Green filter of pipercross?

DeFlip

Nieuw lid
Ga zo chiptuning krijgen bij JD en wilde snel ervoor nog de green filter halen. Maar nu zie ik dat de pipercross ook best populair is. Welke raden jullie aan?

De Pipercross heeft dit niet, maar het filter zelf is van schuim ipv katoen.
En van horen zeggen 'gebruikt' een Pipercross minder olie dan een Green of K&N;)

VW  6R 
De Pipercross heeft dit niet, maar het filter zelf is van schuim ipv katoen.
En van horen zeggen 'gebruikt' een Pipercross minder olie dan een Green of K&N;)

De pipercross is een droog filter zonder olie de green zit een olie laagje op. Bij oudere auto's ging de luchtmassameter wel eens kapot door die olie en als ik het goed heb nu niet meer. Ik zelf zou voor de green gaan want pipercross laat zand door en dan heb ik liever olie als zand in het blok.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb toch maar even gewacht met de filter. Ik dacht ik doe gelijk de rollerbank met nieuwe filter maar het is toch best een moeilijke keuze. Ik ga nu na veel beraad toch wel de green filter halen denk ik. Ik hoorde trouwens dat de standaard papieren ook gewoon goed is als die beetje nieuw is.

Ik heb toch maar even gewacht met de filter. Ik dacht ik doe gelijk de rollerbank met nieuwe filter maar het is toch best een moeilijke keuze. Ik ga nu na veel beraad toch wel de green filter halen denk ik. Ik hoorde trouwens dat de standaard papieren ook gewoon goed is als die beetje nieuw is.

Inderdaad beter green filter. Standaard papieren filter is ook goed zit ook olie laagje op tegen het zand. Alleen de hoeveelheid lucht wat de originele door laat zal wat minder zijn en hierdoor wordt er ook minder benzine ingespoten en daardoor ietsjes minder kwa prestaties maar wel zuiniger.

Volkswagen  Polo 6R 
In de mijne zit een Pipercross. Ben er zeer tevreden over.

Na een jaartje de filter er uit gehaald voor een schoonmaakbeurt. Kon geen zand of rotzooi vinden.

De pipercross is een droog filter zonder olie de green zit een olie laagje op. Bij oudere auto's ging de luchtmassameter wel eens kapot door die olie en als ik het goed heb nu niet meer. Ik zelf zou voor de green gaan want pipercross laat zand door en dan heb ik liever olie als zand in het blok.

Heb zelf een Pipercross en die is zeker niet droog;)
Destijds ook een paar mailtjes de deur uit gedaan over verschillen tussen green/k&n en Pipercross en daar kwam uit dat een Pipercross inderdaad veel minder olie gebruikt, maar wel een beetje om, zoals jij al zei, oa het zand te vangen;)

Deze zit alleen nog steeds niet geïnstalleerd, heb nog geen zin gehad om 'm erin te zetten :lol:

VW  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!