Geluid van tikkende harde schijf uit dashboard?

Goedemiddag forum leden,
Sinds de aanschaf van mijn Polo 6R (2010) in Maart 2019 hoor ik een gek geluid uit het dashboard komen.
Het geluid zelf klinkt als een oude harde schijf die versleten is en dingen aan het wegschrijven is.
Ik kan al die tijd niet achterhalen wat het is en waar het precies vandaan moet komen.
Wat ik wel weet is dat het uit de richting van het stuurhuis komt.
Het is eigenlijk altijd wel aanwezig als de motor draait. Of ik nou veel rij, weinig rij. Of het nou warm of koud is. Het is er.
Ik stoor mij er inmiddels niet meer aan, maar het klinkt wel extra aanwezig als de radio uit staat.

Om dit mysterie op te lossen heb ik het voor jullie opgenomen: Bij deze, het geluid!

Ik ben erg benieuwd wat het is en of het schadelijk is dat dit hoorbaar is.

Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Goedemiddag forum leden,
Sinds de aanschaf van mijn Polo 6R (2010) in Maart 2019 hoor ik een gek geluid uit het dashboard komen.
Het geluid zelf klinkt als een oude harde schijf die versleten is en dingen aan het wegschrijven is.
Ik kan al die tijd niet achterhalen wat het is en waar het precies vandaan moet komen.
Wat ik wel weet is dat het uit de richting van het stuurhuis komt.
Het is eigenlijk altijd wel aanwezig als de motor draait. Of ik nou veel rij, weinig rij. Of het nou warm of koud is. Het is er.
Ik stoor mij er inmiddels niet meer aan, maar het klinkt wel extra aanwezig als de radio uit staat.

Om dit mysterie op te lossen heb ik het voor jullie opgenomen: Bij deze, het geluid!

Ik ben erg benieuwd wat het is en of het schadelijk is dat dit hoorbaar is.
Het kan zijn dat het je alarm hoorn is.
Op een gegeven moment gaat de backupbattery die zich in de alarm hoorn bevind welke zich weer in de goot onder je ruitenwissers bevind, te lekken.
Het zuur uit deze backup battery maakt het moederbord van de alarmhoorn defect met als gevolg gekke geluiden op sporadische momenten.

Dat was iniedergeval bij mij de oorzaak.
Na het vervangen van de alarmhoorn €35 euro was het probleem verholpen.

Volkswagen  Polo Bluemotion Comfortline 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!