Kimboo's VW Polo 1.4 16V

Hallo allemaal,

Ik ben Kim en ben sinds kort eigenaar van een Polo. Dit is mijn eerste Volkswagen en ben er erg blij mee.

Wat ik nog wil veranderen aan de auto:
- RCD330
- Whitevision lampen van Philips
- Automatische lichtknop
- Nog wat technische dingen

Mochten jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik dat graag!

IMG_5957.JPG IMG_5962.JPG IMG_6020.JPG IMG_6024.JPG
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hallo allemaal,

Ik ben Kim en ben sinds kort eigenaar van een Polo. Dit is mijn eerste Volkswagen en ben er erg blij mee.

Wat ik nog wil veranderen aan de auto:
- RCD330
- Whitevision lampen van Philips
- Automatische lichtknop
- Nog wat technische dingen

Mochten jullie nog leuke ideeën hebben dan hoor ik dat graag!

IMG_5957.JPG IMG_5962.JPG IMG_6020.JPG IMG_6024.JPG


Mooie polo Kim!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Mooie Polo en die Boavista velgen staan zeker super onder de blauwe lak!

Thanks! Ik vind ze er ook inderdaad super mooi onder staan. Nu weet ik ook gelijk de naam van m'n velgen haha.

Heb alleen last van veel zoemend geluid wat van de banden af komt. Verkoper zei dat ze waarschijnlijk gecupte banden hebben. Dus moet nog even op onderzoek uit!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Thanks! Ik vind ze er ook inderdaad super mooi onder staan. Nu weet ik ook gelijk de naam van m'n velgen haha.

Heb alleen last van veel zoemend geluid wat van de banden af komt. Verkoper zei dat ze waarschijnlijk gecupte banden hebben. Dus moet nog even op onderzoek uit!

Mocht dit het geval zijn; Super irritant!!
Had dit ook met mijn vorige setje banden en hier kan je verder niets aan doen.. Weet wel dat ik me hier steeds meer aan ging storen.
Je zou ze wel kunnen opschuren (dit kan je laten doen bij een bandenboer), alleen is dit een tijdelijke oplossing en een dure!

Mijn oplossing was in ieder geval een nieuwe set banden. Kost wat, maar dan heb je ook wat;)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Mocht dit het geval zijn; Super irritant!!
Had dit ook met mijn vorige setje banden en hier kan je verder niets aan doen.. Weet wel dat ik me hier steeds meer aan ging storen.
Je zou ze wel kunnen opschuren (dit kan je laten doen bij een bandenboer), alleen is dit een tijdelijke oplossing en een dure!

Mijn oplossing was in ieder geval een nieuwe set banden. Kost wat, maar dan heb je ook wat;)

Is het trimmen van de banden maar tijdelijk ja? Damn!
Er zitten voor al twee nieuwen banden op dus het moet wel van de achterste komen.

Heb alleen de baal er in want het zijn Dunlop Sportmax banden met nog super veel profiel!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Is het trimmen van de banden maar tijdelijk ja? Damn!
Er zitten voor al twee nieuwen banden op dus het moet wel van de achterste komen.

Heb alleen de baal er in want het zijn Dunlop Sportmax banden met nog super veel profiel!

Trimmen was idd het juiste woord..

Bij mij kwam het van de achterste banden, dit kan je ook zien als je naar je banden kijkt.
Je ziet zeg maar van die ongelijke vlakken. Mocht je toch voor een nieuw setje banden gaan; zorg dat je altijd de juiste aantal bar in je banden pompt en rij niet te lang rond met een te lage bandenspanning. En uitbalanceren en uitlijnen is ook zeker een must!

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij dit segment auto's, had iets met de achteras te maken dacht ik.

Maar je kan altijd proberen om je banden te trimmen, misschien werkt het bij jou wel? Helemaal omdat jouw profiel, naar jou zegge, nog aardig goed is. Ik had zo'n 4-5mm profiel.
 

Bijlagen

  • cuppen.png
    cuppen.png
    721.4 KB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ha Kim,

Leuke Polo en een niet veel voorkomende kleur...
Althans ik heb ze zelf niet zo snel gezien... Veel rijplezier en veilige KM's toegewenst.

Weet niet of ik het goed zie, maar je komt uit Rijswijk of omstreken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Trimmen was idd het juiste woord..

Bij mij kwam het van de achterste banden, dit kan je ook zien als je naar je banden kijkt.
Je ziet zeg maar van die ongelijke vlakken. Mocht je toch voor een nieuw setje banden gaan; zorg dat je altijd de juiste aantal bar in je banden pompt en rij niet te lang rond met een te lage bandenspanning. En uitbalanceren en uitlijnen is ook zeker een must!

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij dit segment auto's, had iets met de achteras te maken dacht ik.

Maar je kan altijd proberen om je banden te trimmen, misschien werkt het bij jou wel? Helemaal omdat jouw profiel, naar jou zegge, nog aardig goed is. Ik had zo'n 4-5mm profiel.

Dankjewel voor je tips. Is het ook een idee om de achter banden voor te leggen zodat ze zichzelf weer kunnen 'trimmen'?

Wil de auto zsm laten uitlijnen, heb het idee dat de auto naar rechts uitwijkt. Zou dit ook het geluid kunnen verminderen?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Ha Kim,

Leuke Polo en een niet veel voorkomende kleur...
Althans ik heb ze zelf niet zo snel gezien... Veel rijplezier en veilige KM's toegewenst.

Weet niet of ik het goed zie, maar je komt uit Rijswijk of omstreken?

He Gers,

Dankjewel! Ik heb deze kleur ook nog niet vaak voorbij zien komen. Daarom ook verliefd geworden op deze auto!

Goed gezien, de auto komt inderdaad uit Rijswijk. Ikzelf niet, woon in het mooie Brabant!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Dankjewel voor je tips. Is het ook een idee om de achter banden voor te leggen zodat ze zichzelf weer kunnen 'trimmen'?

Wil de auto zsm laten uitlijnen, heb het idee dat de auto naar rechts uitwijkt. Zou dit ook het geluid kunnen verminderen?

Dat was bij mij juist geen succes, toen maakte ze nog meer lawaai. En uitlijnen is sowieso handig als je auto uitwijkt naar links of rechts.
Maar je moet gewoon langs een goede bandenboer gaan bij jou in de buurt, die kan je wel verder helpen met hoe of wat.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!