Hallo allemaal,
Ik rijd sinds eind juli 2015 een polo 1.2tdi - 2010. Heerlijke wagen, echter heb nu een motortechnisch probleem vrees ik.
Heb in de afgelopen 7 a 8 weken al zeker 4liter koelvloeistof moeten bijvullen. Word hierdoor attent gemaakt door het rode lampje in dashboard wanneer vloeistofniveau te laag is.
Garagist heeft nu 2maal gekeken en geen 'externe' lekkage gevonden. (Heeft ook het koelsysteem een nachtje onder druk gehad).
Bij de tweede poging heeft hij ook gekeken (visueel) naar de egr klep en zag daar droogplekken van koelvloeistof.
Hij verdenkt nu dat de egr-koeling lekt en om dit te onderzoeken moet hij de egr demonteren om deze onder druk te kunnen zetten. Duur klusje, met mogelijk vervanging als gevolg.
Ik wilde jullie nog even vragen naar andere ideeën wat er evt nog vooraf te controleren is...
Ik had zelf nog als idee om de software update af te wachten van de terugroepactie en te zien of daarmee het probleem verholpen zou kunnen zijn. Gezien veel forums gaan over dat egr problemen met software te maken hebben.
Mbt de motorprestaties: ik heb geen motoruitval, stotterende motor of iets gehad. Wel dat de motor een seconde op gang moet komen om gas te geven tijdens het opschakelen, maar denk zelf dat dit komt doordat het een 3cilinder diesel is. Ik verwacht niet anders.
Graag hoor ik jullie ideeën
Ik rijd sinds eind juli 2015 een polo 1.2tdi - 2010. Heerlijke wagen, echter heb nu een motortechnisch probleem vrees ik.
Heb in de afgelopen 7 a 8 weken al zeker 4liter koelvloeistof moeten bijvullen. Word hierdoor attent gemaakt door het rode lampje in dashboard wanneer vloeistofniveau te laag is.
Garagist heeft nu 2maal gekeken en geen 'externe' lekkage gevonden. (Heeft ook het koelsysteem een nachtje onder druk gehad).
Bij de tweede poging heeft hij ook gekeken (visueel) naar de egr klep en zag daar droogplekken van koelvloeistof.
Hij verdenkt nu dat de egr-koeling lekt en om dit te onderzoeken moet hij de egr demonteren om deze onder druk te kunnen zetten. Duur klusje, met mogelijk vervanging als gevolg.
Ik wilde jullie nog even vragen naar andere ideeën wat er evt nog vooraf te controleren is...
Ik had zelf nog als idee om de software update af te wachten van de terugroepactie en te zien of daarmee het probleem verholpen zou kunnen zijn. Gezien veel forums gaan over dat egr problemen met software te maken hebben.
Mbt de motorprestaties: ik heb geen motoruitval, stotterende motor of iets gehad. Wel dat de motor een seconde op gang moet komen om gas te geven tijdens het opschakelen, maar denk zelf dat dit komt doordat het een 3cilinder diesel is. Ik verwacht niet anders.
Graag hoor ik jullie ideeën
Volkswagen
Polo 6R