Import polo GTI met lage bpm

ML17

Nieuw lid
Goedenavond,

Ik heb een Polo GTI op het oog, kenteken H-169-HN. Nu zie ik in een kentekenrapport dat er bij import maar € 549,- aan BPM is afgedragen. Import datum is 31-1-20 en bouw maand is mei 2019. Geïmporteerd bij 6.000 km op de teller. Heeft deze auto schade gehad? Volgens de dealer zijn er allerlei manieren waarop deze bpm zo laag gehouden kan zijn bij import.

Graag jullie mening..

Volkswagen  Polo GTI 
Goedenavond,

Ik heb een Polo GTI op het oog, kenteken H-169-HN. Nu zie ik in een kentekenrapport dat er bij import maar € 549,- aan BPM is afgedragen. Import datum is 31-1-20 en bouw maand is mei 2019. Geïmporteerd bij 6.000 km op de teller. Heeft deze auto schade gehad? Volgens de dealer zijn er allerlei manieren waarop deze bpm zo laag gehouden kan zijn bij import.

Graag jullie mening..
Ja heeft schade gehad, anders was de BPM niet zo laag.

Een auto met zo'n lage BPM bij het importeren, loop ik met een grote boog omheen. Laat je niks wijsmaken.

Seat  Arona 2020 
Reactie van de dealer:
Onze ervaring leert echter ook dat een BPM niet altijd alles zegt, als er namelijk een interieur uit wordt gehaald onder het mom “van gestolen” of er zijn bij invoer schade delen gemonteerd etc. etc. en zo kan ik nog wel 100 manieren noemen om de BPM te drukken hoeft dit dus helemaal niet zo spannend te zijn.

Wij staan in ieder geval 100% achter deze auto, en het staat je vrij geheel vrijblijvend de auto te komen bekijken en wanneer deze naar wens is ook uit te proberen om zo je eigen conclusie te trekken.

Volkswagen  Polo GTI 
Wat weet het RDW er van? Zou ik het daar kunnen checken? Ik lees dat zij soms verkeerde bpm waardes invoeren.

Volkswagen  Polo GTI 
RDW doet niets met BPM dat doet de belastingdienst, bij import kijkt de RDW naar het type auto, checkt of het VIN klopt en niet als gestolen te boek staat daarna mag je BPM aangifte doen, als de belastingdienst het BPM bedrag bepaald heeft en er is betaald dan geven ze fiscaal akkoord aan de RDW die dan het kenteken uitgeeft. Zo'n laag bedrag voor zo'n jonge GTI is op zijn minst verdacht...

**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R 
RDW doet niets met BPM dat doet de belastingdienst, bij import kijkt de RDW naar het type auto, checkt of het VIN klopt en niet als gestolen te boek staat daarna mag je BPM aangifte doen, als de belastingdienst het BPM bedrag bepaald heeft en er is betaald dan geven ze fiscaal akkoord aan de RDW die dan het kenteken uitgeeft. Zo'n laag bedrag voor zo'n jonge GTI is op zijn minst verdacht...

Kan ik iets met het chassisnummer achterhalen?

Volkswagen  Polo GTI 
Je kan zoveel rommelen met de bpm.
Eigenlijk moeten we allemaal een import auto nemen.
Het scheeld je duizenden euro's.
Ex huur auto is al 25% bpm korting.
Krasje hier en daar.
Bumper van je buurman tijdelijk op de auto.
Zijn speciale mannetjes voor die een auto bijna bpm vrij berekenen.
Zij maken een tegen rapport voor je.
Dus hoeft echt geen schadeauto te zijn.
Maar als ik jou was zou ik niet de hoofdprijs voor die auto betalen..
Zeker 3000 minder in die categorie

Volkwagen  E golf 2018 
Tja het kan zomaar schade zijn.

Ook al is de auto perfect gerepareerd en zie je niets van de eventuele schade.
En als de verkopende partij dit zwart op wit kan zetten, dan zou je hem met gerust hard kunnen kopen

Maarrrrrr als je hem ooit weer gaat verkopen, ga je gelijk het gezeur krijgen over de bpm.

Ik zou ook verder kijken

Is niet te achterhalen of er schade is gereden in Duitsland? Ik wil deze auto natuurlijk niet ten koste van alles, maar ben al een tijdje opzoek en deze voldoet zowaar aan mijn eisen in het budget. 22.000 op de teller en nagenoeg alle opties, vraagprijs 26.950,-

Volkswagen  Polo GTI 
Is niet te achterhalen of er schade is gereden in Duitsland? Ik wil deze auto natuurlijk niet ten koste van alles, maar ben al een tijdje opzoek en deze voldoet zowaar aan mijn eisen in het budget. 22.000 op de teller en nagenoeg alle opties, vraagprijs 26.950,-
Waarom ga je niet is op autoscout24 kijken.
vergelijk daar de prijzen en dan zie je wat deze man op jou verdient.
Optie.... zelf importeren!

Volkwagen  E golf 2018 
Waarom moeilijk doen?
Vraag gewoon het invoer- of taxatierapport.

Als die met schade is ingevoerd, wat gedaan is, staat alles beschreven inclusief foto’s.

Volkswagen  Polo AW 
Waarom moeilijk doen?
Vraag gewoon het invoer- of taxatierapport.

Als die met schade is ingevoerd, wat gedaan is, staat alles beschreven inclusief foto’s.

De dealer heeft hem niet zelf geïmporteerd...Dat heeft een ander bedrijf gedaan en er heeft daarna ook al een Nederlandse particulier in gereden. Zouden ze dit alsnog moeten kunnen aanleveren dan?

Volkswagen  Polo GTI 
De dealer heeft hem niet zelf geïmporteerd...Dat heeft een ander bedrijf gedaan en er heeft daarna ook al een Nederlandse particulier in gereden. Zouden ze dit alsnog moeten kunnen aanleveren dan?

ik heb bij mijn eigen geimporteerde auto’s (met en zonder schade) dit altijd meegegeven.
Of het achteraf te achterhalen is, naast bpm check, denk ik niet.

zeker niet nu avg zon dingetje is geworden :p

Volkswagen  Polo AW 
Nee enkel NL maar mogelijk kon je wat inzien, maar ik zou inderdaad om het BPM rapport vragen daar staat de staat in van de auto, mocht hij het niet kunnen aantonen afwijzen & verder kijken.

Alles schreeuwt in deze: Doe het niet!
(Ook dat iemand er 7 maanden in heeft gereden en hem daarna gelijk weer verkocht heeft, vertrouw ik niet. Tuurlijk kan het altijd, maar als je een goede auto onder je kont hebt, doe je die niet zomaar weg lijkt mij).

Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!