Hoe was jij je POLO?

Elke week afspuiten en handwas, pas geleden afgespoten met warme hogedruk , met de hand gewassen, afgespoeld, gedroogd, volledig gekleid en met de hand in de wax gezet. Wat issie zacht nu! ;)

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Zo nu en dan duurste programma wasstraat (social deal aanbieding) en wat vaker de wasbox slechts 3 programma's. Maar wel met mijn eigen spons schoonmaken. Ook eigen velgenspray + insectenspray gebruik ik in de wasbox en goed afdrogen met een zeem die je ook vochtig moet bewaren in een gesealde hoest etc ivm uitdroging. En. 2x in het jaar Collinite Insulator wax 845.

Maar als je echt over de top wil gaan check dit:

Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en SilentSam
Zo nu en dan duurste programma wasstraat (social deal aanbieding) en wat vaker de wasbox slechts 3 programma's. Maar wel met mijn eigen spons schoonmaken. Ook eigen velgenspray + insectenspray gebruik ik in de wasbox en goed afdrogen met een zeem die je ook vochtig moet bewaren in een gesealde hoest etc ivm uitdroging. En. 2x in het jaar Collinite Insulator wax 845.

Maar als je echt over de top wil gaan check dit:

Ik moet eerlijk zeggen ik word gewoon moe van alle auto was video's :o - Ik ga hier wat meer induiken wanneer ik vakantie heb.
Voor a.s. weekend dacht ik om deze deal te nemen 15€ WasDeal
En daarna zelf met de wax aan de slag, bestel zodadelijk de aangeraden Collinite Collinite Wax

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik rij naar Washin7, laat mijn waspas zien, rij hem erin, wacht, rij hem er uit en haal daarna de stofzuiger erdoorheen. Ook wrijf ik met een doekje de naden en kieren schoon en droog. Simpeler kan niet. En maar goed ook want hoe lief ik ook doe, ik krijg van mijn rug geen toestemming om meer te doen.
Enige nadeel is dat de achterklep nooit droog wordt geblazen maar daar halen we dan ook het doekje even langs.

Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vraagje voor de mensen met hun vol sensoren zittende Polo die door een wasstraat zoals Washin7 of Autowas H2O gaan.
Welke voorbereiding tref je allemaal?
*Antenne er af
*Ruitenwissers uit
*Start/stop uit
*’Parkeersensoren’ uit
*DSG in neutraal

Dat lukt mij allemaal wel, maar zelf dan gaat mijn auto automatisch op de rem als ik op een lichte helling sta. Hoe de fuck zet ik dit uit?

Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Heb mijn Polo nog niet, maar ik was mijn auto in de DHZ wasbox. 5 muntjes, alle programma's af gaan (afspuiten met sop, borstelwassen, afspuiten, waxlaag programma, afspuiten)

Borstelwassen vervang ik vaak voor wassen met mijn eigen microvezel spons. En een eigen emmer met sop. Wel lastig, ik wil mijn eigen sop gebruiken, maar heb wel water nodig om de emmer te vullen. Een paar cola flessen met water is niet genoeg.. en vullen met de hogedrukspuit (niet op hoge druk stand!) was al helemaal niet te doen (schuim explosie).

Dus voor diegene die ook hun eigen sop en emmer gebruiken, hoe vullen jullie dit gemakkelijk ter plekke?

Overigens mijn huidige auto was ik nu bijna nooit. Na 1 dag zit ie al onder het stof modder en zand. Ivm onverharde parkeerplaats met zand op het werk en polderwegen met grind/zand uitwijk stroken.

VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Dus voor diegene die ook hun eigen sop en emmer gebruiken, hoe vullen jullie dit gemakkelijk ter plekke?
Ik zet de hoge druk wel alvast aan en wacht een minuut of 2 voordat ik de lans in de emmer doe. Dan weet ik zeker dat ik niet nog water met shampoo oid van een vorige gebruiker/progamma heb. Druk hem tegen de bodem aan zodat het niet spettert en doe pas mn eigen middeltje erin als de emmer vol is. Heb op die manier nooit last van schuim of een nat pak tijdens het vullen van de emmers

VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Vraagje voor de mensen met hun vol sensoren zittende Polo die door een wasstraat zoals Washin7 of Autowas H2O gaan.
Welke voorbereiding tref je allemaal?
*Antenne er af
*Ruitenwissers uit
*Start/stop uit
*’Parkeersensoren’ uit
*DSG in neutraal

Dat lukt mij allemaal wel, maar zelf dan gaat mijn auto automatisch op de rem als ik op een lichte helling sta. Hoe de fuck zet ik dit uit?
Auto hold zou toch niet in werking moeten treden als je DSG in zijn neutraal staat?

Volkswagen  X  X 

Tip van flip, washandschoen onderin de emmer, shampoo erop en dan de lans in de handschoen duwen, programma starten. Emmer vol? Even op stop drukken, lans eruit en dan verder met programma op de auto.

• Leuk
Waarderingen: SilentSam
Je kan ook altijd nog een emmer overwegen met een afsluitbare deksel, thuis even vullen met wat warm water, krijg je swinters ook niet zulke koude klauwen haha

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Altijd naar de wasstraat. Hoef ik niet over na te denken omdat in onze gemeente het zelf autwassen verboden is. Hemelwaterafvoer is losgekoppeld van riool. Dus al het water dat op straat komt gaat wordt afgevoerd naar het oppervlaktewater.

Altijd naar de wasstraat. Hoef ik niet over na te denken omdat in onze gemeente het zelf autwassen verboden is. Hemelwaterafvoer is losgekoppeld van riool. Dus al het water dat op straat komt gaat wordt afgevoerd naar het oppervlaktewater.

Bij ons ook, daarom ga ik naar een wasbox op rustige tijden en was de auto daar met de hand.

• Leuk
Waarderingen: Jay511
Bij ons mag het wel maar bijna niemand doet dat.. is denk nog iets van vroeger.. Afspoelen of de ruiten schoonmaken doe ik soms wel voor de deur.

Voor je auto zorgen en je spullen schoon houden iets voor vroeger? Of begrijp ik hem verkeerd?
Mwa meer dat mensen hun auto wassen op straat dat is wel beetje verdwenen. En al helemaal niet meer poetsen of waxen zoals vroeger.
Als ik mijn straat kijk zijn het veel lease auto's, die bezitters gaan af en toe naar de wasstraat. Waarbij ik als particulier gelijk vogelpoep, insecten van mijn auto verwijder of de binnenkant goed schoonmaak en 2x in het jaar in de wax zet. Niemand bij mijn in de straat die hun (lease) auto op straat wast.

Onderstaande artikel geeft dit ook aan.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!