem kunnen ervaren hierbij!
Dus er zal misschien toch iets anders aan de hand zijn?!

Mijn vrouw gebruikt de Polo vaak, haar telefoon (Android) lijkt het probleem ook niet te hebben, al kan zij dus moeilijk carplay starten met Android...
Bij ons doet het probleem zich bij zowel Android als iPhone voor.

Audi  A4 Avant (B9) 
Ik moet toegeven dat ik nog niet heb geprobeerd met mijn vrouw's telefoon android auto te gebruiken in de beide auto's... Als ik die mogelijkheid heb, dan zal ik dat ook eens proberen, en dan hopen dat het voorkomt (of niet).
Maar tot nu toe is het me met de Iphone in de Skoda 2x voorgekomen... En dus niet iedere keer dat ik deze combinatie heb gebruikt. Het zou dus nog steeds kunnen dat het ligt aan gebruikte apps via carplay, of een andere variabele!
Ik ben bang dat het dus een redelijk ongrijpbare situatie is om ergens te melden dat er een probleem is... Althans daar ben ik tot nu toe vanuit gegaan (heb het ook nog niet gemeld bij het Skodaforum, maar dat zal ik toch nog even doen met een verwijzing naar dit forum. Misschien dat daar meer mensen het al hebben ervaren, en misschien wel er iets tegen weten (hoop ik).

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!