Net een nieuwe AW maandje of 8 geleden, en inmiddels tikken we bijna de 15dkm aan.
Ik overweeg om elke 15dkm de olie te laten verversen, ipv de 30dkm dat het mee 'hoort te kunnen gaan', want ja je hoort vaak genoeg dat olie echt geen 30dkm mee kan gaan, ondanks wat er geadverteerd word.
De beurten om de 30-dkm kosten 330 euro bij volkswagen, en da's best pittig. Gelukkig kun je enkel de olieservice aanvragen, en dat kost 205 euro. Mijn overweging is dus:
15 dkm: olieservice
30 dkm: olieservice + inspectieservice
45 dkm: olieservice
60 dkm: olieservice + inspectieservice
en zo verder, totdat we bij de 100dkm komen. Tot die 100 dkm komen we neer op 3 olieservice 'tussenbeurtjes', die wellicht een beetje overbodig zijn, maar zeker zullen schelen in de slijtage en er word intussen ook vast wel gekeken naar kleinigeidjes die direct op zullen vallen.
Wat vinden jullie?
Ik overweeg om elke 15dkm de olie te laten verversen, ipv de 30dkm dat het mee 'hoort te kunnen gaan', want ja je hoort vaak genoeg dat olie echt geen 30dkm mee kan gaan, ondanks wat er geadverteerd word.
De beurten om de 30-dkm kosten 330 euro bij volkswagen, en da's best pittig. Gelukkig kun je enkel de olieservice aanvragen, en dat kost 205 euro. Mijn overweging is dus:
15 dkm: olieservice
30 dkm: olieservice + inspectieservice
45 dkm: olieservice
60 dkm: olieservice + inspectieservice
en zo verder, totdat we bij de 100dkm komen. Tot die 100 dkm komen we neer op 3 olieservice 'tussenbeurtjes', die wellicht een beetje overbodig zijn, maar zeker zullen schelen in de slijtage en er word intussen ook vast wel gekeken naar kleinigeidjes die direct op zullen vallen.
Wat vinden jullie?
Volkswagen
Polo AW Full R-Line
1.0 TSI 135PK DSG