Iemand met een verlaagde GTI in omgeving Bollenstreek??

Ja het staat mooi..! Bezint voor je begint..! Drempels rampzalig bulten en kuilen in de weg je zult het voelen, Goed dat je eerst een proefrit neemt! Ik had ook Eibach maar snel er onderuit laten halen!
Toch blijf ik dit raar vinden om steeds opnieuw van jou te lezen. Ik vraag me toch wel af hoe hoog de drempels bij jou in de wijk zijn?

Ik heb zelf namelijk de Eibach Sportline variant, dit is de laagste Eibach variant voor de AW, daarbij heb ik ook nog eens een splitter onder mijn voorbumper en zelfs ik kan de meeste drempels nog normaal nemen. :tearsofjoy:
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW 
Maar het onderstel van een GTI is bepaald niet hetzelfde als van een niet-GTI
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
@Steve AW R-Line
Het is niet met elkaar te vergelijken maar ik vond de verlaging op de polo 6r met een eibach prokit icm bilstein dempers ook niet fijn.
Het is niet zo zeer stug, maar je voelt alle oneffenheden in de weg beter, dit vond ik overkomen als “trillen/hobbelen”
En de pitten/bulten ect komen hard over.

Dit vond ik zelfs erger met een AP verlangings set.

Komt wellicht ook door de 17inch icm de verlaging.
 
Ik heb H&R geïnstalleerd. De rijkwaliteit is behoorlijk en het ziet er geweldig uit! Ik geef de voorkeur aan het uiterlijk van Eibach Sportline en H&R 35 mm veren voor de POLO GTI AW.
De Eibach Pro-kit is niet genoeg om rijkwaliteit op te offeren voor minimale looks.
U zult merken dat het rijden met hoge snelheid op snelwegen over hobbels zacht is, maar dat de terugvering van hobbels stevig is. Highway Bridge-verbindingen worden meer uitgesproken. Hiervoor is meer rebound-aanpassing nodig. Ik denk dat een paar Koni / Bilstein-schokdempers dit probleem zullen oplossen.
Mijn vering voelt nu beter aan naarmate ik meer kilometers afleg. Ik ben blij met de manier waarop de auto nu rijdt.
Ik heb ook H & R-wielafstandhouders aangebracht om het meer aanwezigheid te geven.
 
VW  Polo GTI AW 
Vanwege het “ adaptieve sportonderstel”? Ik heb dit ook en ben ook 15mm lager als een standaard Polo. Dus in dat opzicht is het dan denk toch wel hetzelfde?
Ja dat is dan hetzelfde. Weet eigenlijk niet of het ook in andere opzichten nog verschilt.
Anyway, met mijn Eibach sets onder de Fabia's had ik ook nooit problemen met drempels. Wel sporadisch dat er een harde knal was, alsof de veer tegen een stop aan botste. Ongeacht hoe hard je over de drempel ging. Maar dat was zo weinig frequent dat ik het acceptabel vond.
Maar bij deze GTI en naar ik nu begrijp ook jouw auto, vind ik het rijgedrag en wegligging prima en heb ik daarom geen behoefte aan verlaging. Kan me voorstellen dat je het doet voor de looks, maar mij boeit dat niet erg.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
GTI is zo’n 200 kilo zwaarder. Heeft ook nog al effect op de demping
Ja, daaraan zat ik ook te denken. Er ligt natuurlijk wel een stuk meer gewicht voorin. Mogelijk/waarschijnlijk daarom ook wel andere dempers en/of veren?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Ja, daaraan zat ik ook te denken. Er ligt natuurlijk wel een stuk meer gewicht voorin. Mogelijk/waarschijnlijk daarom ook wel andere dempers en/of veren?
Sowieso andere veren, omdat er voorin meer gewicht ligt dan bij de 1.5 of 1.0 anders zou je de hele dag je bumpstops raken ja
 
Volkswagen  Polo AW 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!