Geluidsisolatie plaatsen in een Polo 6R bj 2012

Ik heb helaas last van een zoemende/fluitende brandstofpomp en het vervangen daarvan is mij een beetje te duur (de vorige eigenaar heeft het niet onder coulance door PON laten doen en voor mij is het nu te laat vrees ik). Toen las ik dat het mogelijk is om isolatiemateriaal te plaatsen om daarmee het geluid te verminderen. Dit materiaal zou ik dan bovenop of rondom de brandstofpomp moeten plaatsen onder de achterbank.

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van geluidsisolatie in een Polo 6R? Welk isolatiemateriaal kan ik gebruiken en waar moet ik het plaatsen? Heeft iemand een uitbouwschema van de Polo 6R voor mij?

Ik heb zelf allerlei verschillende materialen gevonden die enorm uiteen lopen in prijs. Sommige materialen zijn heel dik dus ik betwijfel of dit gaat passen. Vandaar dat ik hoop dat iemand dit al eens gedaan heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Check even mijn topic. Tijdens het vervangen van mijn speaker heb ik het een en ander voorzien van demping en isolatie. I.p.v. het open celstructuur schuim wat ik in de deuren heb gebruikt kan je ook van dat gesloten schuim gebruiken. Dat is dunner en wat zwaarder, zou goed moeten werken enmoeten passen in de kofferbak.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Al langs de dealer geweest ivm coulance?

Eigenlijk niet maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze dat nog toepassen op een auto van 7 jaar oud die al meerdere eigenaren gehad heeft.

Check even mijn topic. Tijdens het vervangen van mijn speaker heb ik het een en ander voorzien van demping en isolatie. I.p.v. het open celstructuur schuim wat ik in de deuren heb gebruikt kan je ook van dat gesloten schuim gebruiken. Dat is dunner en wat zwaarder, zou goed moeten werken enmoeten passen in de kofferbak.

Welk topic is het? Ik ben in je profiel aan het kijken maar zie hem zo niet staan, misschien kijk ik er overheen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik heb de achterbank omhoog gehaald en daar onder de deksel naar de brandstofpomp opengemaakt. Er zit een heleboel lege ruimte tussen de pomp en de deksel en ik vraag me af of het kwijt kan als ik die ruimte vul met isolatiemateriaal. Weet iemand dit? Wordt een brandstofpomp aan de buitenkant heet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!