Voorstellen Johanv_Rijn - Polo 1.2 TDI

Als je doorduwt doet de versnelling dan kraak?
Ja? Balen.

Nee? ....
Anders is de kans groter dat de afstelling van de kabel net niet goed is en je dus net niet vergenoeg naar rechts kan met je pook.
Dat is met 2 man een minuutje werk om te controleren/corrigeren.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Als je doorduwt doet de versnelling dan kraak?
Ja? Balen.

Nee? ....
Anders is de kans groter dat de afstelling van de kabel net niet goed is en je dus net niet vergenoeg naar rechts kan met je pook.
Dat is met 2 man een minuutje werk om te controleren/corrigeren.
Dit is indd wat ik dus ook veel hoorde, maandag heb ik een afspraak voor mijn auto. Ik zal hier nog een post plaatsen voor de mensen die het interesseert.

Dank je voor het mee denken!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Heb 'em zojuist bij een garage afgezet, die gaat voor nu kijken wat er aan de hand is. En aan de hand hiervan gaan we een afspraak maken.

Met de test rit werd een kapotte koppeling uitgesloten, aangezien je dat direct zou voelen, zei hij.

Voor nu heb ik een Aygo mee gekregen om rond te komen. Leuk dingetje hahaha!

Ik word gebeld als er updates zijn, wederom houd ik de mensen op de hoogte die hier interesse in hebben!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: 6CRline
Ik heb zojuist de wagen weer op mogen halen. Paar opmerkbare dingen, 1 daarvan is dat de problemen die ik ondervind dus blijkbaar vaker voor komen bij deze versnellingsbakken. Er werd mij iets verteld over een 'schakelmoffel' (?), dat daar het probleem vandaan kan komen. De garage waar ik mijn auto naartoe had gebracht kon alleen controleren, maar niets vervangen omdat zij bepaald gereedschap niet hebben om de versnellingsbak daadwerkelijk open te maken. Dit maakt het een beetje een speurtocht voor beide partijen.

Ook hebben ze een aantal test rondjes gereden, maar kregen ze het niet altijd voor elkaar om het probleem omhoog te halen. Dus het gebeurd sporadisch, iets wat ik zelf al wist. Maar wat nu ook door de garage is vastgesteld. Dit heeft het ook lastiger voor de garage gemaakt om een oplossing vast te stellen, aangezien het probleem zich niet altijd voor doet. In sommige gevallen, wat de garage online vond, loste het probleem zichzelf ook op. Uiteindelijk hebben ze het wel 1 keer voor elkaar kunnen krijgen, en hebben ze daar hun antwoorden en adviezen op gebaseerd.

Hoe ga ik dit nu aanpakken? Ik heb samen met de monteur besproken wat het verstandigst is. Stap 1 zou zijn om specialisten te ondervragen, kijken of dit probleem daadwerkelijk vaker voorkomt. Hierna kan ik ook direct vragen naar wat er precies vervangen moet worden. Mocht het iets specifieks zijn en mocht dit een optie zijn, heeft deze absoluut mijn voorkeur. Als ik hier helaas niets mee op zou schieten, ga ik terug naar de garage om mijn versnellingsbak + koppeling te laten vervangen. Dit is de duurste optie. Subtotaal van ongeveer 1300/1500eu...

Dus momenteel veel research doen, wellicht dat mensen me hier al wat over kunnen vertellen?

Wel was ik blij om weer ff te mogen schakelen in mijn eigen autootje, tot en met de 4 natuurlijk:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!