Dag,
Ik heb een paar weken terug mijn eerste auto gekocht, een Polo 6n2 1.4 uit 2001. Ben er tot zover hartstikke blij mee. De auto heeft al aardig wat gelopen en heeft zo ook z'n gebreken, maar aangezien ik wel redelijk handig ben probeer ik zoveel mogelijk zelf weer te repareren (leuke leerervaring). Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat de klokveer kapot is. De vorige eigenaar vertelde dat hij zelf had geprobeerd om de ruitenwisserschakelaar te vervangen en dat hij de klokveer toen waarschijnlijk verdraaid heeft. Ook staat het stuur (doordat deze niet goed teruggeplaatst is) iets naar rechts gedraaid.
Ik heb nu een klokveer van de sloop kunnen halen, maar hoe weet ik nu of de klokveer in de juiste positie gedraaid staat, voordat ik hem in de auto stop? Ik lees elders vaak dat je hem moet draaien tot hij niet meer kan, en dan 2 slagen terug moet draaien. Maar is dat niet juist hoe ze vaak kapot gaan als je ze ook maar iets te ver draait?
Mvg, Yari
Ik heb een paar weken terug mijn eerste auto gekocht, een Polo 6n2 1.4 uit 2001. Ben er tot zover hartstikke blij mee. De auto heeft al aardig wat gelopen en heeft zo ook z'n gebreken, maar aangezien ik wel redelijk handig ben probeer ik zoveel mogelijk zelf weer te repareren (leuke leerervaring). Het eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat de klokveer kapot is. De vorige eigenaar vertelde dat hij zelf had geprobeerd om de ruitenwisserschakelaar te vervangen en dat hij de klokveer toen waarschijnlijk verdraaid heeft. Ook staat het stuur (doordat deze niet goed teruggeplaatst is) iets naar rechts gedraaid.
Ik heb nu een klokveer van de sloop kunnen halen, maar hoe weet ik nu of de klokveer in de juiste positie gedraaid staat, voordat ik hem in de auto stop? Ik lees elders vaak dat je hem moet draaien tot hij niet meer kan, en dan 2 slagen terug moet draaien. Maar is dat niet juist hoe ze vaak kapot gaan als je ze ook maar iets te ver draait?
Mvg, Yari
Volkswagen
Polo 6N2