Robin
Voormalig Admin
@m1karabijn kijk top! ik verwachte al geen wonderen van een delete, maar het moest wel iets uithalen, waarom zou VW anders een middendemper monteren als het niet hoeft.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi dat je er toch blij mee bent en een verschil hoort. Ik heb niet dezelfde ervaring gehad, maar dat kan. Overigens bedenk ik me net waarom je een verschil hoort tussen normaal en sportmodus: de speaker onder het dashboard bromt een stuk meer in sportmodus. Ik vermoed dan ook dat je daar het verschil in hoort. Persoonlijk heb ik hem altijd op individual staan op eco zodat de soundaktor geen geluid maakt, was even vergeten dat die er ook nog zit.Gisteren dus de discussie hier over wel of geen midden demper delete.
Na een aantal reacties besloot ik dat ik het niet ging doen.
Maar als je een sukkel bent zoals ik vergeet je de juiste persoon in te lichten dat je afziet van de delete.
Dus ik de auto vanmorgen vroeg naar de garage gebracht voor de apk keuring en een beurt met netjes een briefje gemaakt met wat er moest gebeuren aan de auto maar daar stond ook op midden demper delete was ik er vergeten af te halen.
De afspraak was al een aantal dagen geleden gemaakt dus de garage ging lekker aan de slag.
Kortom om 16.30 uur werd ik gebeld uw auto staat klaar er zijn geen bijzonderheden,
Bij het afrekenen zei de chef werkplaats de delete is netjes gedaan met klemmen zoals u had gevraagd en de midden demper ligt in uw achterbak.
Oeps foutje bedankt Ha Ha sukkel die ik ben.
Dus netjes betaald was mijn eigen schuld dus helaas maar nu moet ik zeggen dat wat andere mensen hier zeggen ik wel een duidelijk verschil in geluid ervaar.
Sterker nog ik vind het een prima geluid zowel in de normaal als in de sport modus.
Het is precies wat ik voor geluid wilde een redelijke brom met een lekker plofje bij het los laten van het gas prima zo.
Dus @Robin het haalt wel degelijk wat uit de demper zit er echt niet voor niets.
Zo zie je maar, geluk door een klein ongelukje.Sterker nog ik vind het een prima geluid zowel in de normaal als in de sport modus.
Het is precies wat ik voor geluid wilde een redelijke brom met een lekker plofje bij het los laten van het gas prima zo.
Bedankt voor je feedback, hier was ik dus naar opzoek !Ik heb een klepsysteem van JMTuning. Zowel met OPF gehad als zonder. Het verschil tussen de opties die JM aanbiedt zit hem in de diameter. Een non-opf heeft een 60mm aansluiting vanaf de downpipe en een opf model heeft een 65mm aansluiting. Je kunt dus niet zomaar de een op de ander zetten zonder verloopstuk of iets dergelijks.
Het verschil tussen 65mm en 60mm is minimaal, maar 65mm gaat wel iets harder klinken uiteindelijk. Ik ben er echt heel tevreden over en klinkt wat mij betreft top samen met een Milltek downpipe.
Voor de goede orde: met opf en jmtuning uitlaat klonk hij letterlijk exact hetzelfde als origineel. Klep open of dicht maakte niks uit. Dus wil je er meer geluid uit moet je echt de opf weghalen.
Heb op m'n instagram een paar filmpjes staan van hoe het klinkt, daar zou je nog eens op kunnen kijken -> cp2_gtiBedankt voor je feedback, hier was ik dus naar opzoek !
Thanks !
En is je opf filter er al van af?Gisteren heb ik niet zo heel ver gereden maar vandaag het ik de Polo lekker laten draven en ik ben stik tevreden met het geluid niet overheersend maar wel lekker sportief ik ben echt blij dat het toch gedaan is de delete.
Mijn opf + middendemper zal volgende week vrijdag er af gaan. Volgens de meeste mensen maakt het al een enorm verschil met het standaard geluid.Misschien een oud topic omhoog gooien, en ik zie dat de reactie`s uit een lopen.
Ik heb zojuist ook dempers weggehaald maar wel nog de OPF erop, voor mij helaas geen verschil.
Zal dus de OPF moeten wegschrijven en een andere downpipe moeten halen, maar dit wil ik pas gaan doen als het ook de mogelijkheid is om mijn auto te chippen helaas is het nog niet mogelijk om deze software aan te pakken.
Zal dus nog even moeten wachten helaas!
Top, zal een groot verschil zijn denk ik!Mijn opf + middendemper zal volgende week vrijdag er af gaan. Volgens de meeste mensen maakt het al een enorm verschil met het standaard geluid.
Ik zal als het kan een vergelijkings filmpje plaatsen !
Maar OPF moet ook uitgeschreven worden, weet niet als dit te zien is al auto voor een beurt gaat. Weet ook niet als de auto een update krijgt de OPF weer uitgeschreven moet worden.Zonder tune + dp zonder kat ga je ook genoeg verschil merken
sticker op motormanagementlampje plakken , als je geen kat hebt dan heb je ook geen limpmode, alleen een lampje. ik weet niet of dat ook voor OPF is tbhMaar OPF moet ook uitgeschreven worden, weet niet als dit te zien is al auto voor een beurt gaat. Weet ook niet als de auto een update krijgt de OPF weer uitgeschreven moet worden.
Voor OPF geld dit denk ik wel, zodra je flink in de toeren gaat, gaat die in de noodloop.sticker op motormanagementlampje plakken , als je geen kat hebt dan heb je ook geen limpmode, alleen een lampje. ik weet niet of dat ook voor OPF is tbh
En als je dit bedoelde ivm garantie dan moet je ook wel een flinke plaat voor je kop hebben als je als monteur bij een oliewissel niet ziet dat de OPF weg is gehaald haha. Beste absolute fucking unitMaar OPF moet ook uitgeschreven worden, weet niet als dit te zien is al auto voor een beurt gaat. Weet ook niet als de auto een update krijgt de OPF weer uitgeschreven moet worden.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.