Ik heb zojuist de wagen weer op mogen halen. Paar opmerkbare dingen, 1 daarvan is dat de problemen die ik ondervind dus blijkbaar vaker voor komen bij deze versnellingsbakken. Er werd mij iets verteld over een 'schakelmoffel' (?), dat daar het probleem vandaan kan komen. De garage waar ik mijn auto naartoe had gebracht kon alleen controleren, maar niets vervangen omdat zij bepaald gereedschap niet hebben om de versnellingsbak daadwerkelijk open te maken. Dit maakt het een beetje een speurtocht voor beide partijen.
Ook hebben ze een aantal test rondjes gereden, maar kregen ze het niet altijd voor elkaar om het probleem omhoog te halen. Dus het gebeurd sporadisch, iets wat ik zelf al wist. Maar wat nu ook door de garage is vastgesteld. Dit heeft het ook lastiger voor de garage gemaakt om een oplossing vast te stellen, aangezien het probleem zich niet altijd voor doet. In sommige gevallen, wat de garage online vond, loste het probleem zichzelf ook op. Uiteindelijk hebben ze het wel 1 keer voor elkaar kunnen krijgen, en hebben ze daar hun antwoorden en adviezen op gebaseerd.
Hoe ga ik dit nu aanpakken? Ik heb samen met de monteur besproken wat het verstandigst is. Stap 1 zou zijn om specialisten te ondervragen, kijken of dit probleem daadwerkelijk vaker voorkomt. Hierna kan ik ook direct vragen naar wat er precies vervangen moet worden. Mocht het iets specifieks zijn en mocht dit een optie zijn, heeft deze absoluut mijn voorkeur. Als ik hier helaas niets mee op zou schieten, ga ik terug naar de garage om mijn versnellingsbak + koppeling te laten vervangen. Dit is de duurste optie. Subtotaal van ongeveer 1300/1500eu...
Dus momenteel veel research doen, wellicht dat mensen me hier al wat over kunnen vertellen?
Wel was ik blij om weer ff te mogen schakelen in mijn eigen autootje, tot en met de 4 natuurlijk