jankende aircopomp

Weer een nieuw hoofdstuk in deze soap. Met het warme weer is het gejammer van de pomp weer teruggekomen. Het vervangen van het paneeltje is dus niet de oplossing geweest. De dealer gaat kijken of ze de auto naar Pon in Leusden kunnen sturen voor verder onderzoek.

Mijn auto is bij pon geweest voor dit probleem. pon heeft geconcludeerd dat het geluid onacceptabel is en heeft inmiddels het probleem bij de fabriek aangekaart. de fabriek gaat een structurele oplossing ontwikkelen en ik krijg van mijn dealer te horen wanneer deze beschikbaar is. Ze denken zelf aan een verbeterde aircopomp, maar dat is niet zeker.

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en zag je probleem over de aircopomp staan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, ze wouden dit ook niet bij mij vervangen omdat zogezegd dit probleem nog niet bekent was bij hun.
Daar nam ik uiteraard geen genoegen mee ik koop een nieuwe 6R en dan al meteen kwaaltjes denk het niet.
Na 7x terug geweest te zijn is uiteindelijk de pomp vervangen.
Nadat hij vervangen was dacht ik probleem opgelost nou niet dus, nu zit de 3de nieuwe aircopomp erin en maakt weer lawaai.
Ondertussen ben ik nu bezig met verhaal te halen bij het hoofdkantoor i.v.m. de slechte service van de Pon dealer.
Dus afwachten maar dan laat ik jullie weten wat het eventueel zou kunnen zijn.

Groeten joris

Ook hier een geval te melden van een aircopomp die lawaai maakt.
Bij stationair toerental een schurend geluid hoorbaar.
Vooral als de motor warm is maakt die meer lawaai.
Zijn er nummers bekend van een verbeterde aircopomp?

Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd... na de 3e aircopomp: "sorry, niets aan te doen".. Ik ben het geëmmer en dealerbezoek zat en ga er niet meer tijd in steken.. De Polo blijkt naar mijn mening een inferieur product te zijn. Jammer, want de looks zijn goed..

Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd... na de 3e aircopomp: "sorry, niets aan te doen".. Ik ben het geëmmer en dealerbezoek zat en ga er niet meer tijd in steken.. De Polo blijkt naar mijn mening een inferieur product te zijn. Jammer, want de looks zijn goed..
Andere dealer geprobeerd voor een second opinion?

Volkswagen  Polo BlueGT 
*schop*

Toevallig ben ik deze lijst tegen gekomen, hierop staan de modificatie nummers voor de aircopomp van de Polo 6R
[TABLE="width: 566"]
[TR]
[TD="colspan: 4"]
Aircocompressor
[/TD]
[/TR]
[TR]
Polo 6R1*
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
Motorcode
[/TD]
[TD]
Motorvariant
[/TD]
[TD]
Onderdeelnummer (oud):
[/TD]
[TD]
Onderdeelnummer (nieuw):
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CBZB​
[/TD]
[TD]
1.2l, 77 KW (FSI)​
[/TD]
[TD]
1K0 820 859 T (Denso)​
[/TD]
[TD]
5K0 820 803 (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CBZC​
[/TD]
[TD]
1.2l, 66 KW (FSI)​
[/TD]
[TD]
1K0 820 859 T (Denso)​
[/TD]
[TD]
5K0 820 803 (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGGB [SUP]1)[/SUP]
[/TD]
[TD]
1.4l, 63 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 F (Denso)
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 E (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGPA​
[/TD]
[TD]
1.2 l, 51 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 G (Denso)​
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 F (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGPB​
[/TD]
[TD]
1.2l, 44 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 G (Denso)​
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 F (Sanden)
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[SUP]1) [/SUP]Deze aircocompressorvariant mag niet bij het PR-nummer: 8Z9 (zeer warm land) worden gemonteerd!

Volkswagen  Polo BlueGT 
hé da's interessant :) Ik heb de dealer net even gebeld, en ze gaan uitzoeken hoe het zit. Het feit dat ze alle Denso pompen hebben vervangen door Sanden geeft wellicht aan dat er teveel ellende was met de aircopompen van Denso. Misschien kunnen ze het nog binnen de verlengde garantie fixen op die manier.

*schop*

Toevallig ben ik deze lijst tegen gekomen, hierop staan de modificatie nummers voor de aircopomp van de Polo 6R
[TABLE="width: 566"]
[TR]
Aircocompressor
[/TD]
[/TR]
[TR]
Polo 6R1*
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
Motorcode
[/TD]
[TD]
Motorvariant
[/TD]
[TD]
Onderdeelnummer (oud):
[/TD]
[TD]
Onderdeelnummer (nieuw):
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CBZB​
[/TD]
[TD]
1.2l, 77 KW (FSI)​
[/TD]
[TD]
1K0 820 859 T (Denso)​
[/TD]
[TD]
5K0 820 803 (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CBZC​
[/TD]
[TD]
1.2l, 66 KW (FSI)​
[/TD]
[TD]
1K0 820 859 T (Denso)​
[/TD]
[TD]
5K0 820 803 (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGGB [SUP]1)[/SUP]
[/TD]
[TD]
1.4l, 63 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 F (Denso)
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 E (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGPA​
[/TD]
[TD]
1.2 l, 51 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 G (Denso)​
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 F (Sanden)​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
CGPB​
[/TD]
[TD]
1.2l, 44 KW (MPI)​
[/TD]
[TD]
6Q0 820 808 G (Denso)​
[/TD]
[TD]
6R0 820 803 F (Sanden)
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[SUP]1) [/SUP]Deze aircocompressorvariant mag niet bij het PR-nummer: 8Z9 (zeer warm land) worden gemonteerd!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!