Hoeveel liter Diesel gaat er in een BM en hoeveel KM rijd je er mee?

Beste Heren en Dames,

Een tijdje geleden had ik iets heel vreemds. Ik stond zoals zovaak bij een pomp station, eentje waar ik
vaak kom. De Diesel in mijn auto was ver op dus ik wist dat ik weer een flink tankje vol moest gooien.
Nou ben ik gewend dat om een tank vol te gooien het ongeveer 40 Liter zal worden give or take en
dat je dan zo rond de 52€ zal komen te zitten qua bedrag.

Dus ikke tanken en tanken, en opeens, zat ik al voorbij de 50 liter Diesel en ik zat qua bedrag al boven
de 60€ en ik kon gewoon NOG STEEDS door blijven tanken. Ik snapte er echt helemaal niks van,
ik ben zelfs onder de auto gaan kijken of ik het er niet naast aan het gieten was of zo want ik ben gewoon
40 liter gewend maar alles was gewoon netjes en er was niks vreemds te zien.

Uiteindelijk ben ik maar gestopt bij 65 euro maar ik was echt verbaast. Ik heb uiteindelijk met die ene
tank diesel meer als 1000KM gereden voordat ik weer moest gaan tanken.

Ik begrijp hier echt helemaal niks van want normaal rijd ik met mijn 40L tank zo net niet of wel 800 KM.

Door dit geval ben ik echt blijven zitten met een aantal vragen.

1. WAt is nou eigenlijk hoeveelheid liter die je max hoort te kunnen tanken?
2. Wat is nou eigenlijk de max KM die je ongeveer kan rijden met 1 tank diesel. (ik weet dat die afhankelijk is van een boel factoren)
3. Heeft iemand anders ook wel eens gehad dat hij / zij ineens veel meer kon tanken?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en ervaringen.

Mvg

DrDeathhand
 
als je in de tank opening kijkt zie je aan de rechterzijde een zwart nippeltje met een gaatje in zitten, als je deze naar achteren drukt met het tankpistool dan ontlucht je het expansievat onderin de dieseltank en past er meer diesel in.

je kunt op deze manier ook de slurf naar de tank toe en het expansievat helemaal vol tanken je moet dan de nippel ingedrukt houden onder het tanken, ik heb er wel eens 56 liter in gekregen. uiteraard kun je dan veel verder op een volle tank rijden, je boord computer snapt dit wel niet helemaal en de brandstof indicatie begint pas te zakken na 300 tot 400 km. ik rij na 60.000 km gemiddeld 4,8 liter per 100 km dus rij ik met gemak meer dan 1000 km op een tank.
 
als je in de tank opening kijkt zie je aan de rechterzijde een zwart nippeltje met een gaatje in zitten, als je deze naar achteren drukt met het tankpistool dan ontlucht je het expansievat onderin de dieseltank en past er meer diesel in.

je kunt op deze manier ook de slurf naar de tank toe en het expansievat helemaal vol tanken je moet dan de nippel ingedrukt houden onder het tanken, ik heb er wel eens 56 liter in gekregen. uiteraard kun je dan veel verder op een volle tank rijden, je boord computer snapt dit wel niet helemaal en de brandstof indicatie begint pas te zakken na 300 tot 400 km. ik rij na 60.000 km gemiddeld 4,8 liter per 100 km dus rij ik met gemak meer dan 1000 km op een tank.

Beste Peterbaarlo,

Vraagje, waar is dat expansievat dan precies voor?? En waarom kan je daar niet normaal gebruik van maken behalve als je dat nippel ding ingedrukt houd? En is er ook een nadeel omdat expansievat tegebruiken?

OW en heb je of is er misschien ergens een foto van dat nippel ding zodat ik weet waarna ik moet zoeken? want ik heb toen ik dat geval had niet echt iets gezien.

Mvg

DrDeathhand
 
mwah, zolang de temperaturen min of meer gelijk blijven kan het geen kwaad. Stel je tankt hem vol met 10 graden en laat hem vervolgens in de 30 graden zon bakken, ja dan kan er wel wat overlopen ;) Maar als je de auto bij 25 graden vol tankt kan het geen kwaad want dan zet het niet zoveel uit
 
het is wel handy dat je zoveel kan tanken dan hoef je niet elke keer bij de pomp te staan.

je kunt dan gemakkelijk 1100-1200 km op één tank halen aangezien je 10-15 liter meer diesel hebt
 
Ik ben er wel lang mee bezig om 10 liter extra in te krijgen, dus doe ik het vaak niet.


Beste Starsky,

Vraag, gisteren heb ik dus gekeken of ik dat nipel ding kon vinden en ik heb hem gevonden indd, maar is het nou de bedoeling
dat je gewoon met de tank kop gewoon dat nippeltje naar achter drukt tijdens het tanken?? en dat dan gewoon vast houden???

Wat is de beste methode daarvoor? gewoon de zijkant van je tank nozzle er tegen aan houden of de opening dus waar de benzine
uit komt er tegen aan houden dus eigenlijk hem daarmee open drukken.

Mvg

DrDeathhand
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!