Je kunt de massa kabel wel nog zo dik maken, als de pluskabel maar 0.25mm^2 schiet het nog niet op
Flauw, maar wat ik probeer te zeggen is dat dat een massa kabel niet (veel) meer stroom door zich heen krijgt als de plus erin laat gaan. Ik hou vaak aan dat de massakabel even groot is in doorsnee als de pluskabel, soms iets groter. De massakabel heeft naast de negatieve pool ook de functie van een zekere electromagnetische afscherming.
De meeste storingen die ik zelf heb gehad (en veroorzaakt) is toch wel slecht contact, te geringe kabeldikte heb ik niet vaak last van gehad. Maar da's misschien ook omdat ik niet zoveel interesse heb in aftermarket, en kabelsetjes voor OEM oplossingen gewoon volgens OEM kabeldiktes (vaak dikker) doe. Dan heeft VW zelf al over de diktes nagedacht.
Soms kom ik wel eens gekke dingen tegen, en koper is duur, maar vaak weten fabrikanten wel wat er beter is. Een paar cent besparen op een paar gram koper of een storingsvrij product nemen. Dat laatste is toch wel de meest gewenste oplossing