Koelvloeistof vervangen

Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn koelvloeistof (per ongeluk) vervangen. Had problemen met starten van de auto. Startte moeizaam op en ging meteen naar de 800 toeren terwijl de motor koud was. Had gelezen dat dit te maken heeft met de koelvloeistoftemperatuursensor. Hierdoor had ik het KVS huis eraf gehaald. (wat niet nodig was want de temp sensor zit er gewoon in geklikt.) maar heb alles weer terug gezet. En KVS vervangen. Gisteravond meteen ontlucht en stationair laten draaien voor een halfuur, na een halfuur was de fan nog niet aangeslagen en werd de motor wel erg warm. Waarschijnlijk nog lucht in de leidingen of temp sensor kapot? Of iets wat jullie kunnen bedenken.
Het gaat om een VW Polo 6R uit 2010 die is geimporteerd uit Spanje. 1.2 motor met 69PK.

Groet,
Egbert
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Ik top hem af, knijp een paar keer in de radiateur slangen tot het gegorgel voorbij is, rij een (kort) stukje en top weer af. Kan gebeuren dat er soms nog een scheutje bij moet wanneer de thermostaten op temperatuur zijn.

Wat bedoel je met de motor werd erg warm?
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Ik heb m gister bijgevuld, gestart en meerdere keren geknepen in de slangen tot het gebubbel gestopt was. Toen stukje gereden maar de bovenste slang werd gloeiend heet. De onderste slang, de retour, die was/bleef koud. Dus de motor ging oververhitten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Ja ik heb nu de sensor nieuw besteld, ga ik vanmiddag installeren. Als dat niet werkt lijkt dat het te zijn. Kan het zijn dat ik omdat ik het huis eraf heb gehaald, het er niet goed terug is gekomen? Waar zit de thermostaat is dan mijn vraag...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn koelvloeistof (per ongeluk) vervangen. Had problemen met starten van de auto. Startte moeizaam op en ging meteen naar de 800 toeren terwijl de motor koud was. Had gelezen dat dit te maken heeft met de koelvloeistoftemperatuursensor. Hierdoor had ik het KVS huis eraf gehaald. (wat niet nodig was want de temp sensor zit er gewoon in geklikt.) maar heb alles weer terug gezet. En KVS vervangen. Gisteravond meteen ontlucht en stationair laten draaien voor een halfuur, na een halfuur was de fan nog niet aangeslagen en werd de motor wel erg warm. Waarschijnlijk nog lucht in de leidingen of temp sensor kapot? Of iets wat jullie kunnen bedenken.
Het gaat om een VW Polo 6R uit 2010 die is geimporteerd uit Spanje. 1.2 motor met 69PK.

Groet,
Egbert
Hoe heb je het ontlucht?
Vaak met een klein rondje rijden gaat pas echt de lucht eruit
 
Heb een nieuw huis gemonteerd, maar krijg de clip die links om de leiding zit niet erop geklikt ;( hebben jullie tips hiervoor? Moet de hele inlaat spruitstuk eraf of is hier een ander handigheidje voor... Foto voor duidelijkheid.WhatsApp Image 2024-11-20 at 20.54.24.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Heb een nieuw huis gemonteerd, maar krijg de clip die links om de leiding zit niet erop geklikt ;( hebben jullie tips hiervoor? Moet de hele inlaat spruitstuk eraf of is hier een ander handigheidje voor... Foto voor duidelijkheid.WhatsApp Image 2024-11-20 at 20.54.24.jpeg
Insmeren met het liefst siliconenvet. Anders een goede hoeveelheid wd40 of iets vergelijkbaars.
Hard aandrukken en hopen dat je de o-ring erin krijgt
Probeer ook de pijp waar het op moet tegen te houden terwujl je het huis erop duwt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!