Goede banden?

Goeden dag,

Ik kirjg binnenkort mijn nieuwe Polo 6r.
De orginele velgen ga ik gebruiken als wintervelgen.
Ik heb thuis al nieuwe velgen liggen daar wil ik binnenkort nieuwe badne op laten monteren zodat ik de wielen meteen erop kan zetten als ik de Polo opgehaald heb.
Nou is mijn vraag wat zijn goede banden?
Dus banden met goede grip maar zo min mogelijk geluid.
De banden maat word 205/40/17.
 
ik rijd ook rond op Toyo in de zomer :) ben ermee begonnen op mijn vorige auto en vind Toyo's erg fijne bandjes. Stil, goedkoop en plakken goed in de bochtjes :)

ze gaan alleen doordat het wat zachter rubber is (en door het plakken ik graag harder door bochten ga :lol:) wat minder lang mee. Iedere 40k heb ik het profiel eraf gesleten Stick Out Tongue

Voor winterbandjes... Ik had Vredestein op m'n vorige bakje, bij m'n polo kreeg ik champiro banden erbij (ziet eruit als vrachtwagenband), deze banden zijn behoorlijk luidruchtig en ik vind dat ze niet erg goed plakken in bochten. Ik haal de volgende keer rustig weer Vredestein winterbandjes, die bevielen wel goed! :)
 
Er zijn zoveel goeie banden maar het gaat er meer om wat je zelf lekker vind rijden.

Persoonlijk vind ik de Dunlop SP9000 en de Conti's veeeeeeel te comfortabel laat staan dat ze naar mijn gevoel grip hebben.
Vooral de Conti's vind ik een puist herrie maken.
En over NangKang maar niet te spreken.

Van alle bandenmerken waar ik op gereden heb vind ik de Falken en Bridgestone het lekkerst rijden. Heb er echt mega grip mee op zowel droog als nat wegdek.
Lekkere stugge wang.

Het ligt ook aan wat voor verlagingset je eronder hebt zitten.
Stug of comfortabel, het speelt allemaal mee om te bepalen welke band je het prettigst vind rijden.
 
Bedankt voor jullie antworden.
Op autobandenmarkt ga ik dan ook nog zeker fftjes kijken.
Van Michelien en Toyo heb ik idd al veel goede dingen gehoord.

Pirelli zero nero stonden eigenlijk ook op mijn keuzelijst maar als jullie zeggen dat die veel geluid produceren vallen die af.

De banden mogen van mij ook wel wat kosten. NangKang is zover ik weet een van de goedkopere merken tog?

Op mijn vorige auto, de Subaru heb ik Bridgestone Potenza's gehad.
Die hebben idd wel heel veel grip met droog en nat wegdek, maar die maakte ook best wel veel herri vind ik.

Verlagingsset weet ik nu nog niet. Dat komt in de zomer pas.
Maar bandenmerk moet ik dit weekend beslissen.

Lastig..
 
Ik rij zelf al jaren op Michelin Pilot Sport banden. Deze kosten wel wat meer, maar hebben dan ook totaal geen last van afrolgeluiden. Welke de Pirelli's wel krijgen na verloop van tijd. Van de Pilot serie van Michelin heb je ook nog de Exalto, welke voornamelijk voor wat meer tour gebruik is. Die zijn ook meer voor het cruisen en lange afstanden op B-wegen gemaakt.

Voor de Polo ga ik eerst kijken wat de Exalto doet, aangezien de Sport serie voor wat krachtigere auto's is gemaakt.
 
Ja dan ga ik denk ik ook voor de Michelien Exalto banden.

Dan nog een vragje zodat ik ze kan bestellen:

Mijn velgmaat is 17x7.0

Kan ik dan beter 215/40/17 of 205/40/17 bestellen?

Dan hebben jullie mij erg geholpen :mrgreen:
 
Zover ik weet is de orginele breedte 185/**/**.
En volgens mij had ik gelezen dat ik met 17 inch velgen
de maat **/40/** moest hebben zodat de rolomtrek het zelfde blijft?

En oke het dichste bij de orginele maat dat word dan dus 205/40/17?
 
Okey maar de standard 17 inch wielen zijn volgens ij 17x7.5 of niet?
Zelfde als mijn oude velgen op me Subaru daar had ik ook 215 op.
Maar de velgen die ik nu heb zijn 17x7. Denk je dat ik daar dan
205 op kan zetten?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!