Inbouw ander type motorblok mogelijk?

BarisK

Nieuw lid
Hallo ik ben Baris en heb sinds kort een polo 9n 1.4 fsi highline.
Heb deze met een kapotte motor gekocht.

Het vinden van hetzelfde blok is mij na zoekwerk niet gelukt.
Verschillende demontagebedrijven gebeld en via de onderdelenlijn gekeken
of er een AXU motor op voorraad is, maar tevergeefs.
Ik ben dus gaan overwegen om er een ander type motorblok in te bouwen b.v. BBZ,AUB of BTS?.
Nu is mijn vraag welk type (polo) motorblok het meest plug&play is voor mijn auto?
Of is dit sterk af te raden?

Misschien niet helemaal de antw op je vraag: Zie onderstaand welke blokken erin passen :P

1,2 l 6 V en 12 V, 55 tot 70 pk
1.4 liter 16V 75 tot 100 pk
1,6 liter 16v 105 pk
1.8 liter turbo 150 tot 240 pk
1.8l TFSI 160 tot 180 pk
2.0 liter TFSI 200 tot 270 pk
2.3 liter V5 150 tot 170 pk
3,2-liter naar 3,6 liter VR6 250 tot 300 pk, ook met compressor tot 450 pk
L 2,5 TFSI met 340 pk

1,2 l 1,4 l, 1,6 l, 1,9 l en 2l diesel 70 tot 170 pk standaard prestaties

Alles is mogelijk (denk wel hoe harder je wil des te meer je moet gaan aanpassen) Versteviging, remmen etc etc. VR6 Project zou wel Pro zijn! :P

Bij een motorblok met een andere code hoort een andere kabelboom en ECU. Dus als je er 1 in zet met een andere motorcode dan moet je daarbij ook de kabelboom en ecu vervangen.

Volkswagen  Polo 
wellicht zou je even moeten proberen in duitsland te zoeken. veel meer onderdelen te vinden en ook prijzen zijn lager.

wij kopen bijv. nieuwe auto's en jong gebruikt, wintervelgen sets etc. altijd in duitsland ook hebben we een keer offertes opgevraagd voor een bakwissel van een volvo v70 automaat dit scheelde € 1500 in Duitsland, zeker de 14% autos zijn in duitsland flink goedkoper. (in NL zijn ze kunstmatig duur omdat de PBM korting door de importeur / dealer weer voor een deel bij de prijs opgeteld wordt.

Als je al een motorombouw gaat doen, zorg en dan voor dat je een motor compleet met v-bak, kabelboom, ecu en het subframe hebt. Dan is het echt plug and play

Bedankt voor de snelle reacties.
Het liefst zou ik dus hetzelfde type blok erin willen hebben.
Eigenlijk wil ik een goedkoop mogelijke oplossing, maar aan de hand van de reacties
kan ik opmaken dat het een en ander moet gebeuren met een ander blok.

Mijn huidige blok heeft schade opgelopen door een kapotte ketting.
Cilinderkopbeschadiging, kleppen krom etc.

Zijn er (website)adressen die ik kan benaderen uit Duitsland?

Trouwens zo een 2.5l TFSI zou wel bruut zijn :)

Ik denk dat als je gewoon een 1.4 16v pakt dat deze vrij probleemloos moet passen.. hooguit andere motorsteunen en misschien dat je je uitlaat moet aanpassen.

Als je het zo goedkoop mogelijk wilt hebben, moet je dezelfde type motor erin zetten. Als alleen jouw cilinderkop kapot is en niet jouw onderblok, is het dan niet beter om de cilinderkop te laten reviseren? Of een gebruikte te kopen? In plaats van een complete motorblok te kopen.

of de polo verkopen en een andere polo kopen wand je moet een goed blok hebben ( zet je er meteen een nieuwe distributieset op ,koppeling set meteen ff kijken als die vervangen moet worden ) en dan nog het werk wat je er mee hebt

groeten ger

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!