Als vrij onervaren auto wasser zou ik graag willen leren van de professionals :)

Zelf rijd ik altijd de wasbox in en volg ik de nummers en achteraf droog ik de auto met een leren zwembroek.

Vind het een ontspannende activiteit, maar ik weet dat er veel meer in zit. Eigen emmer. Eigen shampoo, Waxen, poetsen. Er zijn zoveel producten. Had afgelopen weekend wat spul van de action in mijn handen, toen dacht ik "Ho even" laten we de PoloBende eerst om advies vragen!

Wat zijn jullie methodes? Welke volgordes? Wat voor producten gebruiken jullie? Hoor graag jullie ervaringen, wellicht dat ik dan a.s. weekend het een keer is goed kan doen!

Edit: *zeemdoek ipv zwembroek

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 

Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: SilentSam
Ik zweer bij de heilige Bijbel dat ik eerst heb gezocht of er al een post hierover was! Zonder succes!!! In ieder geval bedankt! Helpt enorm!

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik rij de wasbox voorbij, stop voor de krasstraat, betaal, rij de krasstraat in en als aan het einde van de krasstraat
het lampje op groen staat, rij ik naar huis...
Herkenbaar, zo doe ik het ook. Maar wel bij n goede krasstraat. Eentje die fabrikant is van die borstels en dus n Show-wasstraat heeft. Worden regelmatig vervangen enzo. Serieus weinig krassen en swirls. Dus doe k geen moeite om zelf te wassen. Zou echter zomaar niet elke krasstraat nemen.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Ik was hem een keer in de twee weken met de hand, en zet hem 1x per 2 maanden in de wax. Tussendoor spuit ik hem alleen af met de hoge druk spuit.
Verder polijst ik hem ook zelf, omdat zelfs met de hand wassen kleine krasjes zal veroorzaken met de tijd.
Belangrijkste is om je auto altijd in dezelfde beweging te wassen zodat de krasjes geen swirls zijn.
Verder gebruik ik 3 emmers om kruisvervuiling te voorkomen. Als handdoeken en washandschoenen alles van microfiber. Zal wel is een collectiefoto maken van alle spulletjes ;)

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R en SilentSam
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: SilentSam
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!