Voorstellen Hoi allemaal!

Daniela

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik ben Daniela en heb inmiddels 3 jaar een VW Polo 1.2 tdi. Met nu 220.000 km op de teller. De EGR klep is uitgeschreven maar verder is de auto vrij standaard.

Ontzettend blij mee! Rijdt zuinig en als een echte auto. Ondanks alle commentaren op de 3 cilinder.

Ik ben op dit forum gekomen om een specifiek probleem. Geen idee of ik dat hierin "mag" omschrijven, dus dat zal ik niet doen.

Wil wel vermelden dat ik het geweldig vind om te lezen hoe er onderling zoveel hulp geboden wordt. Echt heel mooi dat er toch saamhorigheid nog bestaat!

VW  Polo 6R 
Dank jullie wel! Ik had zoals meerdere hier een tikkende turbodrukregelaar. Deze heb ik vervangen. Maar toen ging het motorstoringlampje, samen met het gloeispiraaltje branden. Ook rookt de auto witte/blauwe rook. De egr klep is uitgeschreven.

Ik lees allemaal verschillende opties hier.
Zelf ben ik een meid maar ik ben toch nu wel even de motor gaan bekijken. En ik zie nu onder het motorblok ook veel olie. Hij gebruikt sinds een half jaar ook olie.

Ik ben bang dat als ik naar de garage ga dat ik heel veel geld kwijt ben. Echter wil ik m'n auto niet kwijt want rij er zo graag in! Dus verkopen is ook geen optie.

Iemand ajb tips?

Bijlagen

• 20250624_120143.webp
    20250624_120143.webp
    898 KB · Weergaven: 19
VW  Polo 6R 
Ja, een voor een er af gehaald en op de nieuwe gezet.

Garage hier in de buurt kreeg een onbekende storingscode. Stonden ook geen cijfers bij. Dat is al heel raar op zich

VW  Polo 6R 
0xFF000000
Dit is de storingscode.

De man van de garage heeft m'n slangetjes nagekeken, waren goed aangesloten. Maar een deel van de turboslangen krijgt geen lucht.
Echter heeft hij niet kunnen ontdekken wat het euvel hiervan is

VW  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!