Hulp gevraagd coderen parkeersensoren 4k OPS Polo 6C Regio Flevoland

polorider123

Nieuw lid
Beste vrinden,

Voor de schoonmoeder heb ik een 4K OPS set geinstalleerd in haar polo. Ik krijg mijn VCDS (china) module niet aan de gang helaas en met vagcanpro kan ik te weinig zien en wil niet gaan gokken wat de juiste bitjes zijn. Is er iemand in regio Flevoland die wel kan coderen zodat het visueel wordt op de radio en de module wordt toegevoegd aan de gateway?

polo 6c
2016

Zal met de telefoon nog wat extra foto's droppen zsm over geinstalleerde set en radio.

kan betaald worden uiteraard.

Volkswagen  Polo 6C 
Welke kabel (chip) en software heb je van VCDS + loader ?
hex-v2 vcds 24.5

De kabel wordt niet herkend wanneer ik "Port Test" uitvoer. Interface: Not found!
Al het een en ander geprobeerd maar zonder succes. Ik lees wel dat er 'verkeerde' kabels worden aangeboden van ross-tech maar ik weet dan ook niet of dit een goede zou zijn.

Volkswagen  Polo 6C 
hex-v2 vcds 24.5

De kabel wordt niet herkend wanneer ik "Port Test" uitvoer. Interface: Not found!
Al het een en ander geprobeerd maar zonder succes. Ik lees wel dat er 'verkeerde' kabels worden aangeboden van ross-tech maar ik weet dan ook niet of dit een goede zou zijn.

Welke kabel (chip) en software heb je van VCDS + loader ?

Je geeft niet zozeer antwoord op mijn vraag; heb je een STM of ATMega chipset en welke loader heb je erbij gekregen? Chinese versies worden altijd aangeboden met een specifieke versie van VCDS met vrijwel altijd een loader. Afwijken van deze versies is vragen om problemen, met daarbij de kans dat de kabel wordt gelockt. De loader is nodig om VCDS op te starten met de kabel. Dit werkt alleen wanneer je wifi+antivirus uit hebt staan, tenzij anders doorgegeven door die chinees. Ook hier weer, wanneer je dat niet doet is het vragen om problemen.

Hex 1 (ATMega chipset) is de goedkoopste variant die vaak verkocht wordt in een hex 2 (STM) omhulsel :rolleyes:, en werkt inderdaad niet met nieuwe platform.

- Wordt de kabel herkend als je kijkt in apparaatbeheer (onder human interface devices) (hoor je het windows geluid van een nieuw aangesloten apparaat?) wat voor kleur hebben de leds van de stekker als die niet in de auto zit? Knipperen deze ook? Wat voor kleur als je ze in de auto steekt?

Laatst bewerkt:
Vw  Polo 
Gasten excuus voor de late reactie maar had erg weinig tijd om verder te gaan met bovenstaand probleem.
Bedankt voor jullie inbreng en meedenken.

Echter! Ik ben erg dichtbij de oplossing.

Met VCP een stuk dichterbij gekomen. Aan kunnen melden op gateway uiteindelijk en piepers doen wat ze moeten doen. Enige wat me nog niet lukt is om de OPS actief te krijgen op radio display. Krijg ook het sterk vermoeden dat de module wat ik heb gekregen bij de set niet direct voor een polo 6C is waardoor coderen met codes die zouden moeten werken niet helemaal lukt (5QD 919 283 K). Volgens mij is de polo 6c of met 8k sensoren of zonder parkeersensoren geleverd. En ik installeer een 4k set. Optielijst in VCP voor de "76parkhilfe" geeft ook geen polo weer. alleen fabia, a3, en nog wat types.
Ik zie ook geen info bij de bits in VCP die ik kan zetten dus het is een soort van gokken (kan aan de chinese vcp liggen ;p).

Al met al is het me wel duidelijk dat fatsoenlijk codeer software erg handig is als je het meer dan alleen voor resetten en codes lezen gebruikt (hoewel mijn polo 6r veeeel meer info geeft in de modules). Maar goed voor nu ben ik redelijk tevreden. Duik later wel weer in eventueel op display actief krijgen.

@Rainesh nee geen origneel denk ik. 6jaar geleden ofzo op ali of ebay gekocht.
@Grutte Pier thanks voor de uitleg! Ik zal hier later is in gaan duiken. Geeft in ieder geval een hoop verheldering over waar de problemen kunnen zitten met vcds.

Volkswagen  Polo 6C 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!