K&N Inlegfilter Polo AW

daar zit volgens mij geen enkel gevaar in. toch zeker niet ivm het filter en de motor zelf kwa werking, in tegendeel.
weet natuurlijk niet hoe dat in zen werk gaat bij een lease bij het binnenbrengen voor onderhoud enzo.. als je gaat zeggen luchtfilter moet niet vervangen worden. heb daar Geen ervaring in.
bij je eigen wagen is dat natuurlijk anders. daar heb je het zelf voor het zeggen in de garage, ale toch bij mij dealer ;)
Ja precies, maar kan je deze gewoon simpel vervangen of moeten er nog andere handelingen (boren oid) gebeuren? En welke inlegfilter had je gebruikt, heb je een link?

Volkswagen  Polo AW Highline Business R 
Is heel simpel te vervangen. Vooraan en achteraan enkel een klemveer los doen. En één slangetje lostrekken. Dan klikt de filterbehuizing gewoon los van je blok. En aan de onderkant van de behuizing 9 schroefjes losdraaien en klaar. Filter goed inleggen en alles terug dicht, terugplaatsen en klemveren terug goed plaatsen.

Bijlagen

• 3CC1309E-2748-4A21-BB89-D1FEF15E8142.jpeg
    3CC1309E-2748-4A21-BB89-D1FEF15E8142.jpeg
    35.9 KB · Weergaven: 9
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019 
Is heel simpel te vervangen. Vooraan en achteraan enkel een klemveer los doen. En één slangetje lostrekken. Dan klikt de filterbehuizing gewoon los van je blok. En aan de onderkant van de behuizing 9 schroefjes losdraaien en klaar. Filter goed inleggen en alles terug dicht, terugplaatsen en klemveren terug goed plaatsen.
Bijna vergeten, vooraan je filterbehuizing Nog één schroef losmaken, dan kan hij er af.

Ik heb van de week een pipercross luchtfilter gemonteerd op mijn polo, als ik bij vol gas het gas los laat hoor je wel een klein zuchtje, zal met benzine wel iets anders zijn, maar kwa vermogen merk ik echt geen verschil.
Dit ervaar ik dus ook dat zuchtje. Geloof niet echt dat je verbruik door een inleg filter veranderd.

Volkswagen  Polo AW Highline 
Dit is toch de goede k&n filter voor de Aw?
zie namelijk 2 verschillende op forum, anders heb ik de verkeerde besteld.

Bijlagen

• 550x623.jpg
    550x623.jpg
    48.4 KB · Weergaven: 10
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm 
deze heb ik zitten, voor de 1.0 TSI motoren. 33-3037 dacht ik me te herinneren.

Bijlagen

• F20176ED-EFC0-40B7-A3AD-08BD9C8E5FED.jpeg
    F20176ED-EFC0-40B7-A3AD-08BD9C8E5FED.jpeg
    35.9 KB · Weergaven: 4
Filter geplaatst, heb het idee/gevoel dat hij beter doortrekt, doordat hij beter kan ademen.
Ik zat wel onwijs te kloten met de veerklem aan de achterkant van het luchtfilter, maar plaatste gewoon de waterpomptang verkeerd op de klem, hahaha.
Vervangen was uiteindelijk best simpel, learning learning all the time.

Filter geplaatst, heb het idee/gevoel dat hij beter doortrekt, doordat hij beter kan ademen.
Ik zat wel onwijs te kloten met de veerklem aan de achterkant van het luchtfilter, maar plaatste gewoon de waterpomptang verkeerd op de klem, hahaha.
Vervangen was uiteindelijk best simpel, learning learning all the time.
en hoor je hem ook nog?

Volkswagen  Polo aw 
Ik ben erg blij met het K&N luchtfilter, hij rijdt veel soepeler en reageert flotter op het gas.
Wat ik vooral merk is dat hij bij lage toerentallen/langzaam rijden, veel beter oppakt, hij had eerst vaak een dood moment, dat is nu veel minder tot weg.

Als je wat wil horen moet je echt voor een open variant gaan en niet voor een vervangingsfilter. Ik rij nu bijna 2 jaar met een Forge Cold Air intake. Als je van aanzuig- en afblaasgeluid houdt is dat een leuke oplossing.
Forumpje gelezen. Wil een beetje meer geluid horen. Kan ik denk ik beter voor de forge cold air intake dan voor de K&N filter gaan...

Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Highline 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!