Golf 7.5 GTE

Goedenavond,

Een vriend van mij heeft een Golf 7.5 GTE uit 2017 met 80 duizend km op de teller.
Gister heeft hij hem laten chippen, voor dat het plaats vond heeft de tuner is een diagnose opgesteld of die wel in orde was.
De auto was niks mis mee dus het chippen heeft plaats gevonden, 285PK en 500 NM aan koppel was het resultaat. (Stage 1 met elektromotor + DSG mee gepakt)
Vandaag reed hij de auto eerst warm +- 80 graden en ging daarna op het gas, hoorde de turbo aanslaan en ook direct weer afblazen.
Als hij gas geeft komt er enorm veel witte rook uit de uitlaat zetten, ook lijkt er wat olie in de uitlaat te zitten.
Oliepijl is verder gewoon op pijl.

Nu weet ik dat het een polo forum is maar er zitten hier dames en heren met veel verstand.
De volgende vragen spelen dan ook op:
- Zou de turbo kapot zijn of ligt het eerder aan een lekke koppakking?
- Ze gaan de auto weer stock maken, kan een dealer altijd achterhalen dat de auto gechipt is geweest?
Zo ja, zouden de flashpogingen die worden opgeslagen ook verwijderd kunnen worden of is dat niet mogelijk?

Hoor graag wat jullie er over denken en of evt tips zijn welkom !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Pech voor hem.
Ze kunnen alles terug lezen.
Welke tuner is ie geweest?
Kunnen ze het daar niet repareren
Ik weet niet waar ie geweest is maar als ie bv. bij vagtechniek of JD is geweest, weten hun er vast het antwoord op :cool:
Het ligt niet aan de tuning werd er gezegd...
Waarschijnlijk was de auto al niet gezond voor dat de tuning plaats vond, maar dat zijn vermoedens van ons zelf.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!