iichel
Exclusive lid
Eerder een benzine dingetjeMisschien toch een AW dingetje?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eerder een benzine dingetjeMisschien toch een AW dingetje?
Precies! diesel is net ff andersEerder een benzine dingetje
Ervaar dit ook bij de 1.2 TSI. Eerste koude start van de dag schiet die als het ware vooruit.Als de motor koud is trekt ie als een beer op met minimale gasimput. bij warme motor rijd de auto een stuk relaxeter. Ik zeg: lekker laten! of de dealer moet een software update oid hebben
Ik heb hier persoonlijk met mijn 6c 1.4tdi geen last van. Als ik hem start met temperaturen rond de 0 graden (veel kouder is het nog niet geweest) gaat hij gelijk naar het normale stationair toerental en blijft daar. Auto reageert ook doodnormaal op gasgeven. Misschien toch een AW dingetje?
ook de 1.0 in de AW heeft hier last vande 1.0 heeft hier geen last van.
ook de 1.0 in de AW heeft hier last van
klopt de MPI niet, alle turbo's wel zeker in combinatie met de dsgNiet allemaal...
maar dat is ook totaal niet waar we het over hebben bij de AWMet de huidige AW nergens last van eerlijk gezegd. Met mijn vorige Polo 6C 1.2 TSI 90PK was het een drama de eerste meters geen vermogen ratelen en schudden. Paar 100 meters verder en alles was weg!
De laatste tijd ook met de AW last van vreemd ervoor nooit gehad. KM stand is nu 39500. En natuurlijk snap ik met de kou dat hij even wat hoger loopt en dat is best normaal is maar waarom heb ik dit vorige winter niet gehad dan??Met de huidige AW nergens last van eerlijk gezegd. Met mijn vorige Polo 6C 1.2 TSI 90PK was het een drama de eerste meters geen vermogen ratelen en schudden. Paar 100 meters verder en alles was weg!
Weten wij veel, omdat je er nu op let?maar waarom heb ik dit vorige winter niet gehad dan??
Is toch alleen maar goed? Er zit in de nieuwe polo's heel weinig koelvloeistof vergeleken met oudere auto's. Mijne (diesel) is ook binnen notime op de 90 graden.Hier geen last van met de 1.0 TSI. Wat wel mijn verbazing wekt, is dat het koelwater wel erg snel naar de 90 graden gaat (koude start na 5 minuten al). Bij mijn vorige Golf en mijn huidige Megane, duurde dit zeker wel 15 minuten.
Ja lijkt mij ook, maar olie duurt wel even!Is toch alleen maar goed? Er zit in de nieuwe polo's heel weinig koelvloeistof vergeleken met oudere auto's. Mijne (diesel) is ook binnen notime op de 90 graden.
Aardig blijven is ook een vakWeten wij veel, omdat je er nu op let?
Kerst is voorbij dan hoeft dat toch niet meer?Aardig blijven is ook een vak
Is opwarmfase van de katalysator en is dus normaal. Mijn Gti 2.0 tsi doet dat ook..Al sinds het begin ervaar ik tijdens het koud wegrijden dat de gasrespons best zenuwachtig verloopt. Auto is lastig te doseren qua opvoeren van de snelheid tussen de 1000 en 2000 toeren per minuut. Dat merk je tijdens het wegrijden uit de woonwijk. Het is niet dat hij hikt, maar een klein tikje extra op het gaspedaal zorgt ervoor dat hij ineens iets harder versnelt dan dat je wilt. Een tikje extra zorgt ervoor dat je weer sneller rijdt dan normaal en wanneer je dan je voet het pedaal laat vieren dan voel je een drop qua snelheid. Wanneer je eenmaal de motor voldoende warmte laat ontwikkelen dus door even later 50km/u te rijden, dan is het euvel weg en rijdt de auto zoals hij zou moeten. Zou ik hier iets mee moeten of is dit normaal? Een en ander is al aangepast via VAGCOM destijds. De auto heeft intussen een kleine 10.000km gelopen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.