Ketting Polo 6R kapot ....

Blok net gehaald, ziet er goed uit.
Alleen deze is met EGR, volgens verkoper geen enkel probleem, het gat afdichten en klaar zeiden ze me daar.
Puur mechanisch lijkt me dit geen probleem.
Iemand toch tips in dit geval ?
 
Volkswagen  POLO 6R  1198cc 51kw 70PK 
Even een update :
Polo rijdt weer !!!
Alles is overgezet, nieuwe kettingset, nieuwe filters bougies, olie en ineens ook nieuwe remblokken.
Blok draaide na de eerste tik en loopt erg mooi en netjes.
Ondertussen al een weekje mee gereden, geen olieverbruik en nog steeds alles ok.
Dubbele pech gehad natuurlijk aangezien we eerst een kettingset hadden gekocht en dit gemonteerd en dan
tot de conclusie kwamen dat de kapot was....
Aangezien de kettingset al wat kost was er geen weg meer terug en een andere blok gekocht en alles overgezet.

Kostte me dan ook in totaal 2150 Euro...
 
Volkswagen  POLO 6R  1198cc 51kw 70PK 
Conclusie? Na hoeveel KM zou ik mijn ketting moeten vervangen?
De kapotte Polo was van mijn moeder, bwj 2010 en circa 110000km op de teller, steeds rustig mee gereden.
Ik heb een zelfde exemplaar, bwj 2014 en circa 50000km op de teller.

Online lees ik verhalen dat je ermee kan blijven rijden en er rijden er genoeg rond met 200000km zonder problemen,
ook lees ik dat je hem best vervangt zoals een riem, dus bij circa 100000km, bij andere verhalen zeggen ze dat je moet
luisteren en bij de minste rammen of rinkel vervangen, ik heb nooit iets gehoord vooraf.

Conclusie : Ik zou het begot niet weten... maar ik denk dat als mijn exemplaar van 2014 de 100000km haalt en nog niet te oud is,
ik de ketting laat vervangen. (kost circa 850 Euro)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO 6R  1198cc 51kw 70PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6CGTI
Ketting vervangen staat geen interval voor. Wat ik wel veel zie is dat bij de 1.2TSI rond de 100.000km de ketting begint te ratelen. Zolang dit niet langer is dan 2-3 seconden EN de motor loopt daarna zonder bijgeluiden, is er niks aan de hand. De auto van m'n vrouw (Fabia 1.2TSI) heeft nu net de 100.000 aangetikt en de ketting is af en toe eens hoorbaar met t starten. Daar de motor verder nog rustig loopt, heb ik m even streng toe gesproken dat ie t voorlopig nog even vol moet houden. Ik wil rond de winter de ketting gaan vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik wil inderdaad de distributie riem van de auto laten vervangen bij 200xxx
Ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten.
Vervang dan ook de boutjes van het dekseltje van het variabele nokkenastanwiel. Deze willen nog wel los lopen, met olielekkage op de riem tot gevolg. Originele aangepaste exemplaren bij de dealer verkrijgbaar.
(heb de boutjes zelf preventief vervangen, bleek dat er 2 al los zaten)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
Vervang dan ook de boutjes van het dekseltje van het variabele nokkenastanwiel. Deze willen nog wel los lopen, met olielekkage op de riem tot gevolg. Originele aangepaste exemplaren bij de dealer verkrijgbaar.
(heb de boutjes zelf preventief vervangen, bleek dat er 2 al los zaten)
Zelf ga ik dat niet vervangen, thanks voor de tip!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!