Golf 5 fsi 1.6 benzine of toch niet?

SoloPolo

Nieuw lid
Alhoewel ik blij ben met mijn 9n3, lijkt een Golf 5 1.6 fsi benzine me ook wel wat. Qua afmeting en gewicht zijn ze nagenoeg van hetzelfde kaliber. Ik zou dan willen gaan voor een vijfdeurs met trekhaak, beide ontbreken aan mijn 9n3.

Desondanks lees ik toch tamelijk wat slechte reviews, maar goed dat is wel vaker zo aangaande VW dus vandaar dat ik hier de vraag maar even post.

Wat zeggen jullie: zal ik er wijzer aan doen om de 9n3 te houden of kan ik prima voor een originele Nederlandse Golf fsi 1.6 gaan die goed onderhouden is?

Volkswagen  Polo 9N3 Optive 
Ik zou zelf zeker weten de 9n3 houden. Dan een golf 5 rijden.

Volgens mij heeft de 1.6 fsi een ketting die ook niet helemaal vrijuit gaat en olieverbruik zijn ze ook niet mee onbekend.

Persoonlijk zou ik liever een polo rijden dan een golf 5 en hij is ook niet perse moderner.

Daarbij weet je wat je nu hebt en niet wat je koopt.

Lekker de polo rijden en doorsparen voor wat leuks. Just my 2 cents.

Volkswagen  polo 
Ik zou zelf zeker weten de 9n3 houden. Dan een golf 5 rijden.

Volgens mij heeft de 1.6 fsi een ketting die ook niet helemaal vrijuit gaat en olieverbruik zijn ze ook niet mee onbekend.

Persoonlijk zou ik liever een polo rijden dan een golf 5 en hij is ook niet perse moderner.

Daarbij weet je wat je nu hebt en niet wat je koopt.

Lekker de polo rijden en doorsparen voor wat leuks. Just my 2 cents.
Doorsparen..
Golf 5 en 6 niet zo geweldig.
Golf 7. Stukken beter.
Of polo 6c
Oké top, dan zie ik af van een Golf 5 en spaar ik nog even door.

Ik zie zeker weten van een Golf 5 en 6 af na alle berichten in dit topic, want de lol is gauw van een auto af als er allemaal problemen mee zijn.

Je heb nog meer motoren als alleen de 1.6…
Zijn verder prima auto’s en ze rijden echt wel beter dan een polo hoor, een golf is veel meer auto dan een polo.
Een polo 6r Tsi rijdt ook 10x beter als een polo 6r met een 1.0mpi of een 1.4..
Dus niet alles over 1 kant scheren.

En uiteraard rijd een golf 7 beter die auto is vrij jong..

Je heb nog meer motoren als alleen de 1.6…
Zijn verder prima auto’s en ze rijden echt wel beter dan een polo hoor, een golf is veel meer auto dan een polo.
Een polo 6r Tsi rijdt ook 10x beter als een polo 6r met een 1.0mpi of een 1.4..
Dus niet alles over 1 kant scheren.

En uiteraard rijd een golf 7 beter die auto is vrij jong..
Welke Golf 5 en 6 zijn dan wel goed?

Oké, ik kreeg de indruk dat ik Golf 5 en 6 in het geheel beter kan mijden, maar een goed onderhouden Golf 5 of 6 tsi of 2.0 zijn dus geen probleemauto's als ik het goed begrijp? Dat zou mooi zijn, want wat me aanspreekt in de Golf 5 is dat ie nagenoeg even zwaar en groot is als mijn huidige 9n3.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!