Wou d'r zaterdagochtend mee bezig gaan. Als je zin hebt om langs te komen en te helpen PM ffSucces! Zou eventueel wel paar uurtjes kunnen helpen haha
Wou d'r zaterdagochtend mee bezig gaan. Als je zin hebt om langs te komen en te helpen PM ffSucces! Zou eventueel wel paar uurtjes kunnen helpen haha
Module is anders, en ook de kabels verschillen net iets. Waar er bij de "oude" kabelset dus CAN kabels en een zwart/rode draad naar voren komen, is dit bij de nieuwe set een combi van CAN kabels en nog een stekker waar je de huidige CAN kabels mee afvangt. 't idee is dat je de stekker van de CANBUS los wrikt, daar een paar draden uit verwijdert, die pins die vrijkomen komen de nieuwe CAN kabels in, en de oude worden in een andere stekker gedaan. Eigenlijk een mooi alternatief voor kabels met een draadtapper aftappen maar ook achterin moet er bij de oude boom een van de achterlichten worden getapt, waar dit bij de nieuwe niet meer zo is..leg eens de oude en de nieuwe kabelboom naast elkaar (voor zover mogelijk, iig de stekker bij de module). als die overeenkomt en alleen de kabels een ander kleurtje hebben maar nog steeds op dezelfde pin zitten... dan kun je gewoon de oude kabelset met de nieuwe handleiding inbouwen.
lijkt me dat er een +12V naar voren loopt, een paar getwiste kabels voor de canbus en evt een kabel voor de start/stop.
als je ook de module moet wisselen, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
oehh eng man.. goed dat het snel is opgelost. welkom terug!Morgen kom ik naar Nederland. Vandaag tijdens t rijden kreeg ik van een voetganger te horen dat motor warm is. Ik keek op de boordcomputer en olie en koelvloeistof was gewoon normaal.
Even later zag ik rook uit de motorkap komen. Ik meteen de auto geparkeerd en een monteur gezocht. Ik zag dat ik een hele dieselspoor achterliet en ben een kwart van mijn tank kwijt. Gelukkig is bijna elke Marokkaan hier een monteur en had ik meteen een garage gevonden. Ze constateerden dat er een schroef los zat bij de injectoren. Daar kwam alle diesel uit. Ze hebben de schroef weer strak gedraaid en mijn motor gereinigd. Het stonk zwaar naar diesel.
Kostenpost? 10 Euro.
Egr demonteren, open doen en reinigen?Leuks niet meteen. Enkel maar 'slecht', problemen met de egr klop op de polo. Ben nog aan het nadenken wat ik ga doen, egr vervangen of roetfilter eruit en egr compleet afsluiten.
Want? nu doet alleen het "uit"-deel van knipperen het nog goed en het "aan" deel heeft 't voor gezien gehouden?led knipperlicht + polo = k*t
Want? nu doet alleen het "uit"-deel van knipperen het nog goed en het "aan" deel heeft 't voor gezien gehouden?
Valt niet veel aan open te doen. Probleem bij mij is een sensor die in de erg koeler zit, onmogelijk om enkel de sensor te vervangen.Egr demonteren, open doen en reinigen?
Nee hij doet het wel-niet-wel-niet-wel-niet. Om gek van te wordenWant? nu doet alleen het "uit"-deel van knipperen het nog goed en het "aan" deel heeft 't voor gezien gehouden?
Ik heb canbus leds inderdaad, CREE met COB en al die onzin erbij.Ben ook benieuwd, was aan het zoeken naar de juiste leds en zou ze dan monteren, mag aannemen dat je wel de canbus hebt genomen?
Valt niet veel aan open te doen. Probleem bij mij is een sensor die in de erg koeler zit, onmogelijk om enkel de sensor te vervangen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.