JD heeft de chiptuning voor de 1,2TDI klaar!

NICE!!!! Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
en nou wil ik eigk ook wel eens een uitdraai van ventura zien, gewoon voor het verschil Stick Out Tongue
maar wat betreft de prijzen ben ik het met je eens BlackPoloBM, eerst over een jaartje nog maar eens de prijzen afwachten :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
mooi dat er meerdere aanbieders komen! prijs is wel nog pittig.
wel raar dat vermogens en koppelverloop, bij 4000 toeren zit een rare hick-up waar dan ineens wat meer vermogen en koppel beschikbaar komt.
Ik weet niet hoe jullie rijden maar ik kom zelden aan de 4000 toeren.
Dit ruikt een beetje powerbox-achtig, ziet er niet uit als een nette re-map.

Verder lezend in het seat topic wordt ook aangegeven dat het om het aanpassen van de gemeten waardes gaat ala ventura tuning.
 
Ben ook wel te porren als er korting gegeven wordt... :)

Vraag me alleen af wat het verschil is tussen de ventura en JD. Beiden volgens mij een powerbox, maar wat is het verschil met een "simpele" chiptuning? Ben met name benieuwd naar het koppel onderin, want die is echt om te huilen. Dus de eerste die het "durft"; we zijn benieuwd naar je ervaringen! ;)
 
Wel ironisch hoe de 'anti-powerbox mensen' er nu niet meer omheen kunnen dat ook JD nu chiptuning aanbied middels een 'powerbox'. Ik kan me overigens wel vinden in de denkwijze dat OBD bij JD afgestemd word op de auto zelf. En dat de klant de testresultaten te zien krijgt, in plaats van een mogelijk placebo effect achter het stuur.

Forumlid 'Weem' heeft een ECU van Ventura en is hier erg over te spreken, hij was tevens zo vriendelijk om mij een rondje te laten rijden met zijn Polo 1.2TSI. Ik kon duidelijk een verschil in vermogen merken desondanks de bijrijder, in September staat er een rollenbank meeting gepland waarbij ook hij het vermogen van zijn Polo zal laten meten. Een interessante uitdraai word dat ;)
 
Vandaag bij Edwin proef gereden in de Ibiza ST die klaar stond. Dat is uiteraard een andere auto maar wel met de zelfde motor/aandrijflijn.

Moet zeggen dat de motor niet meer "inhoudt" en gewoon volwassener aanvoelt. Ik had niet het idee meer dat ik met een "eco" motor op pad was. Bochten en rotondes pakken in de 3de versnelling gaat soepel. Ideaal is dat tussen versnelling 1 en 2 geen "gat" zit meer, zonder chip lijkt het net of de wagen wat stil valt en daarna op gang moet komen bij het opschakelen van 1 naar 2. De dooie punten zijn er dus uit wat bijdraagd aan een soepel gevoel en zekerder rijgedrag.

Versnellen op de snelweg (>90KM/u) gaat ook prima in de 5 en hoef daarvoor niet terug te schakelen. Je kunt hierdoor makkelijker bepalen of je even iemand snel wilt inhalen.

Deze wagen is gechipt met een box van JD, ben nog wel benieuwd of hier de nieuwste versie software al op zat (met het bredere koppelgebied op top). Ik ben er erg over te spreken en ben nu de overweging aan het maken :ugeek:
 
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik niet met de Ventura box gereden heb, misschien binnenkort nog eens tijd voor maken.

Ik vind het belangrijk dat ik met de box gewoon bij de dealer/garantie terecht kan. Bij van de velden (zit vlak bij mij op de hoek) was dat geen probleem. Ik zal nog eens kijken welke dealer bij mij Ventura boxjes levert, wie weet dat daar een wagen staat voor een ritje :lol:
 
@Sky

Had jij nog geïnformeerd naar een group buy? Ze bieden via seatonline ook kortingen aan, dus verwacht dat het wel moet lukken. Denk dat ik zelf binnenkort ook maar eens langsga, zal dan ook eens informeren. Ben benieuwd hoeveel mensen hier geïnteresseerd zouden zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!