K&N Inlegfilter Polo AW

Marc Vuylsteke

Bekend lid
ik ben van plan mijn Stock filter te vervangen door een K&N inlegfilter, maar bij het bekijken van de filterbehuizing (1.0 TSI) zag ik dat de 7 torx schroeven lang onder bevestigd zijn.
waarschijnlijk een medewerker van de ontwerp afdeling die dacht, we doen es iets ander :)
heeft er al iemand zijn filter vervangen door een K&N exemplaar?

Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019 
ik zal eens kijken om een te bestellen, eens zien welk effect dit heeft. met wat gefriemel krijg ik die schroefjes er wel uit ;)
merk jij een verschil kwa rijden en eventueel verbruik sinds je deze hebt geïnstalleerd?
bij men vorige wagen zonder turbo zat daar wel een verschil op.

Je kunt het de luchtfilterbox er heel makkelijk afhalen hoor, stelt echt niks voor. Dan kun je heel makkelijk bij die schroefjes.
#Uranograu Kun je misschien uitleggen hoe je luchtfilterbox eraf krijgt?

Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm 
#Uranograu Kun je misschien uitleggen hoe je luchtfilterbox eraf krijgt?
Zie meegestuurde foto: blauwe cirkels, daar vind je veerklemmen, die maak je los. Gele cirkel zit een schroef, die draai je er uit. De slang van de carterventilatie kun je zo lostrekken en daarna kun je de luchtfilterbox er in z'n geheel afhalen.

Bijlagen

• 108782-db2015au01004-large.jpg
    108782-db2015au01004-large.jpg
    293.3 KB · Weergaven: 120
Zie meegestuurde foto: blauwe cirkels, daar vind je veerklemmen, die maak je los. Gele cirkel zit een schroef, die draai je er uit. De slang van de carterventilatie kun je zo lostrekken en daarna kun je de luchtfilterbox er in z'n geheel afhalen.
Super bedankt voor de tip en foto.

Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm 
Ik heb ondertussen mijn inleg filter van K&N gemonteerd. Ging trouwend heel vlotjes.
Kwa motor of filter geluid scheelt het bijna niets.
vind wel dat de motor een heel stuk vlotter reageert en ademt. en sindsdien bij dezelfde rijstijl zelf dat de wagen een ietsje hoger in toeren schakelt. (niet veel maar toch iets hoger)
En kwa verbruik, met dezelfde rijstijl als voordien is er toch een lichte daling te bespeuren. Geen L of meer maar toch Tussen 0,5L en 0,7.
dus tot nu toe wel tevreden
Ja van de filter vergeten een foto te nemen, gaan we niet nog eens opschroeven he

Bijlagen

• C1F4AB64-6E69-44E3-8D0D-4C754ABEB0EF.png
    C1F4AB64-6E69-44E3-8D0D-4C754ABEB0EF.png
    953.1 KB · Weergaven: 92
  • 9A65E45F-2D9E-4C65-907D-0A94D924E622.png
    9A65E45F-2D9E-4C65-907D-0A94D924E622.png
    901.8 KB · Weergaven: 92
Dit artikel ondertussen al meerdere malen voorbij zien komen, zit te twijfelen om het zelfde te gaan doen bij mijn Polo. Zitten er nadelen/gevaren aan? Het betreft een lease wagen.
En wat zijn daarnaast de voordelen? Ik zie voornamelijk dat het rijgedrag fijner wordt. Of is dit pas interessant als de wagen gechipt is?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
daar zit volgens mij geen enkel gevaar in. toch zeker niet ivm het filter en de motor zelf kwa werking, in tegendeel.
weet natuurlijk niet hoe dat in zen werk gaat bij een lease bij het binnenbrengen voor onderhoud enzo.. als je gaat zeggen luchtfilter moet niet vervangen worden. heb daar Geen ervaring in.
bij je eigen wagen is dat natuurlijk anders. daar heb je het zelf voor het zeggen in de garage, ale toch bij mij dealer ;-)

Ik heb van de week een pipercross luchtfilter gemonteerd op mijn polo, als ik bij vol gas het gas los laat hoor je wel een klein zuchtje, zal met benzine wel iets anders zijn, maar kwa vermogen merk ik echt geen verschil.

Volkswagen  Golf 7 GTE 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!