Kabelboom voor Helix subwoofer

Hier kan je al iets mee doen, lijkt me. Zo te zien zit de dikke vierkante stekkerblok die bij mij achter de radio zit, bij jou in dat stuk in het handschoenkastje. Dan hoef je de radio dus idd niet uit te bouwen.

Ontzettend bedankt! Ik had dat zelf nog niet gevonden, maar hierin staat alles behoorlijk duidelijk uitgelegd. En dat radiocompartiment hoeft er helemaal niet uit zie ik. Kwestie van het dashboardkastje uitbouwen en stekkers lostrekken.

Volkswagen  Polo Blue GT 
Goeiemiddag,
Ook ik heb zojuist een Helix Subwoofer aangeschaft, zonder enig kabeltje. Nu is mijn vraag aan @Joosterh : hoe heb jij dit opgelost?

Volkswagen  Golf GTE Stage 1 295PK 
Ik heb laatst kabels besteld voor een match subje en versterker. Zijn vrij specifiek.
Heb je alleen de sub of ook de versterker?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Volgens mij heet de kabel die je zoekt Match PP-ISO 5

Ik heb me hier ook eens in verdiept, met name omdat je relatief veel kisten ziet zonder kabelboom, mensen nemen kennelijk niet te moeite om deze los te halen uit de auto (hebben het vermoedelijk laten inbouwen, en weten dan zelf niet hoe en wat de kabel loopt en welke interieur delen los moeten)

Volkswagen  Polo 6C 
Hamvraag blijft of de topic starter alleen de sub heeft of ook de kabels.

Met onderstaande kabels heb ik t vorige week aangesloten.
Deze om van de versterker naar de sub te gaan:

En deze om vanaf de quadlock naar de versterker te gaan:

Met deze kabels komt de versterker onder de bijrijders stoel te liggen.

Volkswagen  Polo 6R 
Lijkt hetzelfde als mijn link. In ieder geval heb ik deze twee kabels gebruikt voor installatie in m’n 6r. En ben zeer tevreden met de upgrade qua vermogen en geluid.

Volkswagen  Polo 6R 
Volkswagen  Polo 6R 
Goedemiddag,

Ik heb een tweedehands Helix subwoofer (000051419B) op het oog voor in de ruimte van het reservewiel van mijn VW polo 6C uit 2015.
De originele kabel (CHW.051.419.B) is maar eenmaal op Ebay beschikbaar, maar wordt niet naar NL verzonden. Het is mij niet duidelijk of de hierboven genoemde MATCH PP-ISO-5 (Link) kabel ook geschikt is? Kan iemand dit bevestigen of mij eventueel vertellen welk alternatief/verloopkabel er nodig is?

De hierboven genoemde Match PP-MQS 5.4 lijkt eigenlijk identiek te zijn aan de originele (CHW.051.419.B) kabel. Maar de website geeft aan dit deze enkele voor Mercedes geschikt is?

Groetjes,
Joey

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2015 
Goedemiddag,

Ik heb een tweedehands Helix subwoofer (000051419B) op het oog voor in de ruimte van het reservewiel van mijn VW polo 6C uit 2015.
De originele kabel (CHW.051.419.B) is maar eenmaal op Ebay beschikbaar, maar wordt niet naar NL verzonden. Het is mij niet duidelijk of de hierboven genoemde MATCH PP-ISO-5 (Link) kabel ook geschikt is? Kan iemand dit bevestigen of mij eventueel vertellen welk alternatief/verloopkabel er nodig is?

De hierboven genoemde Match PP-MQS 5.4 lijkt eigenlijk identiek te zijn aan de originele (CHW.051.419.B) kabel. Maar de website geeft aan dit deze enkele voor Mercedes geschikt is?

Groetjes,
Joey
Kabelboom van de tweede link lijkt op de foto's goed, maar wellicht krijg je wat anders dan wat er geadverteerd is. Zou je ze even voor moeten mailen denk ik

Volkswagen  Polo 
Update: De Helix sub is ondertussen geïnstalleerd en werkt naar behoren! De hierboven genoemde kabel (MATCH PP-ISO-5) blijkt dus te passen (70 euro in Duitsland inclusief verzenden). Ik heb het hele dashboardkastje losgehaald om overal goed bij te kunnen. Om deze reden ook de airbag connector losgehaald. Toen ik de sub na aansluiten even wilden testen voordat ik de kabel ging wegwerken heb ik de auto even op contact gezet (tip: koppel eerst de airbag module weer aan, dit scheelt (mogelijk) een ritje naar de garage voor een foutmelding. De melding blijft er bij mij instaan, donderdag kunnen ze hem hopelijk verwijderen bij de garage.

Ik heb nog enkele vragen, waar iemand hopelijk een antwoord op weet:

- Ik heb een codeerdongel bij de sub geleend. Echter heb ik hem nu op 10 staan (Polo5 GP, 6 Lautsprecher ab Werk, MIB) volgens de bijbehorende tabel.
Ik heb een VW polo 6C uit maart 2015 met een speaker in iedere deur (4) en de twee tweetertjes in de stijlen. Heb ik nu de juiste instelling? Ik twijfel of de tweeters meegeteld worden in de 6 luidsprekers. Volgens mij heb ik wel een MIB systeem, klopt dat?
- Sinds de installatie van de Helix is de 'fader' optie verdwenen uit het menu van de radio. Ik weet 100% zeker dat ik deze optie eerst wel had, iemand een idee hoe ik deze weer terug kan krijgen? Ik bemerk toch de behoefte om deze optie te gebruiken, vooral als er mensen achterin zitten. De bass wordt erg overheersend op de achterbank, terwijl dit op de voorstoelen niet zo is, ik denk dat dit door de fader instellingen komt. (De sub klinkt overigens verder erg goed, Ik heb ook de demo switch erbij, verschil is goed te horen. Zeker het geld waard. Bedankt @dov voor het advies!
- Is het zo dat de Helix zichzelf reset als bijvoorbeeld de accu wordt losgekoppeld en dat ik dus de dongel weer nodig ga hebben? Ik heb het idee dat dit niet zo is, maar ik lees ook verhalen van mensen met andere ervaringen.

Volkswagen  Polo 6C 2015 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!