Bedankt voor je reactie, de auto geeft aan over 300 dagen onderhoud nodig te hebben dan ga ik hem direct langs brengen en het laten vervangen.
Is dit voor stage 1 een goed bedrijf?
En ga je er veel verschil in merken? (Toch weer €500 heb een foto bijgevoegd voor de resultaten)
Digicar: dé specialist in chiptuning. Verbeter de prestaties van jouw auto met onze betrouwbare en vakkundige diensten.
www.digicar.nl
Ik was inderdaad van plan een camera systeem te monteren nog even uitvogelen welke goed is…..
Ik heb mijn Golf bij ATM chiptuning laten doen, snel en goed. Certificaatje erbij en gaan.
Maar eigenlijk is stage 1 zo 'standaard', dat alle betere tuning partijen dat wel kunnen regelen voor je.
Het verschil van 200 naar 250pk ga je zeker wel merken. Dat is 25% meer vermogen zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Kijk vooral even rond op het forum over een aw gti stage 1, je bent niet de eerste.
Wat betreft de onderhoudsmelding, dat is gericht op regulier onderhoud. Ik adviseer je echt om bij de aanschaf van een voor jou nieuwe auto de basisvloeistoffen en filters te vervangen.
Tenminste olie en het oliefilter. Dat is zo kritiek voor je motor, helemaal als je gaat tunen.
VW adviseert om je olie iedere 15-25dkm te vervangen, dat is simpelweg teveel. Iedereen die om zijn of haar auto geeft kan je dat vertellen. (ik hou zelf 6-8dkm aan)
Het is misschien even 'zonde geld' maar echt, echt verstandig. Overigens zeggen de lokale VW en vakgarage monteurs dat 8dkm op een 2.0 al wel aan de hogere kant is, en je het beter iets eerder dan later kan doen.
Ik weet niet of je een beetje technisch geïnteresseerd bent in auto's, zo te zien wel.
Maar probeer het vooral zelf een keer, genoeg tutorials op YouTube die je het stap voor stap uitleggen.
Flesje Castrol 5w30 (4 of 5 liter) kost 50 euro, Bosch oliefilter kost geen 5 euro en dan heb je je olie al ververst.
Het verwisselen kost 1-1.5 uur als het nieuw voor je is. Ondertussen doe ik het in 30 min, mét auto op- en van de as-steunen halen.
Onderhoud is behoud