Vincent3344
Lid
Geachte lezer,
sinds mijn Polo uit 2014 de 200.000km is gepasseerd vertoont deze lekkage met betrekking tot de koelvloeistof. Dit uit zich door het peil in het expansievat wat zakt. Echter begint dit fenomeen steeds erger te worden.
Onlangs heb ik de distributieriem laten vervangen bij 210.000km. Daar is de waterpomp direct vervangen en ook de radiateur. Dit wegens lekkage volgens de monteur.
Ik heb de auto naar de garage gebracht welke een druktest heeft uitgevoerd op het expansievat. Hier kwamen geen bijzonderheden uit. De garage heeft wat koelvloeistof bijgevuld en ik ben met een gerust hart aan mijn autovakantie naar Italië begonnen.
Nu, 5000 kilometer verder, ben ik terug en merkte ik een typische koelvloeistof geur op buiten de auto. Ik opende de motorkap en zag dat het peil een duim onder het minimaal stond op het moment van een hete motor. Ik zag dat er veel koelvloeistof onder het vat lag en dat dit ook aan diezelfde zijde onder de auto verspreid zat. Ook op de ring (tussen max en min) onder de dop lag vloeistof.
De auto telt nu 230.000 kilometer op zijn teller, is volledig origineel, niks is weggeschreven en de auto is niet gechipt. De auto lekt niet veel, maar toch maak ik mij zorgen. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Vincent
sinds mijn Polo uit 2014 de 200.000km is gepasseerd vertoont deze lekkage met betrekking tot de koelvloeistof. Dit uit zich door het peil in het expansievat wat zakt. Echter begint dit fenomeen steeds erger te worden.
Onlangs heb ik de distributieriem laten vervangen bij 210.000km. Daar is de waterpomp direct vervangen en ook de radiateur. Dit wegens lekkage volgens de monteur.
Ik heb de auto naar de garage gebracht welke een druktest heeft uitgevoerd op het expansievat. Hier kwamen geen bijzonderheden uit. De garage heeft wat koelvloeistof bijgevuld en ik ben met een gerust hart aan mijn autovakantie naar Italië begonnen.
Nu, 5000 kilometer verder, ben ik terug en merkte ik een typische koelvloeistof geur op buiten de auto. Ik opende de motorkap en zag dat het peil een duim onder het minimaal stond op het moment van een hete motor. Ik zag dat er veel koelvloeistof onder het vat lag en dat dit ook aan diezelfde zijde onder de auto verspreid zat. Ook op de ring (tussen max en min) onder de dop lag vloeistof.
De auto telt nu 230.000 kilometer op zijn teller, is volledig origineel, niks is weggeschreven en de auto is niet gechipt. De auto lekt niet veel, maar toch maak ik mij zorgen. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Vincent
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6C