Koelvloeistof lekkage polo

Beste leden,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb een tijdje geleden een polo uit 2006 gekocht, na een maand moest ik echter mijn koelvloeistof bijvullen. Naar de dealer geweest en die zij dag er niet zoveel aan de hand was omdat de auto weinig lekt (1 flesje in 3 maanden)

Nu zag ik vanmiddag een roze plasje onder mijn auto zie foto’s. Ik zie onder de motorkap geen lekkages (geen natte buisjes o.i.d.).

Aan de onderkant van de auto helemaal vooraan van de auto aan de bestuurders kant zit echter een plek waar ik lekkage zie (zie fotos)

Ik heb nog een derde foto bijgevoegd van waar de lek ongeveer zit. Ook heb ik nog een heel licht roze kleurtje op wat volgens mij de radiatorplaat is?

De auto rijkt ook altijd lichtjes naar zoete parfum.

Als mensen suggesties hebben van wat het kan zijn hoor ik het graag!

Bijlagen

• IMG_7412.jpeg
    IMG_7412.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 22
  • IMG_7435.png
    IMG_7435.png
    451.9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_7429.jpeg
    IMG_7429.jpeg
    882 KB · Weergaven: 20
  • IMG_7434.jpeg
    IMG_7434.jpeg
    444.4 KB · Weergaven: 21
Volkswagen  Polo 
Kan ik dit oplossen door radiator lekstop in mijn auto te doen of is dat niet aan te raden?
Ik ben daar nooit een voorstander van geweest, heb het zelf nooit gebruikt. Dus weet ook niet of het een langdurige oplossing is.
Mijn advies zou zijn om de radiateur te vervangen. Maar natuurlijk eerst zeker weten dat dit het probleem is.

Audi  A4 Avant (B9) 
Ik ben daar nooit een voorstander van geweest, heb het zelf nooit gebruikt. Dus weet ook niet of het een langdurige oplossing is.
Mijn advies zou zijn om de radiateur te vervangen. Maar natuurlijk eerst zeker weten dat dit het probleem is.
Top dankjewel!

Volkswagen  Polo 
Naar de dealer geweest en die zij dag er niet zoveel aan de hand was omdat de auto weinig lekt (1 flesje in 3 maanden)
Goh, weer de dealer dat zegt dat er niks aan de hand is, wat zijn zij toch betrouwbaar en hebben zoveel kennis!

Heb je toevallig voordat je dit probleem had de distributieriem en waterpomp vervangen? Ik had had dat namelijk meegemaakt, na beide gevangen te hebben door de garage verloor ik enorm veel koelvloeistof. Zij waren een bout vergeten terug te monteren, waardoor de koelvloeistof ontsnapte.

Volkswagen  Polo AW Highline DSG 
Goh, weer de dealer dat zegt dat er niks aan de hand is, wat zijn zij toch betrouwbaar en hebben zoveel kennis!

Heb je toevallig voordat je dit probleem had de distributieriem en waterpomp vervangen? Ik had had dat namelijk meegemaakt, na beide gevangen te hebben door de garage verloor ik enorm veel koelvloeistof. Zij waren een bout vergeten terug te monteren, waardoor de koelvloeistof ontsnapte.
Nee de waterpomp en distributie riem zijn 4 jaar geleden vervangen.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!