H4 koplampen ugraden naar Bi Xenon Koplampen

die dectanes zijn geloof ik met apart grootlicht dus geen gedoe met bi-xenon. ze heten dectane dayline. iichel heeft zo'n ding wel eens helemaal uit elkaar gehad dus die kan je er alles over vertellen :P
 
Jaa, dat heeft hij in het voorgaande van deze topic verteld.. Enigste waar ik tegenop kijk is dat ik nu een H4 koplamp heb maar de dectane heeft een H7 en H1 dacht ik? Zal ik geen extra adapters ofzo moeten gebruiken, of werkt het gewoon mrt de zelfde adapter..
 
Voor de Dectane lampen hoef je geen software aanpassing te doen. Gewoon aansluiten en that's it. Als je er xenon in wilt heb je inderdaad een H7 nodig. Met een beetje schuurpapier en wat geduld kun je er ook wel een H4 inzetten maar dat wordt ingewikkeld met bedrading.

Standaard komt de lamp met H1 en H7 halogeen. Je kunt er voor kiezen om H7 naar xenon om te bouwen en de H1 halogeen te laten.

Ik hoorde een gerucht dat starsky binnenkort trouwens H1 en H7 xenon lampen te koop heeft.
 
ik zit net naar je fotos van je polo te kijken, mooie polo!
Heb je de voetverlichting zelf in gezet, of zat hij er al in? ( misschien beetje of topic hoor) Ik ga ze binnenkort ook bij mij inbouwen, als ik ze heb.. heb ze al nl besteld( wit, led)

haha ja, vooral tegenstrijdig. De ene zegt het is rommel en de andere is er heel tevreden van...Ik weet het ook niet meer nu :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ligt er aan welke serie koplampen het zijn. Is het de eerste serie dan kun je die 200 euro ook zo door de wc spoelen, die zijn echt bagger (eigen ervaring). De tweede serie zou dan wel weer goed moeten zijn, geen last van lekkage,mogelijkheid om hoogte af te stellen. En voor 200 euro kun je het risico nog wel lopen, je kunt ze zo weer doorverkopen. ;)
 
Dectane lampen zijn de complete unit. Daarin zitten bij mij nu LED lampen voor dimlicht, die heb ik er zelf in gebouwd.
Je kunt ervoor kiezen om het halogeen lampje erin te laten zitten dat ze standaard leveren. Achter een lens is de opbrengst al erg goed.
Je kunt ook een Xenon setje halen (H7, D2S) en die erin zetten voor enorm veel licht.

Ik heb zelf via VAGCOM de DRL in de bumper uitgeschakeld en nordic setting aangezet. Bij stand 0 brandt dan het volgende: stadslicht voor (LED strip), achterlichten (zoals bij dimlicht) en kenteken verlichting. Dit is een kwestie van 2 settings veranderen.
Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen, dan branden ze bij stand 0 alleen in de bumper en bij stand stadslicht alleen in de koplamp. Je voert dan nooit 'dubbel' DRL. De LEDs in de dectane koplampen doen elektrisch dienst als stadslicht. (volg je het nog?)
Je bent echt aan het pionieren Michel, daarom beschouw ik jou als expert die mij mss antwoord op de volgende vragen kan geven :wink:. Ik ga nl ook switchen naar de Dectane. Waarbij ik er van uit ga dat de tweede serie geen vochtproblemen gaat krijgen.

- ik heb nu bi-xenon H4 zitten (via autoexecutive), de Dectanes hebben H7 (en apart H1 voor groot licht): zou voor Xenon in de H7 al het kabelwerk (ballasten e.d.) nog bruikbaar zijn ?
- zijn de LED's als dimlicht in Nederland toegestaan, heb je daar nog voor moeten sleutelen ?
- een tussenoplossing voor de stadslicht LED's in de Dectanes zou mooi zijn, dat die bij 0 als DRL branden en bij dimlicht als stadslicht; dat de achterlichten en kentekenverlichting constant branden via nordic setting vind ik net iets te veel, is dat via VAGcom als optie nog te regelen ?
- bij de voorgaande oplossing of nordic setting hebben de lampen in de bumper dan alleen functie als mistlicht en bochtverlichting, correct ? en blijft dit ook functioneren ?

nou wordt het toch wel moeilijk:P vind ze erg gaaf!
en alle ledjes zijn ook nog heel?
welke kleur heb jij genomen chroom of zwart?
Tsja, dankzij het aanstekelijk enthousiasme van Michel ben ik nu 289 euro armer :smile:. Ik heb gezocht naar chroom en alleen bij Amazon kon ik daadwerkelijk zien dat die op voorraad was (laatste set). Prijs is inclusief verzendkosten en komende week in huis.
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!