Voorstellen Hallo

Hallo allemaal. Ik ben Marco en ben in het bezit van een GTI van bj:2010. Ik hoop hier wat wijsheid te vergaren. Ik heb deze Polo een maand of 3 geleden gekocht en ja, hele grote blij . Auto in perfecte staat liep als een zonnetje en echt minimale olie verbruik. Je leest het goed, ik zei liep. Want vorige week onder het rijden gaf het blok de geest. Bij de dealer zeggen ze dat er een ander blok en turbo in moet met een totale kosten post van ruim 6k. Wat is nu wijsheid? Zo verkopen? Zelf een ander blok zoeken en monteren (dit kan ik zeker, enige ervaring heb ik) of iets heel anders? Ik hoor graag jullie mening/ ervaring. Of wellicht hebben jullie een adres. Gr. Marco
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 
Welkom en veel leesplezier, heel zuur dit grrr echt waardeloos.
Begrijp een beetje uit je bericht dat je waarschijnlijk geen garantie hebt en er dus zelf voor moet opdraaien.
Een vervangend blok kan natuurlijk altijd en dan zelf doen zal flink wat geld besparen, maar wel enige zekerheid welke staat en de gelopen kilometers e.d.
Blijft een zeer lastige keuze en moeilijk om dit voor een ander te bepalen wat voor jou het beste zal zijn (sterkte hiermee).
 
Volvo  -  - 
Ik zou de afweging maken met aan de ene kant een nieuw blok erin met alles vervangen wat vervangen moet worden en kijken wat de kosten zijn inclusief de restwaarde van de auto. Aan de andere kant de kosten van een andere auto met verkoop opbrengst van de oude auto.

Blijft zuur, maar bedenk ook wat voor garantie je hebt met het blok wat erin gaat. Straks sta je weer op hetzelfde punt.

Wij hebben dat gehad met de gezinsauto, grand scenic uit 2011, 600 km na aankoop een scheur in cilinderwand nr.3. Duurde 4 maanden maar er ging een gloednieuw blok in. Schijnt een fabricage fout te zijn in het blok en komt na x km tevoorschijn. Drie keer raden welke km stand we nu hebben na vervanging blok, juist ja, op zoek naar een andere auto. Voelt toch niet lekker....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!