Voorstellen Hulk: Polo 6r 1.2 TDI BM 2011

Beste leden,

Even voor stellen,
Ik ben in het bezit van een polo 6r altijd onderhouden! Bijna 6 ton op de teller met originele motor. Heeft aardig wat gelopen klopt maar rijdt perfect!
Ik zit met het volgende probleem!
Auto start moeilijk bij een koude start!
Er is wellis waar twee keer verkeerde brandstof getankt in het verleden waar met een met liter benzine ipv diesel nooit leeg gepompt, afgetankt met 40 liter diesel! Dit is mijn 2x overkomen! Sindsdien heb ik last van start problemen enkel bij koude start! Bij weg rijden wil de auto sporadisch schokken bij langzaam gas geven! Als de auto eenmaal warm is geen problemen alleen bij een koude start soms slaat de motor na het starten af! Maar dat is 2 op de 10 keer!
Start motor werkt accu is goed laat start motor ze werk doen! Meer als 10 sec.
Verder heb ik geen problemen geen vermogen verlies auto rijdt prefect! Start/stop doet het ook gewoon!
Ik heb de stuivers vervangen, ik heb de brandstof filters vervangen, ik heb de gloeispiralen vervangen, dynamo vervangen en sinds gister ook de voorgloei relais vervangen!
Alles heeft niet geholpen om het probleem te verhelpen. Ik lees de auto zelf uit! Geen fout meldingen ik krijg enkel fout melding met regelapparaat van de accu! Echter kan ik daar niks over vinden op het net! Ik weet niet of het daar mee te maken heeft!
fout code 02071 battery regulation(lokale datacanbus) ook sporadische fout code!
Wie o wie weet waar het eventueel waar het probleem aan zou kunnen liggen? Verbruik geen meer olie als brandstof!
 

Bijlagen

  • 22ECC81E-E49B-4F65-9EB6-79DFC2FFFCFA.png
    22ECC81E-E49B-4F65-9EB6-79DFC2FFFCFA.png
    273.1 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Benzine voor een commonrail diesel is net een slijpmiddel.
Zou me niets verbazen als je hogedrukpomp/verstuivers/pomp in de tank een flinke tik gehad hebben zeker met deze KM stand.
Het zou ook kunnen zijn dat je EGR blijft hangen en hierdoor de motor stikt
Thanks voor je reactie!
Ja dat kan maar als de egr vast zit, dan gaat de motor als het goed is in noodloop! En dan heeft nooit gedaan, en soms start de auto ook gewoon perfect ook bij koude start! Maar de laatste tijd geeft die gewoon moeite met starten! Vage klachten ik ben ook ten einde raad. Motor loopt super, stationeer! Hogedruk pomp moet ik daar geen foutmelding voor krijgen? Als de niet naar behoren werkt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Al staat de egr een klein stukje open geeft deze geen code.
Dit geld ook voor de andere onderdelen het hoeft niet altijd een code op te leveren
Dat is waar, maar de motor houdt ook niet in ofso geen vermogen verlies en buitensporige rook ontwikkelen!
ik weet niet waar ik het moet zoeken! Ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!