Beste leden,
Wat ben ik content met dit forum, één gezamelijke plek voor alle polo bezitters!
Sinds ik recentelijk afscheid heb moeten nemen van mijn polo 9n3 gti 150pk, ben ik eigenlijk nog meer betrokken geraakt bij het zelf knutselen aan mijn Polo's. De laatste polo die ik recentelijk heb aangeschaft betreft een 6r in de comfortline uitvoering met een 1.4 recht op en neer motor. Dit vanwege de wens om een betrouwbare VAG wagen te rijden die me niet meer volledig bankroet maakt!
Ik ben begonnen in een audi 80 1.6, wat was dat een comfortabele wagen. Ooit nog van een olympische sporter geweest voordat deze in de familie kwam. Daaropvolgend een 6n2 1.4 16v, ook in de comfortline uitvoering, reflex silver.
Toen volgde de irrationaliteit, een 6n2 gti kort (viel half uit elkaar), en daarna een fonkelrooie 9n3 gti met het befaamde 1.8t 20 klets blok. Man man man wat was die auto een ellende. Het 1e jaar met volle teugen genoten. Niet miles per gallion maar smiles per gallion. Maar toen begonnen de problemen, alternator, climatronic, startermotor, lambda sensoren, evap systeem, distributie die een tandje was overgeslagen, de MAF, stofhoezen die keer op keer het vet niet binnenhielden. Een en al ellende. Remmen en rijden deed ie wel als de beste met KW Racing schokdempers en upgraded remsysteem rondom met brembo materiaal.
Dus nu? De keuze voor deze huidige magistrale 1.4 86pk 6r in onze familie.
Rationaliteit en zelf doen, daar ga ik nu voor.
Met vriendelijke groet,
Ing. Polo aka Thom.
Bijgevoegde foto: Zo stond ik dus helaas vaak langs de weg.
Wat ben ik content met dit forum, één gezamelijke plek voor alle polo bezitters!
Sinds ik recentelijk afscheid heb moeten nemen van mijn polo 9n3 gti 150pk, ben ik eigenlijk nog meer betrokken geraakt bij het zelf knutselen aan mijn Polo's. De laatste polo die ik recentelijk heb aangeschaft betreft een 6r in de comfortline uitvoering met een 1.4 recht op en neer motor. Dit vanwege de wens om een betrouwbare VAG wagen te rijden die me niet meer volledig bankroet maakt!
Ik ben begonnen in een audi 80 1.6, wat was dat een comfortabele wagen. Ooit nog van een olympische sporter geweest voordat deze in de familie kwam. Daaropvolgend een 6n2 1.4 16v, ook in de comfortline uitvoering, reflex silver.
Toen volgde de irrationaliteit, een 6n2 gti kort (viel half uit elkaar), en daarna een fonkelrooie 9n3 gti met het befaamde 1.8t 20 klets blok. Man man man wat was die auto een ellende. Het 1e jaar met volle teugen genoten. Niet miles per gallion maar smiles per gallion. Maar toen begonnen de problemen, alternator, climatronic, startermotor, lambda sensoren, evap systeem, distributie die een tandje was overgeslagen, de MAF, stofhoezen die keer op keer het vet niet binnenhielden. Een en al ellende. Remmen en rijden deed ie wel als de beste met KW Racing schokdempers en upgraded remsysteem rondom met brembo materiaal.
Dus nu? De keuze voor deze huidige magistrale 1.4 86pk 6r in onze familie.
Rationaliteit en zelf doen, daar ga ik nu voor.
Met vriendelijke groet,
Ing. Polo aka Thom.
Bijgevoegde foto: Zo stond ik dus helaas vaak langs de weg.
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6R
1.4 16v 86pk