GTI chippen in de lease

Zoals de titel vraag ik me af wie er ervaring heeft met het chippen van de 6R op een lease contract?

Ik hoor veel verschillende berichten:
Alphabet zegt "Ja mag, maar alleen bij aanschaf en fabrieksaf door ABT" (niet interessant)
Athlon zegt niet veel en komt niet terug op mijn vragen.

Minister De Jager wil het eea tegengaan:
Truc met opvoeren zuinige leaseauto wordt aangepakt

Afgezien van de statements dat een gechipte auto waarschijnlijk zuiniger loopt (en dus niet zoals de Jager aangeeft minder zuinig) twijfel ik toch of ik het risico moet nemen. De belastingdienst zegt tot 3 jaar een belastingclaim te kunnen brengen als blijkt dat je auto niet meer aan de eisen voldoet.

Nu is dit op zich niet erg, maar als je bv een GTI rijdt zit je met 1mg op het randje van de 20%. Een claim na 3 jaar voor de overige 5% is dat niet heel grappig...
 
Wie wil dat gaan controleren? Vele tuners zetten de software gratis terug naar standaard als je naar de dealer moet voor service of garantie, ben je klaar kun je het ook weer kostenloos naar de gechipte waardes laten zetten.

Dan merkt niemand iets! :)
 
Mijn Polo is geleased en gechipt, maar chippen mocht enkel uitgevoerd worden door ABT vanwege de volledige garantie-overname door ABT.

Ik weet van een collega dat Athlon geen voorstander is van chippen, het ontmoedigt, maar Athlon zelf zegt: als het kan via Athlon dan ook alleen via ABT.

ABT beweert dat de CO2 uitstoot na tuning niet veranderd, dus de auto blijft in hetzelfde bijtellings-tarief.
 
Maandag, half 4.

Eergisteren (maandag) gebeld met de dealer:
"Ja we willen graag een afspraak maken. Op naam zetten kost ons 4 dagen"
>> "Okee, dan kom ik vrijdag langs"
"Dat wordt te krap voor ons"

en op zaterdag leveren ze niet uit... Nou ja, die paar extra dagen.

En toch zal ik m'n huidige Ibiza 2009 Sport-up stiekem een klein beetje missen (al hoop ik dat dat snel over is).
 
Zojuist opgehaald. Met een RNS310 ipv de verwachte RNS315.

Weet niet of ik dat jammer vind; de kaarten voor RNS310 zijn zoveel makkelijker (...) te updaten. Enige wat jammer zou zijn is de snelheid aangezien de RNS315 wat op het interne geheugen zou zetten...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!