instigator's Polo GTI (tuned)

Re: instigator's Polo GTI

thx voor de reacties! ;)

@polo1fbodegraven : het vermogen is geschat, maar het zal zo wel iets gaan zijn vermoed ik, hoger als 230pk zal het zowiezo nooit zijn hoor ;)
en weet wel heel zeker dat er een downpipe onder hangt, heb hem zelf eronder gehangen :lol:
is een compleet 2.5" systeem van milltek.
binnekort eens de testbank op waar hij voorheen ook gestaan heeft, is een onafhangkelijke bank waarvan ik zeker weet dat hij ook correct meet tot zover dat gaat met een testbank natuurlijk.
de testbank waardes zullen enkel louter indicatie zijn zoals dat overal zo is ;)

ik ken JD engineering ja, levert best goed werk, kent zijn vak wel.
maar over zijn testbank uitdraaien ga simpelweg zwijgen om geen oorlog te starten hier :lol:
heb al teveel gezien en meegemaakt, mij maak je niks meer wijs ;)

het gaat tenslotte om hoe je auto rijd, niet wat hij op een dyno presteert :!:
 
Re: instigator's Polo GTI

thx.

zolder is een kort stuk, 280M.
dus alles hangt van de "launch" af, goed weg is al half gewonnen.
11x gereden en 10x gewonnen.
2 mooiste kills waren Golf VI GTI met 270pk en een Astra OPC met 300pk :twisted:

en volgend jaar zeker goeiedag komen zeggen he! ;)
 
Re: instigator's Polo GTI

Gisteren eens een samenkomst gehad met wa maten.
en eens wa hernemingen geprobeerd tegen enkele auto's om te zien hoe "sterk" de polo is.

Civic Type R EP3 +-215pk
reed er vlot van weg, ding had geen kans.
zelfs als ik in 3de zat in tegen 2500rpm en de Type R in 2de tegen 5500rpm ging het even gelijk op en moest civic schakelen, dus polo trok direct terug een kloof.

Nissan Sunny GTI-R 300pk
van 2de 40Km/u tot begin 5de 200Km/u gereden en ging elke keer identiek gelijk op in elke versnelling.

Integra Type R DC2 227pk
trok ik vrij snel een autolengte of 2 van weg om dan weer stillekes weg te kruipen.
al kon die toch vrij goed mee.

Subaru Impreza (1ste model) 330pk
herneming hoge toeren +3000rpm trok polo een lengte of 2 -
3 vrij snel.
maar echt bovenin is de imprez natuurlijk wel stuk sneller en begon hij terug te komen en ging er erna ook goed over.
al duurde het soms toch effekes :twisted:
herneming lage toeren in 2de trok polo direct een groot gat (impreza turbolag)
en zelfs tegen 220Km/u hing polo nog +-2 auto's voor.

Subaru Impreza (1ste model) +-270pk
deze impreza zat wel met problemen denk ik want hij klonk echt niet goed :|
en ging ook niet zoals hij moest gaan want hij kon totaal niet volgen.
reed echt zwaar ervan weg.
ook geprobeerd polo in 3de en impreza in 2de, en polo in 4de en impreza in 3de.
nog trok de polo direct ervan weg, niet normaal denk ik :roll:

Nissan Skyline R32 GTS-T +-280pk
polo trok een autolengte of 2 en vanaf toen ging het ongeveer gelijk op, polo liep heel lichtjes uit maar verwaarloosbaar.
helaas maar tot 180Km/u kunnen testen steeds omdat skyline nog begrensd was.

Focus RS (1ste model) 255pk
reed polo ook vrij goed van weg, Focus heeft ook groot turbogat blijkbaar.
dus trok direct een auto of 4 - 5 en liep dan iets rustiger maar zeker verder en verder uit erop.
vanaf 2de 50Km/u tot 5de +-220Km/u had polo ongeveer een dikke 15 autolengtes voorsprong :lol:

hebben ook test gedaan met de Vbox sinds hij opnieuw gefinedtuned is met de 4bar drukregelaar.
ervoor had hij ongeveer 190wiel-pk en 219pk op de blok.
nu heeft hij ongeveer 208wiel-pk en 240pk op de blok.
herneming 100-200Km/u met 2 personen lage 15sec.
alleen zou hoge 14sec te doen zijn (=E46 M3 concurentie) :twisted:
herneming 100 - 150Km/u 5.5sec (2 personen)

is eerste X dat ik hem ging testen tegen wat maten, en polo heeft me echt verrast,
had deze prestaties zeker niet verwacht en ben dan ook supertrots op mn GTI'ke
:mrgreen: !!

ps: volgende keer maak ik zeker filmpjes,
moet nog testen tege enkele maten,
tege Civic Type R EP3 met 248pk
tege zelfde type civic met 245pk
en tege Ford Fiesta ST supercharged 300pk
ben benieuwd en hou jullie op de hoogte (met filmpjes dan ook :twisted: )
 
Re: instigator's Polo GTI

thx, het geluid is echt wel een heel stuk beter geworden sinds hij gemapt is,
typisch hard turbo geblaas hoor je nu.
ervoor klonk hij ook mooi, maar minder agressief.

al kan ik niet zeggen hoe hij klinkt in het filmpje, boxen gaan hier niet :mrgreen:
 
Re: instigator's Polo GTI

GAAF Big Grin Ziet er echt goed uit en dat geluid is echt super gaaf, wat is de max die je aangetikt hebt?

Mag ik ook een keer bijrijder zijn :roll:
 
Re: instigator's Polo GTI

@Bas: snelste dat ik die dag gereden heb is +-220Km/u zoiets vermoed ik...
snelste wat ik tot nu toe ermee gereden heb over het algemeen was toen ik een Porsche 911 Turbo tegenkwam, toen ben ik eens doorgegaan tot 250Km/u :mrgreen:
(Porsche was wel een PAK sneller nog hoor :twisted: )
en ja, als ik je eens ergens tegenkom ofzo, gewoon vragen en neem je mee met plezier ;)

@Johan: Die ST heeft zoals je leest een supercharger erop zitten, klinkt serieus vet!
maar mag ook wel voor de prijs dat hij heeft betaald ervoor :!:
alleen een beetje jammer dat hij onderin weinig power en koppel heeft.
bovenin, +4500rpm sleurt hij wel erg lekker door Stick Out Tongue

ook een Filmpje gemaakt van afgelopen Vrijdagavond.
nog eens samengekomen met wa volk en Polo eens getest tegen "zwaarder" materiaal :twisted: :mrgreen:
ps: soms beetje moeilijk te zien in het donker, maar je herkent ze wel ;)

http://www.youtube.com/user/Turbomier#p ... i00jnzCiV0
 
Re: instigator's Polo GTI

Hahaha, geniaal filmpje! Big Grin
vooral die aftiteling doet 't 'm :lol:
die corvette kwam je dus gewoon tegen en wilde wel even spelen? Stick Out Tongue
desalniettemin is de rest van het filmpje ook zeer gaaf, komt echt een mooi geluid uit je bakkie en over de snelheid, poeh, kben aardig jaloers :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: instigator's Polo GTI

Nogmaals GAAAAF Big Grin

Ik zal het onthouden, als je een keer zie rijden dan haal ik je in en dwing ik je tot stoppen om mee te mogen Stick Out Tongue (Hoe ik je in ga halen weet ik nog niet) :mrgreen: :mrgreen:

Zou je het niet leuk vinden om met MyPolo.nl op de Paddocks te staan bij het DAF??
 
Re: instigator's Polo GTI

Bedankt allemaal voor de toffe reacties :!:

@Gewoonjan: nee, die Corvette was ook een van de mensen wat meegekomen is naar de afgesproken plaats.
kende hem niet en was eerste keer dat hij erbij was.
als je zo'n supercars op de baan tegenkomt denk ik niet dat ze snel zullen denken dat een poloke het hun moeilijk zou kunnen maken dus doen ze meestal zowiezo geen moeite.

zo ben ik overlaatst een Carrera 4s cabrio tegengekomen die me links voorbij wou steken na het uitkomen van een rond punt.
zijn zowat gelijk op de gas gegaan in 2de, voor we naar 3de gingen heeft hij zich braaf achter me gezet omdat hij niet meetr meewou :x

@Bas: wat zijn de paddocks aan de DAF??
bedoel je de truckfabriek?
 
Re: instigator's Polo GTI

ah op TT assen, ken het Circuit wel.
is idd ver maar het komt er wel een keer van dat ik tot daar ga.
binnen 2 weken is Bittburg trouwens (Duitsland sprint)
als ge zin hebt om mee te gaan? ;)

ivm u route door België, ikzelf ben van Genk, ligt daar zowat rechtsonderaan op de map bij Hasselt, Houthalen, Maasmechelen etc.
gij komt uit in Turnhout, antwerpen, is ongeveer een 70Km van Limburg waar ik woon.
en moet morge werken in Kortrijk, ligt kortbij de zee + ben niet met mn eigen auto ook niet.
dus kans is heel klein dat ik ergens in de buurt van uw route zit.
maar, als je nog eens in België passeerd, laat het zeker weten,
of kunnen altijd eens ergens afspreken he, wie weet is er binnekort ergens iets te doen in Nederland waar ik wel naartoe wil komen (als het me lukt) ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!